24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Vanaf september schakelt Telenet 3G uit. https://press.telenet.be/telenetbase-schakelt-vanaf-september-2024-het-3g-signaal-uit
https://www.hln.be/tech/vanaf-september-schakelt-telenet-3g-uit-wat-betekent-dat-voor-jou~a8cf4a15/
Opgelost! Ga naar oplossing.
Door dit te doen kunnen ze perfect zien of het toestel over gaat naar 4g
Het toestel dit niet aan kan gaat een stapje lager naar 2g
Zeker voor bedrijven is dit handig dan zien ze dat er iets mis is
Natuurlijk er zijn toestellen waar deze aanpassing niet meer gaat en te duur wordt of geen ondersteuning meer bestaat
Dan zie je bedrijven tijdelijk een ander aanbieder nemen zolang ze nog kunnen om de 3 g te blijven gebruiken
https://www.bipt.be/consumenten/uitfasering-3g-netwerken
Zolang het toestel op 2g werkt zal de klant niets doen
Begint de buurman zijn huis alarm te loeien omdat de verbinding verbroken is
Dan zal hij het weten
Gaat de bedrijf badge niet meer bij de garage
Je zal nog verstelt staan waar overal verbinding nodig is zeker op afgelegen plaatsen
Alle Telenet klanten die nog verbinding maakten met het 3G netwerk in de afgelopen maanden zijn persoonlijk aangeschreven en verwittigd.
@MartijnS schreef:Alle Telenet klanten die nog verbinding maakten met het 3G netwerk in de afgelopen maanden zijn persoonlijk aangeschreven en verwittigd.
Hmm vreemd want ik heb niets gekregen net zoals vele andere die dagelijks nog op 3G zitten.
Maar alle gekheid op een stokje. Hier wordt een beetje gereageerd alsof Telenet straks verantwoordelijk is voor het feit je geen verbinding meer hebt.
Naast een informatiecampagne kunnen en zullen de telecom operatoren niet veel meer doen. Het is tenslotte jouw eigen verantwoordelijkheid of dat van bv het bedrijf dat je alarmsysteem beheert om te controleren of je apparaten alleen maar werken op 3G of niet.
@BillyX schreef:
@MartijnS schreef:Alle Telenet klanten die nog verbinding maakten met het 3G netwerk in de afgelopen maanden zijn persoonlijk aangeschreven en verwittigd.
Hmm vreemd want ik heb niets gekregen net zoals vele andere die dagelijks nog op 3G zitten.
...
Naast een informatiecampagne kunnen en zullen de telecom operatoren niet veel meer doen. Het is tenslotte jouw eigen verantwoordelijkheid of dat van bv het bedrijf dat je alarmsysteem beheert om te controleren of je apparaten alleen maar werken op 3G of niet.
Inderdaard vreemd, een familielid kreeg enkele SMS'en van Telenet met de info/waarschuwing over uitschakeling van 3G (die had wel een 4G smartphone, maar had die gelimiteerd naar 3G). Zijn echtgenote kreeg die berichten niet, want haar smartphone maakte wel verbinding met het 4G netwerk.
SMS'en volstaan uiteraard niet voor toestellen zoals alarmsystemen.
Vanaf 2010 zijn ze gestart met de uitrol van 4g
De kans dat je een gsm toestel hebt ouder dan 10 jaar is klein zullen niet veel gebruikers zijn
Natuurlijk als je alleen belt en sms heb je de 3 g niet nodig dan zullen je niet lastig vallen over dit
Zoals je zegt ze gebruikte het 3g netwerk en ze sms te dan sturen ze een bericht
De rest zal via e-mail of brief gebeuren
Daarmee dat aan en uit zetten is een slimme zet en test van 3g netwerk
Het gaat er niet om of je 3G gewoon bent van gebruiken, heel wat klanten gebruiken dat niet
Maar er zijn nog plaatsen waar 4G niet actief is
Tussen Balen en Mol 3G maar zelden 4G.
Dat is jammer.
Buiten zal er 4g zijn maar de ontvangst zal niet zeer goed zijn
In zeer bosrijk gebied zien we dit veel opduiken
Er zijn ook plaatsen waar de kost te hoog wordt om er iets aan te verdienen
Soms de fout van gemeentes of eigenaars van hoge gebouwen
Dat zal Digi ook wel merken met de uitrol van hun masten