42195
netweters
|
18609
gesprekken
|
20103
vragen
|
Sinds mijn vrouw haar S24 Ultra heeft , heeft ze nog geen 1 keer een 5G netwerk gekregen op haar gsm. Ikzelf heb een S22 Ultra en zelfs als we de 2 toestellen naast elkaar leggen heb ik 5G terwijl zij 4G + heeft. De instellingen op haar toestel staan net hetzelfde als bij mij. Dus ze kan normaal verbinden met alle netwerken. Bij samsung zeggen ze dat ik telenet moet contacteren omdat er een 5G sim kaart erin moet? Maar ikzelf heb dat nooit moeten doen.
Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Samsung S24 Ultra en 5G van telenet
De toestellen moeten nog toegang krijgen op netwerk daarmee dat het wel bij andere aanbieders wel werkt
ligt niet aan toestel sommige toestellen van google pixel of oneplus hebben dit ook voor
Het zal wel in orde komen bij de vorige was het +- 2 maand maar komt wel goed
Als je in de niet werkende S24 een andere sim insteekt (eventueel van een andere provider) en dan werkt de 5 G, dan is het toch duidelijk dat het niet het toestel is, maar wel de dienstenleverancier.
Meest recente bericht wat ik van Telenet gekregen heb. 🤞🤞
"Onze achterliggende dienst geeft ondertussen toch aan dat dit een gekend iets is (waar we ook wel vanuit gingen). Ik ga nu het dossier hiervoor aanmaken. Zij laten je dan nog iets weten, wanneer de activatie hiervan voltooid is."
Deze morgen een software update geïnstalleerd van Samsung en sindsdien 5g ontvangst. Probleem lijkt opgelost.
@Lorre23 schreef:
Deze morgen een software update geïnstalleerd van Samsung en sindsdien 5g ontvangst. Probleem lijkt opgelost.
@Lorre23 Super. Dat is goed om te lezen.
Kunnen de overige leden ook de software update even uitvoeren en het dan opnieuw proberen? Indien het nadien toch nog niet lukt, mag je het zeker laten weten.
@Bjarne Is niet de eerste keer dat ik hier een topic lees over Samsung 5G dat niet werkt en na een update langs Samsung hun kant dat opeens Telenet 5G werkt op dat toestel.
Update net geïnstalleerd op de s24+. Nog steeds geen 5G terwijl mijn madam langs mij ook met Telenet wel gewoon 5G heeft. Niet opgelost in mijn geval.
@DirkDRX schreef:
Update net geïnstalleerd op de s24+. Nog steeds geen 5G terwijl mijn madam langs mij ook met Telenet wel gewoon 5G heeft. Niet opgelost in mijn geval.
@DirkDRX Kan je ondertussen al gebruik maken van 5G? Anders kan je best de klantendienst van Telenet contacteren zodat dit voor jou specifiek verder onderzocht kan worden: http://m.me/telenet.
Zijn er nog andere leden die na de software update nog geen gebruik kunnen maken van 5G?
Nee niet opgelost. Gisteren heeft iemand van de technische dienst mij gebeld, maar ze hebben geen idee hoe het komt.
En daar gaat het precies jammer genoeg mee blijven.
Mijn vrouw heeft die update ook geïnstalleerd op 23 februari maar heeft niet geholpen. Ze krijgt wel 5G als ik in de settings bij mobiele netwerken even instel op maximum LTE/3G/2G en daarna terug op 5G/LTE/3G/2G. Daarna sprong haar S24 Ultra op 5G terwijl we vlakbij de zendmast stonden. Nu ging telenet een nieuwe simkaart opsturen in de hoop dat het heuvel verholpen is. Bij haar staat ook onbekend nummer in sim beheer bij sim1. Dat vond ik ook vreemd.
Inderdaad bij problemen op je Smartphone met verbindingen er dergelijke, is voor een nieuwe SIM kaart kiezen, een goed idee.
Indien hiermee het probleem toch niet opgelost zou zijn, kan dit alvast uitsluiten en verder zoeken.
Opm. een SIM kaart heeft ook niet het eeuwige leven! (blijkbaar zijn er die na 2 jaar gebruik, al niet meer perfect meer werken!?)
*Je kan nu via de Telenet APP , online je SIMkaart vervangen door een Esim
Sinds vanmorgen tot grote verbazing 5G ontvangst..
Dus bij deze: Solved.
Daar dacht ik ook aan maar het probleem is dat je maar 1 esim kunt installeren. En als je daarna naar het buitenland gaat en je hebt een esim nodig is er geen plaats voor een 2de. Dus ik geef liever de voorkeur aan een fysieke sim kaart . Daarvan kan ik er zelfs 2 plaatsen.