24757
netweters
|
152454
antwoorden
|
20708
vragen
|
Allen,
We zijn vorige week overgeschakeld van Proximus naar Telenet.
We hebben in huis echter geen ontvangst; dus we krijgen geen belsignaal maar onze toestellen melden ineens: "Gesprek gemist".
Tot heden nog geen reactie gehad van Telenet.
NB Bij Proximus stelde dit probleem zich niet!
Ik heb een iPhone x en ik heb nog altijd geen volte/vowifi
er is iemand die deze functie wel geactiveerd is?
Op een Iphone SE kan ik het ook aanzetten. Maar geen idee of het effectief gebruikt wordt.
ios 12.1.1
Mijn vrouw herinnert zich niet of er een sms geweest is 😉
ik vermoed nog niet, telenet info:
”De technologieën worden gefaseerd uitgerold en toestellen worden groep per groep toegelaten, te beginnen met de meest recente apparaten. Beschik je over een compatibel toestel met de juiste iOS/Androidversie, dan ontvang je van ons een sms’je zodra bellen via 4G of wifi voor jou geactiveerd wordt. ”
Ja, maar voorlopig slechts een beperkte reeks toestellen.
Compatibele toestellen en software:
- Samsung Galaxy S8 vanaf versie G950FXXU1CRD7. Meer info
- Samsung Galaxy S8+ vanaf versie G955FXXU1CRD7. Meer info
- Samsung Galaxy S9 vanaf versie G960FXXU2BRG6.
- Samsung Galaxy S9+ vanaf versie G965FXXU2BRG6.
- iPhone X vanaf versie 12.0
- iPhone XS (Max)
- iPhone XR
Het volledige artikel:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-mobiel-bellen-via-4g-en-wifi/
Ik had een iPhone 6S en hier werkte het ook al op.
@Ex-Netweter schreef:Ik heb een iPhone x en ik heb nog altijd geen volte/vowifi
er is iemand die deze functie wel geactiveerd is?
Ik heb een iPhone XR en het werkt hier op (werkte ook al op iPhone 6S).
PS: ik ben nog maar zeer recent mobiele klant bij Telenet (2 maanden)
@gui1 schreef:Hi,
ik heb dat probleem ook en stelde die vraag aan telenet. Zij beweerden dat ik eerst een bericht van hun moest krijgen en dat het daarna ging werken via wifi.
Ik heb al een tijdje een compatibele iphone en wacht nog steeds op hun bericht.
Ik heb helemaal geen bericht ontvangen en staat bij mij ingeschakeld...
Bij mij staat Bellen via wifi ingeschakeld maar ik zie echter nooit dit;
Ligt er waarschijnlijk ook aan dat ik iPhone X heb en dat dit daardoor niet altijd zichtbaar is (alleen ontvangst, niet de naam van het netwerk).
OK!
Nu, ik heb een iPhone 7 --> kan Telenet als de bliksem maken dat ook deze toestellen kunnen genieten van VoWiFi.
Ik mis gesprekken van klanten en dat is onaanvaardbaar. Voor zij die de kalender volgen; we zijn verdorie bijna 2019.
@sb schreef:
Is het niet Center ipv Centre ?
/me loopt snel weg.
;-)))
Je hoeft niet snel te lopen hoor, ik heb een dik vel
Trouwens, lees dit eens:
Center and centre have the same meaning. Center is the correct spelling in American English, but British English writers usually prefer centre. Notice that center (and centre) can be a noun, adjective, or a verb.
@Ex-Netweter schreef:OK!
Nu, ik heb een iPhone 7 --> kan Telenet als de bliksem maken dat ook deze toestellen kunnen genieten van VoWiFi.
Ik mis gesprekken van klanten en dat is onaanvaardbaar. Voor zij die de kalender volgen; we zijn verdorie bijna 2019.
Daar kan ik u in bijtreden. Ik vind het ook maar vreemd dat slechts enkele topmodellen (lees: heel dure foons) compatibel zouden zijn met deze technologie. Mijn vermoeden (mijn persoonlijke mening dus) is dat er meer economisch politieke dan technische redenen achter zitten.
@Ex-Netweter schreef:OK!
Nu, ik heb een iPhone 7 --> kan Telenet als de bliksem maken dat ook deze toestellen kunnen genieten van VoWiFi.
Ik mis gesprekken van klanten en dat is onaanvaardbaar. Voor zij die de kalender volgen; we zijn verdorie bijna 2019.
Ik had iPhone 6S (voor de iPhone 7 dus) en had toen al bellen via wifi van Telenet. Snap er ook niks van dat dit niet gewoon bij iedereen standaard geactiveerd wordt...
@m-jan20 schreef:.. knip ...Eerlijk gezegd merk ik hier niks van hoor, maar dat is misschien de bedoeling
ik bel sowieso weinig en dit is meestal FaceTime of via Messenger.
FaceTime bellen of Messenger bellen, dat is sowieso digitaal bellen over een dataverbinding, komt technisch gezien eigenlijk overeen met bellen via VoLTE. en VoWiFi, naargelang. Het grote verschil is (buiten het feit dat je een naam belt en geen nummer) dat VoLTE en VoWiFi gesprekken van uw belminuten afgaan en FaceTime & Co van uw databundel..
@StefaanH schreef:
@m-jan20 schreef:.. knip ...Eerlijk gezegd merk ik hier niks van hoor, maar dat is misschien de bedoeling
ik bel sowieso weinig en dit is meestal FaceTime of via Messenger.
FaceTime bellen of Messenger bellen, dat is sowieso digitaal bellen over een dataverbinding, komt technisch gezien eigenlijk overeen met bellen via VoLTE. en VoWiFi, naargelang. Het grote verschil is (buiten het feit dat je een naam belt en geen nummer) dat VoLTE en VoWiFi gesprekken van uw belminuten afgaan en FaceTime & Co van uw databundel..
Je sais, maar Messenger & Whatsapp zitten onbeperkt bij WIGO dus ben daar niet echt mee bezig.