24757
netweters
|
152457
antwoorden
|
20708
vragen
|
Sinds omschakeling van Mobistar netwerk naar het Base netwerk amper nog 3 en 4G ontvangst in regio Torhout en al niks meer in Diksmuide. Als ik op het dak van een 30meter hoog gebouw sta in Diksmuide heb ik wel 4G, verdiep lager niks. Helpdesk Telenet vertelde me dat ik maar moest wachten op een upgrade van het netwerk. Denk dat ik andere provider ga zoeken.
Dat is niet mooi. Ik dacht dat ze gingen wachten met de omschakeling tot dat de lacunes in de dekking van Base waren weg gewerkt.
Op http://www.bipt.be/en/consumers/telephone/quality-of-service/coverage-maps-mobile-networks zie je duidelijk dat Orange (oude Mobistar) nog een pak voorop staat wat betreft 4G ontvangst in vergelijking met Base (waar alle Telenet klanten op termijn naar toe gaan).
Een aanzienlijke achteruitgang dus ...
Moeilijke oefening hoor. Onlangs een klant gehad. meneer en mevrouw hebben dezelfde gsm met elk een King abonnement. Mevrouw zit nog op het mobistar netwerk en heeft weinig of geen ontvangst thuis. Meneer hebben ze al overgeschakeld op het base netwerk en die heeft perfecte ontvangst op identiek dezelfde plaats; Zo zie je maar. Ik heb mevrouw aangeraden om de klantendienst te contacteren en te informeren of ze haar ook versneld konden ovverzetten naar Base netwerk.
Niet dreigen, gewoon doen! 😉 Maar vergeet niet dat het gras altijd groener is aan de andere kant. Laat ons in elk geval weten hoe het je bevalt bij die andere provider.
Iedereen hier op het werk met telenet account heeft zelfde probleem...
Normaal gezien niet maar het kan zijn dat je storing ondervindt en je uw smartphone eens moet af en aan zetten.
Een beetje zoals naar een ander land reizen. Daar moet je ook dikwijls je toestel uitzetten en opnieuw aanzetten om verbinding te maken.
Heb ik al gedaan Suzy, telefonisch, eerst half uur in wacht gestaan daarna kreeg ik te horen dat ik van mobistar naar basenetwerk werd overgeschakeld en dat ik maar moest wachten op upgrade van netwerk...
Bij sommige providers is er zelfs geen gras meer 🙂 Bij mij is het ontvangst ook minder sinds ik op het nieuwe netwerk zit. Dit is enkel zo op het werk. Maar ik weet dat het netwerk enkel maar zal beteren! Geduld is een schone deugd 🙂
Regio Zele is het huilen met de pet op, na het moeten herstarten van gsm door telenet springt het hier van edge naar 4 G zoals een flipperkast!! ik denk dat ik eens zal bellen om mij terug op de orange netwerk te zetten tot er goede ontvangst is , als dat zal lukken ??
@Ex-Netweter schreef:Regio Zele is het huilen met de pet op, na het moeten herstarten van gsm door telenet springt het hier van edge naar 4 G zoals een flipperkast!! ik denk dat ik eens zal bellen om mij terug op de orange netwerk te zetten tot er goede ontvangst is , als dat zal lukken ??
Terugzetten naar Orange is geen mogelijkheid meer.
De upgrades zijn volop bezig, even geduld hebben is de boodschap.
Beste Petito,
ik betaal voor 4G, en als ik bij mijn moeder ben die in een woonwijk woont heb ik soms GEEN internet ....ondanks dat ik dat daar soms nodig heb.
Telenet zou beter een tegemoetkoming doen tegenover haar vaste klanten (al 18 jaar tevreden geweest) maar dit loopt stilletjes aan de spuigaten uit .
ik betaal per jaar 1440 euro (is een mooi gemiddeld netto inkomen voor 1 maand) dus ja ik vind dit duur en mag telenet ervoor zorgen dat het goed werkt vooraleer ze ons op het nieuwe netwerk droppen.
Begrijp mij niet verkeerd Petito, ik waardeer uw reactie hoor, ik vind het ook niet erg om te betalen voor iets dat werkt. maar hier wringt net het schoentje, als het niet fatsoenlijk werkt is het in mijn ogen weggesmeten geld.
Nogmaals dank voor uw reactie 😉