24757
netweters
|
152430
antwoorden
|
20703
vragen
|
Allen,
We zijn vorige week overgeschakeld van Proximus naar Telenet.
We hebben in huis echter geen ontvangst; dus we krijgen geen belsignaal maar onze toestellen melden ineens: "Gesprek gemist".
Tot heden nog geen reactie gehad van Telenet.
NB Bij Proximus stelde dit probleem zich niet!
Logisch dat het probleem zich met proximus niet stelde: ze gebruiken/hebben namelijk een ander netwerk. Hiervoor gebruik je best een mobile coverage externer (voor bereik binnenshuis). Meer info vind je hier: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-de-mobile-coverage-extender/
@Ex-Netweter
Een oplossing zou ook kunnen zijn dat je een foon hebt (of koopt) die voor Telenet compatibel is met VoWiFi. Het resultaat is net hetzelfde als @m-jan20 aanhaalde, dus met het gebruik van een MCE: je belt eigenlijk via uw eigen WIFi signaal bij u thuis en dat komt via de kabel binnen op uw modem/router, de locatie van de zendmast heeft dan geen belang meer.
Het verschil is dat je met een VoWiFi compatibele foon geen behoefte hebt aan dat extra apparaat in huis, die fameuze MCE. Bovendien kun je dan uw WiFi in uw hele huis gebruiken, ook daar waar je eventuele powerlines of AP's hebt staan. En uiteraard ook op andere locaties (bij familie, vrienden, op het werk, ...) waar een slecht Telenet signaal is maar wel goede WiFi. Met de MCE werkt het alleen in de kamer waar die MCE staat (of toch niet veel verder). Het voordeel van de MCE is dan natuurlijk dat het met ALLE foons werkt. De MCE is namelijk (via het internet) een mini-zendmast van Telenet in uw woonkamer.
Stof tot nadenken ....
Bedankt! Heb bellen via WiFi ingeschakeld op mijn telefoon. Ben eens benieuwd.
Onze woning is voorzien van databekabeling en AP’s; dus met WiFi zit het wel goed.
Dus Telenet ondersteunt VoWiFi ?
Ik heb zelf een Proximus sim (van het werk) dus kan niet direct testen, want Proximus ondersteunt dit niet.
EDIT: gevonden, ja dus 🙂
https://support.apple.com/nl-nl/HT204040
Hi,
ik heb dat probleem ook en stelde die vraag aan telenet. Zij beweerden dat ik eerst een bericht van hun moest krijgen en dat het daarna ging werken via wifi.
Ik heb al een tijdje een compatibele iphone en wacht nog steeds op hun bericht.
@gui1 schreef:Hi,
ik heb dat probleem ook en stelde die vraag aan telenet. Zij beweerden dat ik eerst een bericht van hun moest krijgen en dat het daarna ging werken via wifi.
Ik heb al een tijdje een compatibele iphone en wacht nog steeds op hun bericht.
Compatibel is niet altijd genoeg. Je moet steeds ook nagaan of je de meest recente updates van de firmware hebt. Zoniet even updaten. Je kunt dat makkelijk nagaan: in de settings van uw foon moet de optie "bellen over WiFi" (of iets in die aard) beschikbaar staan. Die optie moet je dan activeren. Moest dat allemaal OK zijn en toch werkt WoWiFi nog niet, even langsgaan in een Telenet Centre om het in orde te brengen.
@Steven-E schreef:Dus Telenet ondersteunt VoWiFi ?
... knip...
Ja, maar voorlopig slechts een beperkte reeks toestellen.
Compatibele toestellen en software:
Het volledige artikel:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-mobiel-bellen-via-4g-en-wifi/
@gui1, sinds eind september/begin oktober wordt VoLTE/VoWiFi gefaseerd uitgerold naar Telenet klanten. Hier vind je een artikel waarin er meer informatie staat over de toestellen waarop het al beschikbaar is en hoe je als klant er kan gebruik van maken. Het klopt dat je een sms van Telenet ontvangt, zodra het voor jou als klant geactiveerd is.
Edit: @StefaanH was me duidelijk voor. Note to self: open tabbladen refreshen voor posten!
@Ex-Netweter schreef:Bedankt! Heb bellen via WiFi ingeschakeld op mijn telefoon. Ben eens benieuwd.
Onze woning is voorzien van databekabeling en AP’s; dus met WiFi zit het wel goed.
Als het werkt, wil je dan uw ervarngen hier even neerzetten? Altijd nuttig voor de andere Netweters
Bovenstaande link werkt niet
Bedankt. Ik voldoe aan alle voorwaarden. wat betreft compatibiliteit, iphone XS Max en de laatste ios versie.
Nu maar hopen dat ik een berichtje krijg.
@gui1 schreef:Bedankt. Ik voldoe aan alle voorwaarden. wat betreft comptabiliteit, iphone XS Max en de laatste ios versie.
Nu maar hopen dat ik een berichtje krijg.
En anders even langsgaan in een Centre. Kunnen ze alvast eens in het systeem kijken waarom je nog geen mail gekregen hebt.
Tussen haakjes, misschien heeft de autocorrect u parten gespeeld, maar het is compatibiliteit ZONDER de "t" na de "p". Het woord MET de "t" heeft een heel andere betekenis
Bedankt voor de verbetering. Inderdaad de autocorrect was de oorzaak van mijn fout tikken.
Zoals u kon zien was mijn eerste antwoord goed geschreven.