Beantwoorden
Bartho
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Datasim in ONE: kan ik deze gebruiken als 2de simkaart?

Ik heb sinds kort een one for 1 abonnement en kreeg daarbij een simkaart om te kunnen bellen en surfen en een tweede sim voor alleen maar data. Ik heb de data sim als 2de SIM in de GSM van mijn vrouw geplaatst, zodat  ze over extra data kan beschikken (Ze heeft een Orange abonnement).Helaas valt de dataverbinding zwaar tegen. Op de ander SIM die ik gebruik als Dual SIM werkt de dataverbinding vlekkeloos. Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Data Sim One for 1: kan ik deze gebruiken als 2de sim?

0 Likes
8 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Datasim in ONE: kan ik deze gebruiken als 2de simkaart?

@Bartho 

 

Kun je iets duidelijker zijn dan "valt zwaar tegen"?

 

Dat is nogal vaag om symptomen of fouten op te sporen ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Datasim in ONE: kan ik deze gebruiken als 2de simkaart?

wissel de sim kaarten eens om in toestel en doe een test

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Datasim in ONE: kan ik deze gebruiken als 2de simkaart?

Ik gebruik de datasimkaart in mijn ipad pro, werkt perfect. Ik heb er in de regio zuidwest-vlaanderen perfect tv kunnen kijken, naar de giro op eurosport.

 

Vorige vrijdag was ik in Torhout en daar viel de ontvangst wel wat tegen.

0 Likes
Bartho
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Datasim in ONE: kan ik deze gebruiken als 2de simkaart?

De verbinding is er wel, maar is ontzettend traag. Een website bijv. begint wel te laden, maar eer er een afbeelding verschijnt ben je wel meer dan 10 à 20 sec. verder, als de telefoon al niet eerder aangeeft dat er verbindingsproblemen zijn.

0 Likes
Gaman
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Datasim in ONE: kan ik deze gebruiken als 2de simkaart?

Even naar de klantendienst bellen. Er zijn wel meerdere nieuwe OneUp datasims waarbij de dataverbinding onvolledig of niet juist geconfigureerd werd tijdens de activatie. Ze lossen het op, maar eerst voor de personen die zelf contact opnemen.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Datasim in ONE: kan ik deze gebruiken als 2de simkaart?

@Bartho je moet uw gsm op dual 4g zetten want het kan zijn dat je 2de simkaart op 2g of edge staat.

Je kan dit aanpassen in de instellingen van je simkaart settings op je gsm.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bartho
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Datasim in ONE: kan ik deze gebruiken als 2de simkaart?

Hallo Kristof,

 

de instellingen stonden al goed, maar bedankt voor de tip. Wat ik in de tussentijd wel gedaan heb is de twee simkaarten verwisselen van slot. Dit bracht al een verbetering. Verder lijkt het erop dat de ontvangst van Telenet in oost Limburg niet echt optimaal is. Zodra ik in Nederland ben en overschakel op een van hun netwerken, werkt alles ineens wel soepel en snel.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Datasim in ONE: kan ik deze gebruiken als 2de simkaart?

@Bartho  

Zelf woon ik ook in Limburg en over het ontvangst mag ik toch niet  klagen. Thuis is het wel wat minder en dan bedoel ik in huis omdat er te veel isolatie is maar voor de rest mag ik toch zeker niet klagen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes