24814
netweters
|
152883
antwoorden
|
20752
vragen
|
Ik heb sinds kort een one for 1 abonnement en kreeg daarbij een simkaart om te kunnen bellen en surfen en een tweede sim voor alleen maar data. Ik heb de data sim als 2de SIM in de GSM van mijn vrouw geplaatst, zodat ze over extra data kan beschikken (Ze heeft een Orange abonnement).Helaas valt de dataverbinding zwaar tegen. Op de ander SIM die ik gebruik als Dual SIM werkt de dataverbinding vlekkeloos. Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Data Sim One for 1: kan ik deze gebruiken als 2de sim?
wissel de sim kaarten eens om in toestel en doe een test
Ik gebruik de datasimkaart in mijn ipad pro, werkt perfect. Ik heb er in de regio zuidwest-vlaanderen perfect tv kunnen kijken, naar de giro op eurosport.
Vorige vrijdag was ik in Torhout en daar viel de ontvangst wel wat tegen.
De verbinding is er wel, maar is ontzettend traag. Een website bijv. begint wel te laden, maar eer er een afbeelding verschijnt ben je wel meer dan 10 à 20 sec. verder, als de telefoon al niet eerder aangeeft dat er verbindingsproblemen zijn.
Even naar de klantendienst bellen. Er zijn wel meerdere nieuwe OneUp datasims waarbij de dataverbinding onvolledig of niet juist geconfigureerd werd tijdens de activatie. Ze lossen het op, maar eerst voor de personen die zelf contact opnemen.
Hallo Kristof,
de instellingen stonden al goed, maar bedankt voor de tip. Wat ik in de tussentijd wel gedaan heb is de twee simkaarten verwisselen van slot. Dit bracht al een verbetering. Verder lijkt het erop dat de ontvangst van Telenet in oost Limburg niet echt optimaal is. Zodra ik in Nederland ben en overschakel op een van hun netwerken, werkt alles ineens wel soepel en snel.
Zelf woon ik ook in Limburg en over het ontvangst mag ik toch niet klagen. Thuis is het wel wat minder en dan bedoel ik in huis omdat er te veel isolatie is maar voor de rest mag ik toch zeker niet klagen.