Geen 5G op Pixel 6, wat nu?
In navolging van het bericht 'Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?' plaats ik dit bericht, maar dan specifiek voor een Google Pixel 6.
De Pixel 6 heeft nog niet zo heel lang de mogelijkheid om via Telenet 'bellen over wifi' en 'bellen over 4G' te gebruiken. Enkele maanden geleden heb ik 'prijs volgens verbruik' ingeruild voor 'Telenet Mobile 5G', dus zou mijn Pixel gebruik kunnen maken van 5G, maar... ik heb nog nooit een 5G verbinding gehad. Niet in Limburg, maar ook niet in bijv. centrum Leuven.
Voorkeursnetwerktype is ingesteld op 5G en volgens Google is mijn Pixel klaar voor 5G: https://pixel.withgoogle.com/5G/?country=BE
Versie van providersinstellingen: telenet_be-54000000005.63 2023-10-12
Ik heb verschillende vragen:
1. Waar kan ik dit het beste testen in Limburg?
2. Hoe kan ik dit testen? Bestaan er (gratis) apps die het netwerk registreren?
3. Zijn er mensen met een Pixel (6, 6a, 7, ...) die verbinding hebben gemaakt met 5G?
(Ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om met een andere SIM, eventueel van een andere provider, te testen. SIM inruilen doe ik pas als in meer weet; ik wil geen 5 euro betalen als ik niet zeker weet of dit zal werken. Ik heb ook nog geen contact gehad met Telenet support; in wou hier eerst mijn licht opsteken.)
- Labels:
-
5G
-
Telenet Mobile