Beantwoorden
omega
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
De vlam zit erin. π-DAY! Complimentendag Dat loopt vlotjes.

Hoe voicemail (meldingen) vaste telefoon uitschakelen?!

Sinds enkele dagen krijg ik op mijn Philips XL390 vaste telefoon om de zoveel uren de melding "Nieuwe voicemail" op mijn scherm. Als ik dan bel naar #99 krijg ik te horen dat er geen berichten zijn, dus geen nieuwe en er staan ook geen oude.

Ik heb voor alle duidelijkheid op mijn Philips een eigen antwoord apparaat die ik gebruik maar dit is al jaren zo en gaf nooit problemen. Alle berichten wissen op mijn mijn Philips antwoordapparaat helpt niet. Als iemand mij belt en inspreekt komt dit correct op mijn philips antwoordapparaat terecht. De melding is dan ook anders ("Je hebt een nieuw bericht") dan die melding hierboven die ik dus om de zoveel uur van telenet voicemail ontvang.

Mijn vraag is dus hoe kan ik die Telenet voicemail voor vaste telefoon volledig kan uitschakelen of hoe kan ik er tenminste voor zorgen dat die mij geen meldingen meer stuurt gezien ik die Telenet berichtendienst voor vaste telefoon niet nodig heb. 

Als ik bel naar #99 heb ik in instellingen al "berichtenmeldingen" uitgezet maar dit helpt ook niet.

Is er een manier om telenet voicemail voor vaste telefoon volledig uit te schakelen bvb door code(s) door te bellen? Online vind ik alleen codes die je moet bellen om dit te doen voor voicemail mobiel maar die werken niet voor vaste telefoon. Ook in de blijkbaar vernieuwde Mijn Telenet zie ik niet meer de mogelijheid om die berichtendienst (voicemail) bij vaste telefoon uit te schakelen.

Hopelijk kunnen mensen mij hier helpen want wordt gek van om de zoveel uur die melding van telenet voicemail op mijn scherm te zien terwijl er dus geen berichten zijn. Alvast bedankt.

0 Likes
10 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Hoe voicemail (meldingen) vaste telefoon uitschakelen?!

@omega 

Als het lukt, ga eens naar mijn telenet - telefonie - je vaste lijn - opties beheren - Telenet Berichtendienst - instellingen.

Check daar is of alles uit staat.

(Oei lees net dat je met nieuwe mijn telenet niet ziet)

Mss eens whatsapp of fb bericht sturen om dit voor je uit te zetten of na te gaan ?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
omega
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
De vlam zit erin. π-DAY! Complimentendag Dat loopt vlotjes.

Hoe voicemail (meldingen) vaste telefoon uitschakelen?!

Dank voor de reply. In de nieuwe Telenet kan ik alleen kiezen Vaste telefonie > Stel je berichtendienst in > daar staat alles uit, ook bij "een melding krijgen bij elk bericht".

Heb al meerdere dagen en meermaals geprobeerd van aan- en uit te zetten en te saven maar dit helpt niet.

Is nergens meer mogelijk om die Berichtendienst (= voicemail voor vaste telefoon) uit te schakelen? Voor mobiel kan je codes bellen maar vindt dat niet voor vast.

Andere suggesties om die meldingen te doen stoppen? 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe voicemail (meldingen) vaste telefoon uitschakelen?!

@omega 

De kans is zeker niet onbestaande dat dit ook een "bug" is in de nieuwe software. Er is heel veel fout geprogrammeerd bij deze nieuwe versie, dus het is zeker niet onmogelijk.

Ik zou zeggen: rapporteer het officieel bij Telenet als bug/fout en laat het opnemen in de lijst (of "boek" ondertussen) met "te verbeteren fouten".


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
omega
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
De vlam zit erin. π-DAY! Complimentendag Dat loopt vlotjes.

Hoe voicemail (meldingen) vaste telefoon uitschakelen?!

Waar kan ik dit correct online rapporteren? Ik gebruik geen whatsapp of facebook.

Dus gewoon alleen die berichtenmelding uitschakelen (met doorbellen codes) is niet mogelijk bij vast? 

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Hoe voicemail (meldingen) vaste telefoon uitschakelen?!

@omega 

Alle diensten/instellingen zijn verbonden met je "mijn telenet" en op de moment kunnen er veel geen instellingen veranderen en opslaan. 🫤

Edit: Als je geen social media hebt, zou ik zeggen gebruik contact formulier, maar soms staat deze er ff niet op. Je kan altijd bellen en het zo proberen via 015/66.66.66

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hoe voicemail (meldingen) vaste telefoon uitschakelen?!

Anders vraag een vriend om via whatsapp een bericht te sturen met je gegevens

bellen is niet zeker dat je binnen geraakt  de rest werkt nu niet via e-mail of website

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe voicemail (meldingen) vaste telefoon uitschakelen?!

Op sommige vaste telefoons moet je zulk bericht expliciet wissen anders blijft het komen. 

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe voicemail (meldingen) vaste telefoon uitschakelen?!

@omega Je kan de Telenet berichtendienst afzetten via uw opties van de vaste lijn: 

https://mijn.telenet.be/mijntelenet/navigation/navigation.do?locale=nl&family=telephony&identifier=n...

daar kan je Telenet berichtendienst deactiveren. 

Het kan zijn dat je een dag moet wachten voordat Telenet deze functie zal deactiveren.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Hoe voicemail (meldingen) vaste telefoon uitschakelen?!

@kristofDW 

Check berichten 4/3 op 15:32 en 17:37.

Is allemaal al aan bod geweest

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe voicemail (meldingen) vaste telefoon uitschakelen?!

@DeLLiAnO Dat is omdat die volgorde van de berichten niet altijd juist is.

Maar beter teveel het antwoord geven dan niet hé 😃


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes