Beantwoorden
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

FreePhone Europe gewijzigd naar Optie Piektijd

Fijn dat mijn moeder ook klant is bij Telenet met hetzelfde abonnement als het onze!

Een kleine maand geleden kwam ze met vragen ivm de optie free Europe 24 (vergeef me als ik de naam verwar met een andere optie, ik ben geen Telenetmedewerker) die wegviel en waarvoor zij WEL een brief kreeg. In die brief stond dat deze optie vervangen wordt door Optie Piektijd en met deze optie zou ze net als voordien gratis kunnen bellen zowel naar vast als mobiel tijdens piek- en daluren. Ze begreep dit niet aangezien we met de vorige optie enkel gratis mochten bellen op vast tijdens de piekuren, op mobiel was dit betalend.

Ik zocht het voor haar op en inderdaad het is nu anders met de nieuwe optie.

Mama was blij dat ik het voor haar even kon opzoeken.

Fijn, dan krijgen wij vast ook nog zo'n brief.

No, nothing.

Al minstens een maand verder en niets gekregen.

 

Bij deze, voor alle andere klanten met een WIGO HOME S abonnement met de optie Free Europe 24 : uw optie werd vervangen door Optie Piektijd en u belt voortaan ook gratis naar mobiel tijdens piekuren.

Telenet mijn vriend 😀

16 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

FreePhone Europe gewijzigd naar Optie Piektijd

@Friend  fijn om deze info even met ons te delen. Misschien is er toch iets verkeerd gegaan met het schrijven naar jullie toe. Of je hebt je uitgeschreven dat je geen brieven wil ontvangen maar een email dus check ook altijd je spam box , want het kan daar ook in terecht komen. 

 

@Suzy  kan jij misschien iets erop zeggen wat hier fout is gegaan en of dat iedereen zo een brief ontvangt met een aanpassing ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

FreePhone Europe gewijzigd naar Optie Piektijd

@patrick37Die instelling om via brief ingelicht te worden heb ik inderdaad al vaak terug moeten aanzetten. Zelf heb ik ze nooit uitgezet, Telenet heeft dit verschillende keren zelf gedaan.

Dan kreeg ik plots mijn factuur via mail zonder daar zelf om gevraagd te hebben.

Na het zelf aangepast te hebben bleef het nog geen maand onaangeroerd ; een volgende factuur kreeg ik opnieuw via mail.

Uiteindelijk heb ik hiervoor eens contact opgenomen met een medewerker die me beloofde dat dit zou genoteerd worden (dat ik mijn rekeningen steeds via brief wil ontvangen en Telenet mag stoppen met mijn instellingen te veranderen).

 

Om op je vraag dus kort te antwoorden : neen, ik heb de instellingen voor de briefwisseling niet veranderd en mijn mail kijk ik ook na, daar ook niets ontvangen ook niet in de spam.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

FreePhone Europe gewijzigd naar Optie Piektijd

Indien je exact hetzelfde abonnement hebt als je moeder, kan je op uw aanrekening zien dat Freephone Europe de naam is van het onderdeel vaste telefoon. Bij die vaste telefoon is ( of was) er de optie Anytime. Met deze optie van 7,5 euro belde je ook al gratis tijdens de piekuren naar mobiel. Op de rekening worden die anders vermeld. Hetgeen gratis is in het abonnement zelf komt met een bedrag nul op de rekening. Hetgeen gratis is door de optie komt met het volle bedrag op de rekening gevolgd door een lijntje met datzelfde bedrag in negatief zodat het sando nul is.

 

Staat er dan in die brief in dat er nog andere zaken veranderd zijn, zoals bedrag van de optie en bellen naar Europese nummers?

 

@patrick37  ik heb geen brief, noch mail ontvangen en heb ook een Wigo Home S (wel een omgezette Whop).

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

FreePhone Europe gewijzigd naar Optie Piektijd

@janne_man  toch wel raar vindt ik zelf dat je hiervan niet op de hoogte gebracht wordt. Men zou denken dat je een schrijven krijgt door een brief of email en je op die manier weet dat er een aanpassing is of komt. Maar goed blijkbaar krijgt niet iedereen een brief of email. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

FreePhone Europe gewijzigd naar Optie Piektijd

@patrick37  ik ken de echte inhoud van de brief niet. De optie piektijd bellen kost 5 euro en is te vergelijken met de oude freephone België. 

Ik kan mij voorstellen dat de dame in questie contact gehad heeft met Telenet.  Uit dat contact kan gebleken zijn dat de dame nooit belt naar het buitenland en dan is het zeer goed mogelijk dat wisseling van optie interessant is voor die dame. Met een rekening van circa 70 (ex Whop met eigen decoder) of circa 80 euro is een korting van 2,5 euro niet te versmaden.

In elk geval elke aanpassing aan het contract moet gemeld worden aan de klant die hierdoor een wettelijk recht krijgt op verbreking van de overeenkomst.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

FreePhone Europe gewijzigd naar Optie Piektijd

@Friend 

Ik heb een stukje uit je post geplukt omdat er een onnauwkeurigheid in staat:

 

 

Ik zocht het voor haar op en inderdaad het is nu anders met de nieuwe optie.

 

Het zinnetje, " Ze begreep dit niet aangezien we met de vorige optie enkel gratis mochten bellen op vast" is belangrijk. Het is gratis bellen OP een vast toestel NAAR een vast en NAAR een mobiel toestel gedurende de hele dag. (wel alleen binnen België). Alleen "binnen België" is verschillend met anytime.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

FreePhone Europe gewijzigd naar Optie Piektijd

@louishufk  Ja dat klopt 😉 Ik had er niet bij stil gestaan omdat ik zelf zelden met mijn gsm bel. Maar dus zoals jij zegt : het is enkel van vast naar vast op mobiel.

