Beantwoorden
SanCap
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen bereik onderweg

Ik heb een iPhone 11 pro max.
Vroeger was ik klant bij Mobile Vikings en ben daarna overgeschakeld naar Telenet.
Sedert deze omschakeling heb ik het volgende probleem: van zodra ik het huis verlaat (en dus ook de wifi) heb ik geen internet meer, kan niks opzoeken, kan geen whatsapp gebruiken, geen sms versturen, geen enkele app gebruiken.
Er komt ‘verbinden’ te voorschijn, wieltje blijft draaien en draaien en draaien….
Mobiele data staat aan, 4G ook, heb al netwerkherstellingen gedaan, toestel uit en aangezet, vliegtuigmodus aan en afgezet, enz enz.
Ik ben al bij Telenet geweest en vlgs hen ligt het aan mijn instellingen maar ik kan niet vinden waar het probleem zit.. ik ben teneinde raad.
Wie kan mij helpen?

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: geen internet op verplaatsing

0 Likes
4 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geen bereik onderweg

@SanCap heb je uw simkaart al bij een andere gsm ingestoken ? 

Als het dan niet werkt ligt het aan je simkaart. 

Indien je geen andere gsm hebt om dit te testen probeer eens om uw APN instellingen terug in te stellen en te zien of daar alles ok staat.

Als je de standaardinformatie van de APN van Telenet opnieuw wilt instellen, ga je naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Mobieledatanetwerk' > 'Stel opnieuw in'. Als je een configuratieprofiel hebt geïnstalleerd, wordt de standaardinformatie van het profiel gebruikt.

Om de instellingen van telenet in te stellen moet je eens een kijkje nemen op volgende pagina ; 

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/mobiel-en-vast/mobiel-instellen-en-gebruiken/m...

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
SanCap
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen bereik onderweg

Dag Kristof,

Hartelijk dank voor uw onderstaand bericht.

Een andere gsm heb ik niet maar ik heb alle instellingen nagekeken en deze staan correct op mijn iphone.

APN opnieuw instellen heb ik ook al gedaan.

Het probleem blijft!

Dus zou wel eens kunnen dat de simkaart defect is.

In ieder geval ga ik morgen langs bij Telenet en dan kan ik dit toch al mededelen.

Fijne zondag.

Nicole

0 Likes
SanCap
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen bereik onderweg

Dag Kristof,

Met een nieuwe simkaart bleef het probleem nog altijd bestaan.

Heb een fabrieksherstel gedaan van mijn iPhone en het probleem lijkt nu wel opgelost te zijn.

Nogmaals bedankt en een fijne dag verder.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geen bereik onderweg

@SanCap goed dat je het hebt kunnen oplossen! Bedankt ook om het te delen op De Netweters, anderen gaan hier zeker mee geholpen zijn. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.