Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen 5G op Pixel 6, wat nu?

In navolging van het bericht 'Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?' plaats ik dit bericht, maar dan specifiek voor een Google Pixel 6.

De Pixel 6 heeft nog niet zo heel lang de mogelijkheid om via Telenet  'bellen over wifi' en 'bellen over 4G' te gebruiken. Enkele maanden geleden heb ik 'prijs volgens verbruik' ingeruild voor 'Telenet Mobile 5G', dus zou mijn Pixel gebruik kunnen maken van 5G, maar... ik heb nog nooit een 5G verbinding gehad. Niet in Limburg, maar ook niet in bijv. centrum Leuven.

Voorkeursnetwerktype is ingesteld op 5G en volgens Google is mijn Pixel klaar voor 5G: https://pixel.withgoogle.com/5G/?country=BE

Versie van providersinstellingen: telenet_be-54000000005.63 2023-10-12

Ik heb verschillende vragen:

1. Waar kan ik dit het beste testen in Limburg?

2. Hoe kan ik dit testen? Bestaan er (gratis) apps die het netwerk registreren?

3. Zijn er mensen met een Pixel (6, 6a, 7, ...) die verbinding hebben gemaakt met 5G?

(Ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om met een andere SIM, eventueel van een andere provider, te testen. SIM inruilen doe ik pas als in meer weet; ik wil geen 5 euro betalen als ik niet zeker weet of dit zal werken. Ik heb ook nog geen contact gehad met Telenet support; in wou hier eerst mijn licht opsteken.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
10 reacties
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Geen 5G op Pixel 6, wat nu?

gebruik zelf momenteel een Pixel Pro 8

geen enkel probleem met 5G conn, oa getest in Leuven centrum.

Net ff settings getest, staat bij mij default op 5G preferred

uiteraard werkt dat nog niet overal, maar valt netjes terug op 4G, dus doet wat het verwacht wordt te doen, zit op telenet mobile APN  (telenetwap.be)

Patrick6611
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Star Wars Day On a roll...

Geen 5G op Pixel 6, wat nu?

Ben pixel 8 gebruiker.

 

Wat Limburg betreft.....voor mijn werk vertoef ik de hele dag op allerlei plekken in Maasmechelen waar er 5G beschikbaar is.

In Maaseik ook op enkele locaties 5G.

Tussen Maasmechelen en Maaseik zie ik ook wel vaak 5G op het scherm staan.

Ostberg
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Geen 5G op Pixel 6, wat nu?


@sb  schreef:

In navolging van het bericht 'Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?' plaats ik dit bericht, maar dan specifiek voor een Google Pixel 6.

De Pixel 6 heeft nog niet zo heel lang de mogelijkheid om via Telenet  'bellen over wifi' en 'bellen over 4G' te gebruiken. Enkele maanden geleden heb ik 'prijs volgens verbruik' ingeruild voor 'Telenet Mobile 5G', dus zou mijn Pixel gebruik kunnen maken van 5G, maar... ik heb nog nooit een 5G verbinding gehad. Niet in Limburg, maar ook niet in bijv. centrum Leuven.

Voorkeursnetwerktype is ingesteld op 5G en volgens Google is mijn Pixel klaar voor 5G: https://pixel.withgoogle.com/5G/?country=BE

Versie van providersinstellingen: telenet_be-54000000005.63 2023-10-12

Ik heb verschillende vragen:

1. Waar kan ik dit het beste testen in Limburg?

2. Hoe kan ik dit testen? Bestaan er (gratis) apps die het netwerk registreren?

3. Zijn er mensen met een Pixel (6, 6a, 7, ...) die verbinding hebben gemaakt met 5G?

(Ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om met een andere SIM, eventueel van een andere provider, te testen. SIM inruilen doe ik pas als in meer weet; ik wil geen 5 euro betalen als ik niet zeker weet of dit zal werken. Ik heb ook nog geen contact gehad met Telenet support; in wou hier eerst mijn licht opsteken.)


Je zal toch een andere simkaart moeten gaan halen of ineens een eSIM aanvragen.

Hier had ik hetzelfde voor, maar dan op een iPhone. Kaartje omgeruild voor een eSIM en 5G werkte direct, waar het voorheen met het oude simkaartje niet werkte...

En omschakelen naar eSIM is gratis (tot 5 keer per maand).

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Geen 5G op Pixel 6, wat nu?


@sb  schreef:

(Ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om met een andere SIM, eventueel van een andere provider, te testen. SIM inruilen doe ik pas als in meer weet; ik wil geen 5 euro betalen als ik niet zeker weet of dit zal werken. Ik heb ook nog geen contact gehad met Telenet support; in wou hier eerst mijn licht opsteken.)


Het is effectief wel zo dat oudere simkaarten mogelijk niet werken met 5G.

Wat de kost betreft, de medewerker in de winkel mag beslissen om de swap kosteloos te doen.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen 5G op Pixel 6, wat nu?

Een eSIM is geen optie; die heb ik al en dat is prijs volgens verbruik (enkel 4G). Ik zal eens horen wat ze in de Telenet winkel zeggen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen 5G op Pixel 6, wat nu?

Ik heb vandaag nPerf geïnstalleerd en op basis van hun dekkingskaart een ritje gemaakt met actieve mapping ingesteld. In de buurt waar ik in principe 5G zou moeten hebben kreeg ik maximum 4G+. Dat was bijna letterlijk op een steenworp van een grote mast. Een ritje naar de Telenet-winkel voor een andere SIM lijkt dus wel de moeite.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Geen 5G op Pixel 6, wat nu?

Als je de oude kaart nog hebt is altijd kosteloos  zeg dit duidelijk (defect kaart )

Ben je ze verloren is het betalend

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen 5G op Pixel 6, wat nu?

SIM kaart (gratis) omgeruild: nog steeds geen 5G. /-: Personeel in de winkel had 5G, maar bij mij dus niet, zelfs na herstarten en onderweg heeft pNerf geen 5G geregistreerd.

Ik ga het eens proberen met een SIM van iemand die wél 5G heeft met Telenet. En als laatste hoop: eSIM met SIM omruilen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen 5G op Pixel 6, wat nu?

Edit: Misschien kan ik maar beter blij zijn dat het niet werkt. Op Reddit lees ik verhalen hoe 5G de batterij van de Pixel 6 enorm belast.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen 5G op Pixel 6, wat nu?

Vandaag eindelijk kunnen testen met een andere SIM, 2 zelfs. Zowel met de data-SIM als de SIM (Telenet One) van de andere gebruiker had ik een 5G verbinding. Mijn eigen (splinternieuwe) SIM gaf op het toestel (Samsung 52 oid) van de andere gebruiker 4G+ aan.

Dus het scheelt niet aan mijn toestel (dat wist ik eigenlijk al), maar aan de SIM of instellingen die door Telenet aan die SIM verbonden zijn. De vraag is: ga iemand bij Telenet me kunnen helpen om dit probleem te verhelpen? Volgens de gebruiker op Reddit met hetzelfde probleem was het een ware lijdensweg voordat het probleem uiteindelijk (door Telenet) werd opgelost.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.