Beantwoorden
Reservoir_Dog
Professional Weetjesweter
De vlam zit erin. On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

E-sim swappen wordt aangerekend???

Hallo, ik heb een e sim bij telenet. Ik heb een paar toestellen, en deze maand heb ik mijn e sim moeten overzetten naar andere toestellen.

Nu zie ik in mijn afrekening dat er 5 euro wordt aangerekend voor zo een simswap?? Moest dit geen fout zijn dan ga ik snel terug naar een fysieke sim overschakelen, dit versteek je gewoon gratis....

Mvg

6 reacties
Marc9820
Professional Meerweter
Een bus vol! Topicvreter! It's your tenth party! BINGO!

Een nieuwe eSIM kan je enkel aanvragen in een van de Telenet-winkels, en hiervoor wordt een eenmalige kost van €5 aangerekend. Een bestaande simkaart omruilen in de MyTelenet-app of via de website is gratis. 

WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

Een nieuwe eSIM is in principe gratis, MAAR als je het meer dan 5x in 30 dagen doet is het wel betalend.

Goed om te weten
(...)
  • Wissel je meer dan 5 keer per nummer binnen de 30 dagen? Dan is je omruiling betalend. 

Bron: Alles over eSIM | MyTelenet 

Indien dit jouw situatie is dan ben je waarschijnlijk beter af met een fysieke simkaart.

@Marc9820  schreef:

Een nieuwe eSIM kan je enkel aanvragen in een van de Telenet-winkels, en hiervoor wordt een eenmalige kost van €5 aangerekend.

Dat is niet juist (al was dit volgens mij in het begin inderdaad zo). Dat dat geld kost is volgens mij ook niet juist.

Hoe mijn eSIM bestellen?

Een bestaande fysieke simkaart omruilen? 

Je kan je fysieke simkaart gratis omruilen in de MyTelenet-app, MyTelenet of in één van onze winkels. Opgelet! Door veiligheidsredenen is dat niet mogelijk via onze telefonische klantendienst. 

Bron: Alles over eSIM | MyTelenet 

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Reservoir_Dog

Wat een belachelijk systeem weer dan bij Telenet. Normaal kan je zonder provider simswaps doen met e sim. Bij Telenet is dat dan zogezegd telkens een nieuwe e sim….. Gaat hier ooit verandering in komen? 

Reservoir_Dog

Ik bedoel de e sim  quick swap standaard

WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

Is de ondersteuning voor die functie in België sowieso niet heel beperkt?

Ooit zal dit wel komen zeker? Telenet heeft hier volgens mij geen termijn op geplakt.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Jij alziend oog. ;-) Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel.

Eigenlijk is het gratis 

Ben je Telenet-klant? Dan is eSIM gratis inbegrepen in je abonnement. Wil je je fysieke simkaart omruilen? Dat kan ook gratis en is zó gebeurd.

(De snelste en makkelijkste manier is via de MyTelenet-app, vanop de smartphone waar je de eSIM op zal gebruiken. Je kan ook via je computer of ander toestel inloggen op MyTelenet en daar de omwisseling in orde brengen. ) 

https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/mobiel/esim.html

Wissel je meer dan 5 keer per nummer binnen de 30 dagen? Dan is je omruiling betalend.

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/mobiel-en-vast/simkaart-en-toestellen/alles-ov...

Of het is de winkel dat daar een extra kost voor vraagt om de werken te doen voor jouw het kan is niet duidelijk