Beantwoorden
Niki1991
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

 

Ik en mijn vrouw zijn sinds kort klant geworden met een One-pakket.

Thuis internet en TV lopen heel vlot, maar op gebied van mobiele telefonie is het toch wat huilen met de pet op… Onze beide toestellen ondersteunen VoLTE en VoWifi (en staan in de lijst van Telenet) en wij hebben opgemerkt dat dit niet geactiveerd staat op onze simkaarten. Whatsapp naar de klantendienst met de vraag of dit geactiveerd kan worden, blijkt dat deze opties in sommige regio’s standaard niet actief staan “door het vermoeden van een storing” en dat er een heel proces moet gebeuren om dit te activeren. Kan iemand mij uitleggen waarom? Heb nogal eens dit probleem gehad bij een andere provider en daar was dat op 5 minuten gefixt.

 

We zijn anno 2023, telenet adverteert het op hun website dus verwachten we wel dat het werkt…

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: VoLTE + Vowifi

0 Likes
61 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

@m-jan20 

Ja maar had jij al geen iPhone? Dacht van wel he?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

Klopt, ik zie net dat ik geantwoord heb op specifiek bericht van Raf, maar was vooral algemeen bedoeld. Deze waren (zoals ook eerder vermeld in de thread) voor onbekende redenen geblokkeerd op m'n simkaart, ze hebben het handmatig terug moeten inschakelen. Lekker transparant allemaal 🙂

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

@m-jan20 

Ja dat wel, maar het werkt nu en dat is vooral nu de meerwaarde 😉👍

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Niki1991
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

Bij mij werkt het nog steeds niet ondanks ik een compatibel toestel heb. Al reeds 2 weken een dossier geopend. Ze zijn zo te zien wat traag van begrip bij Telenet. 😞

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

@Niki1991 

Je moet iemand vinden die direct wil doen wat ze bij @m-jan20 hebben gedaan in post. Dan ben je direct geholpen

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

Ja, momenteel is iedereen die Telenet contacteert direct geholpen:


Sorry voor de langere wachttijd!
Om klaar te zijn voor de technologie van morgen, schakelden we over naar een nieuw IT-systeem. Die switch loopt helaas niet zoals verwacht. De wachttijd bij onze klantendienst loopt daardoor op. Sorry daarvoor! Op telenet.be/snelgeholpen vind je snel een antwoord op de meeste vragen en problemen. Je verbruik, betalingen of netwerk check je rap zelf in onze gratis Telenet-app


bron: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/contacteer-telenet/

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

@Ex-Netweter 

Dingen zoals met @m-jan20 kunnen ze wel snel doen, en je bent direct geholpen. 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

Was bij mij ook via dossier, maar 2 dagen later kreeg ik sms dat ze het opgelost hadden.

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
FrederikC
Moderator
Berichten: 55
Een bus vol! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

@Niki1991 check je zeker ook even of je toestel VoWifi ondersteunt, en dit ingeschakeld werd bij je instellingen? Je vindt hier meer info over terug via deze link: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-mobiel-bellen-via-4g-5g-en-wifi/. Als alles correct is ingesteld langs jouw kant, kan je alleen maar afwachten tot je dossier behandeld is. Dat duurt momenteel helaas langer dan voorzien, omwille van de aanhoudende drukte. Je ontvangt normaal automatisch een bericht wanneer je dossier behandeld werd.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngFrederik | Moderator
Ik denk altijd heel goed na, voor ik iets stoms zeg.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Niki1991
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

@FrederikC 

ik heb een iPhone Xr dus het zou volgens de website van telenet moeten werken.

Het is me al wat geweest sinds mijn overstap naar Telenet, de technieker die mijn One pakket is komen installeren had niet eens afstandsbedieningen voor de TV-box in stock waardoor ikzelf naar een Telenet Center ben moeten rijden om er eentje te kunnen bemachtigen.

Maar het ergste is dat mijn grootste probleem maar niet opgelost raakt, en dat is BINNENSHUIS een deftig telefoongesprek kunnen voeren. Met 1 streepje of “Geen Service” ben ik helaas niks…

0 Likes
PeterColpaert
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
All I want for X-mas is YOU Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

@FrederikC wat als je een toestel hebt dat wel degelijk VoWiFi ondersteunt (Pixel 6a in mijn geval) maar Telenet het toch niet wil of kan activeren?

photo_2023-02-28_09-08-05.jpg

0 Likes

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

Met een ONE-bundel zet je jezelf voor schut. Telenet heeft helemaal niet het beste mobiele netwerk, want ze namen destijds het slechtste mobiele netwerk van Base over en uit de jaarverslagen blijkt nu dat Telenet van alle operatoren het minst investeert in hun mobiele netwerk.

Kijk welke operator de beste 4G-dekking heeft op je thuisadres: https://www.bipt-data.be/nl/projects/atlas/mobile
Stap over, probleem onmiddellijk opgelost.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

@Niki1991 

Vraag het boa whatsapp zoals @m-jan20  gedaan heeft en die van ons. Ze fixen het probleem. Zeg dat je iphone xr hebt, dat alles aanstaat van vowifi maar geen toegang krijgt, in/uit halen van simkaart hebt gedaan en toestel hebt herstart. En de website voor instellen ook al hebt gelezen paar x

Dan vertel je dat een kennis net zelfste had en ze vanop afstand zijn instellingen hebben gereset en het toen opgelost was (je geeft hen lett de pap in de mond) Dan zou het in princiepe moeten oplossen.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

@PeterColpaert 

Heb net zelfste probleem, is afwachten tot providers een merk EN een type goedkeuren. Wacht al 3j erop maar is overal zelfste.

In al die jaren hebben ze nog maar 1 extra merk toegevoegd en dat is Huawei 

Laat je niet gek maken door @Ex-Netweter , zelfs base en proximus komen op veel plekken amper tot in living.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Niki1991
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

@DeLLiAnO 

 

Reeds gedaan maar dan via messenger, volgens Telenet zou het moeten werken, maar er werkt juist niks…

8959B098-75BA-4E62-88D0-4880F4C34877.jpeg

0 Likes