24748
netweters
|
152264
antwoorden
|
20686
vragen
|
Hoi
Ik heb op mijn tweede verblijf geen internet/wifi.
Ik heb wel een smartphone met internet. Ik kan wel mijn internet delen via een hotspot via smartphone. Ik heb ook een Google Chrome Cast. Juist gekocht.
Denken jullie dat het mogelijk zou zijn om mijn Chrome Cast te gebruiken op mijn tv in het tweede verblijf via de hotspot om zo naar tv te kijken? Via tablet zou het gaan (heb ik al uitgetest buitenshuis), maar voor mijn moeder is dit scherm te klein. Dus zou ik het op de tv moeten kunnen aanschakelen. Al weet ik niet of dit een stabiele verbinding zou zijn.
Mijn buren hebben jaren geleden een telenet kaart gaan halen die ze in de tv gestoken hebben en zo naar tv kunnen zien, maar ik heb geïnformeerd bij Telenet en deze kaart zou binnenkort verdwijnen. Mijn buren hebben ook geen internetaansluiting.
Ik heb wel te horen gekregen dat ik een internetaansluiting zou kunnen laten aanleggen en dan het contract telkens laten opschorten in de wintermaanden. Want ik ga enkel in de zomermaanden, vandaar dat ik ook geen permanente internetaansluiting zou willen aanleggen.
Bedankt alvast voor de tips
Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Hotspot smartphone en chrome cast
De tv moet een bakje bij om de zenders te ontvangen (omdat de tv te oud is )
Je kan dit oplossen met dit bakje opgelet bij zappen tussen de verschillende uitzend methode heb je 5 sec zwart beeld bij de overgang
De Franse zenders kan je ontvangen in google zet je Les chaînes de la TNT en je krijgt de lijst
@luc55 welke zenders kan ik dan nemen met dit bakje?
Kan ik daar vrt mee kijken en eventuele andere Belgische zenders?
Ik heb enkel een scart-aansluiting heb ik gezien, geen usb of HDMI
@rainbowniagara Dat zijn de zenders dat je analoog had toen, de Vlaamse zenders en een regionale.
Comedy Central
Disney Channel
Discovery Channel
Ketnet (HD)
Nickelodeon
NPO 1
NPO 2
NPO 3
Play4
Play5
Vlaams Parlement TV (HD)
VTM Kids
VRT 1 (HD)
VRT CANVAS (HD)
VTM
VTM 3
Regionale Vlaamse zenders
Focus (West-Vlaanderen)
Franstalige zenders
La Une
RTL TVI
Tip TV
Radiozenders
een 40-tal radiozenders (in digitale kwaliteit via de Coaxiaal digitaal (S/PDIF) audio uitgang)
https://www2.telenet.be/zenderoverzicht?multisolution_attribute=kabel
@WG94 @flip1953 en Tip tv bestaat niet, moet Tipik tv zijn, er staan een aantal fouten op de site, zijn ze vorige keer bij aanpassing kennelijk vergeten.
@Moderator kan dit eens doorgegeven worden dat de zender lijst van het compacte signaal niet klopt, staan enkele fouten in.
@Moderator kan dit eens doorgegeven worden dat de zender lijst van het compacte signaal niet klopt, staan enkele fouten in.
@WG94 @Master-Magic Dank jullie wel voor deze melding. We hebben dit intern doorgegeven om te corrigeren op onze website en zullen jullie op de hoogte houden.
@ChristofM bedankt voor de rechtzetting online binnenkort, juist is juist.
Ja de Vrt kan je zien zoals de mensen hier zeggen en ook andere zenders
Het tv bakje is goed scart zit er op bewust gedaan voor klanten met oudere tv
Bedankt voor de info
Ik ga het toestel bestellen en ik ga het uittesten.
Voor veel mensen is dit voldoende het blijft een 2de verblijf en is op een oude tv zal nog beste uitkomen op dit type tv
Sorry, ik heb op de foute toets geklikt. Ik wilde zeggen dat de aansluiting via coax geen oplossing is. Er is geen coax aansluiting op mijn tv. Wel op de videorecorder. Gisteren geprobeerd, maar de videorecorder vindt geen enkel kanaal terug.
Het andere aangeraden toestel moet ik nog bestellen en uitproberen om aan te sluiten via scartkabel.
@rainbowniagara schreef:Wel op de videorecorder. Gisteren geprobeerd, maar de videorecorder vindt geen enkel kanaal terug.
Je videorecorder zal enkel analoge signalen ondersteunen, tegenwoordig is alles digitaal (DVB-C) wat je toestel dus niet ondersteund.
@rainbowniagara schreef:Sorry, ik heb op de foute toets geklikt. Ik wilde zeggen dat de aansluiting via coax geen oplossing is
Ik heb het ongedaan gemaakt voor je.