24773
netweters
|
152597
antwoorden
|
20720
vragen
|
Hoi
Ik heb op mijn tweede verblijf geen internet/wifi.
Ik heb wel een smartphone met internet. Ik kan wel mijn internet delen via een hotspot via smartphone. Ik heb ook een Google Chrome Cast. Juist gekocht.
Denken jullie dat het mogelijk zou zijn om mijn Chrome Cast te gebruiken op mijn tv in het tweede verblijf via de hotspot om zo naar tv te kijken? Via tablet zou het gaan (heb ik al uitgetest buitenshuis), maar voor mijn moeder is dit scherm te klein. Dus zou ik het op de tv moeten kunnen aanschakelen. Al weet ik niet of dit een stabiele verbinding zou zijn.
Mijn buren hebben jaren geleden een telenet kaart gaan halen die ze in de tv gestoken hebben en zo naar tv kunnen zien, maar ik heb geïnformeerd bij Telenet en deze kaart zou binnenkort verdwijnen. Mijn buren hebben ook geen internetaansluiting.
Ik heb wel te horen gekregen dat ik een internetaansluiting zou kunnen laten aanleggen en dan het contract telkens laten opschorten in de wintermaanden. Want ik ga enkel in de zomermaanden, vandaar dat ik ook geen permanente internetaansluiting zou willen aanleggen.
Bedankt alvast voor de tips
Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Hotspot smartphone en chrome cast
@rainbowniagara schreef:In elk geval ik blijf de melding krijgen dat er geen kanalen te vinden zijn.
Je hebt toch de coax kabel goed aangesloten?
@rainbowniagara schreef:Heb ook het filmpje gezien maar niets werkt. Ik krijg geen providers te zien waaruit ik kan scannen. Ook mijn smartphone als wifi opengezet, krijg ik niet te zien.
Dit toestel is een DVB-T2 en DVB-C ontvanger. Om zenders te scannen heeft deze geen Wi-Fi nodig.
Op manueel zoeken zetten
En de parameters in voeren
Op de groene knop op de afstandsbediening zijn de toetsen van teletekst
We kunnen de foto zien als ze goedgekeurd zijn
In de handleiding zie ik het volgende:
Mogelijk krijg je een iets ander scherm met het veranderen van TP index.
Wat je zeker moet aanpassen:
Symbol rate 290
QAM 256
mogelijk Nit Search op on of op 32 (is me onvoldoende duidelijk)
Met de gele toets op de afstandsbediening (DVB-C NID): 290 (mogelijk 290000)
Daarna autosearch (rode knop)
De juiste volgorde
Frequentie: 290
Symbool rate : 6.875
OAM 256 QAM
De Netwerk-ID: 32 moet je niet invullen geeft niet aan zal volledig scannen
Dan op groene knop
Nit search off
LCN ook off
Doe deze test eens om te zien
@luc55 schreef:De juiste volgorde
Frequentie: 290
Symbool rate : 6.875
OAM 256 QAM
De Netwerk-ID: 32 moet je niet invullen geeft niet aan zal volledig scannen
Dan op groene knop
Nit search off
LCN ook off
Doe deze test eens om te zien
Ik was de coax kabel vergeten in te steken 😉. Ok nu heb ik inderdaad een 7 tal kanalen. Helaas 2 franse, de regionale en disney channel, play 4 en 5. Ik had nog graag ofwel VTM ofwel vrt, maar ik heb al iets
Terug de stap herhalen maar nu in de plaats van
Frequentie: 290 Mhz zet je 298 Mhz in systeem
Dan heb je alle zenders
Ok bedankt voor de tip.🙏
Ik probeer het volgende keer uit
@rainbowniagaraje krijgt tegenstrijdige adviezen. Meng ze niet, maar probeer ze gerust afzonderlijk.
Mijn interpretatie van de handleiding is als je voor Frequency 290 of 298 opgeeft en dan de groen knop (manual search) indrukt wordt enkel de opgegeven frequentie gescand. Het klopt dat je met twee keer te scannen alle tv signalen zult hebben van het compact signaal.
Als je bij:
netwerk-id 32 kunt opgeven, doe dat.
Als je echter dit volgt:
Dan geeft je daar de frequentie waarop alle informatie staat van alle zenders die in het compactsignaal horen. Deze frequentie is 290 of 290000.
Vervolgens druk je op de afstandsbediening onderaan op de rode knop voor een automatische scan. Hiermee zal je niet alleen de frequenties 290 en 298 hebben, maar ook andere frequntiens voor de radio uitzendingen via dvb-c.
Het probleem is dat sommige toestellen nogal afwijkende benamingen gebruiken.
Het gaat hem steeds om vier parameters:
Netwerk-id 32
Frequentie 290 (of 290000)
Modulatie 256 QAM
Symbool frequentie (symbol-rate) 6875
Nog een aanvulling: blijkbaar is er een upgrade waarbij het installatiescherm iets gebruiksvriendelijke is en waar je ook rechtstreeks netwer-id kan ingeven.
De upgrade vind je hier.
Kies de laatste versie.
Het installatiescherm ziet er na upgrade zo uit (dit heb ik gevonden op het forum van VOO. Op de eerste lijn kan je allicht Telenet kiezen en dan zouden alle parameters juist moeten staan.
Bedankt voor de tips. Ik ben nu terug thuis. Van zodra ik kan probeer ik de nieuwe tips