0 Likes
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

FreePhone Europe gewijzigd naar Optie Piektijd

@janne_man"Anytime" dat kan de vorige naam ook geweest zijn van die optie, het klinkt bekend in mijn oren 😉

Maar ik herinner me dat ik met die vorige optie enkel tijdens de daluren gratis op gsm belde. Niet tijdens de piekuren. Als dit toch gebeurde werd me dat aangerekend.

Het was 2000 belminuten gratis bellen op gsm tijdens de daluren.

Nochtans als ik kijk naar de optie "Anytime" lees ik het inderdaad zoals jij het zegt.

Ik vermoed dus dat deze optie in het begin enkel gratis bellen was naar gsm tijdens de daluren (2000 minuten) na een zekere periode gratis bellen werd naar gsm 24u/24.

Dan weet ik dit nu ook pas, heb daar ook nooit een brief over gekregen.

En ik maar bellen met Triiing tijdens de piekuren 😎

Of het was niet "Anytime" maar freephone...ik weet het echt niet meer met al die verschillende opties en namen 🙄

 

De brief van mijn moeder heb ik niet meer maar de optie "Piektijd" die nu de vervanger is van de vorige optie kost een 2-tal euro minder dan de vorige optie.

 

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

FreePhone Europe gewijzigd naar Optie Piektijd

@Friend 

Er zijn tot nu toe 3 types van optie om gratis te bellen.

Afhankelijk van het abonnement van dat ogenblik had je:

bij het freephone abo: freephone 24 --> deze optie liet toe gratis te bellen in de piekuren naar vaste telefoon.

bij freephone europ abo: anytime --> deze liet/laat toe om gratis te bellen naar vaste en mobiele toestellen binnen Europa.

Telefonie abo binnen wigo: piekuur --> deze laat toe om gratis te bellen naar vaste en gsm toestellen (Belgische nummers)

De drie optie types hadden hun voordeel tijdens de piekuren. Tijdens de daluren brengen/brachten ze niets extra aan.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

FreePhone Europe gewijzigd naar Optie Piektijd

@louishufkDan was het de eerste optie. Hoe dan ook, het gratis bellen tijdens de piekuren was betalend en dat is nu veranderd met de nieuwe optie.

Tijdens de daluren hadden we wel recht op die 2000 gratis uren bellen van vast naar mobiel. Daar ben ik zeker van.

Of die 2000 uren gratis bellen naar mobiel rechtstreeks te maken had met die optie of bij ieder abonnement zit weet ik niet zeker.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

FreePhone Europe gewijzigd naar Optie Piektijd

@Friend 

Tenzij ik mij vergis.

De 2000 gratis minuten kwamen pas voor bij freephone europ. Deze konden gebruikt worden om in de daluren te bellen naar GSM in Europa. De optie anytime gaf de mogelijkheid deze minuten ook te gebruiken voor oproepen naar gsm in de piekuren.

Het heeft veel moeite gekost om die info uit mijn geheugen te puren. Nu maar hopen dat er niet te veel kemels in zitten.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

FreePhone Europe gewijzigd naar Optie Piektijd


@Friend  schreef:

@janne_man"Anytime" dat kan de vorige naam ook geweest zijn van die optie, het klinkt bekend in mijn oren 😉

Maar ik herinner me dat ik met die vorige optie enkel tijdens de daluren gratis op gsm belde. Niet tijdens de piekuren. Als dit toch gebeurde werd me dat aangerekend.

 

 


Als je net zoals je moeder een Wigo Home S hebt,  kan je gewoon niet gratis bellen met je GSM (enkel met Triiing). De reden hiervoor is eenvouding de Wigo Home met en zonder S omvat geen molbiel. Je kan wel een een gratis abonnement hebben waarbij je betaald volgens verbruik.

 

Met een Wigo Home met en zonder S (en ik pas hieronder de tekst van @louishufk aan) kan je:

bij het freephone abo: freephone 24 --> deze optie liet toe gratis te bellen in de piekuren met vaste telefoon. Oorspronkelijk had je bij Triiing het tarief (volgens de optie) dat van toepassing was voor de vaste telefoon. Later was Triiing altijd gratis naar vaste Begische nummers en binnnen Europese ruimte + nog enkele andere landen. Toen was dat nog Whop en Whoppa.

bij freephone europ abo: anytime --> deze liet/laat toe om gratis te bellen naar vaste en mobiele toestellen binnen Europa met de vaste telefoon.

Telefonie abo binnen wigo: piekuur --> deze laat toe om gratis te bellen naar vaste en gsm toestellen (Belgische nummers) met de vaste telefoon.

Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

FreePhone Europe gewijzigd naar Optie Piektijd

@janne_man  Met bellen op gsm bedoelde ik bellen van vast naar gsm

0 Likes
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

FreePhone Europe gewijzigd naar Optie Piektijd

Vreemd, vandaag krijg ik ook die brief.

Geen idee of ik in tussentijd (sinds mijn moeder die brief kreeg) gratis kon bellen tijdens de piekuren van vast naar gsm.

 

Nu is het ook duidelijk welke optie vervangen werd :

Freephone 24 Belgium wordt niet meer ondersteund...in ruil geven we je de nieuwe optie Piektijd.

 

Ziezo, nu heb ik het ook officieel 😉