24764
netweters
|
152523
antwoorden
|
20715
vragen
|
Vorige week dinsdag is alles in gang gezet om mijn dochter haar mobiel nummer in ons nieuw abonnement te steken ipv in dat van haar grootouders.
Overnamepapieren zijn woensdag ondertekend terug ingediend.
Sinds vanmorgen zit dochter zonder 4G en dit is tot op heden nog niets veranderd.
Iemand een idee hoelang dit zou kunnen duren ?
@Kim841van welke provider komt het nr ???
toestel al eens herstart ook volledig ???
kan zijn dat de juiste instellingen voor Telenet niet goed staan als ze van een andere provider komt in het toestel zelf.
Als ze van een andere provider komt, moet ze wel een nieuwe sim-kaart krijgen.
Van Telenet naar Telenet zelf.
Via Messenger zegt de klantendienst dat er niets aan de hand zou mogen zijn want dat ze op een tijdelijk contract zit tot de rest ok is blijkbaar.
Echter werkt er niets. Toestel aan en uit niet , Sim in ander toestel niet, handmatig provider kiezen niet.
Als je een overname vraagt , van abonnement betaler naar een nieuwe betaler , dan kan het tot vijf werkdagen duren voor dat je aanvraag in behandeling is. Eenmaal dat je aanvraag in behandeling is genomen dan gaat een overdracht wel snel aangezien het van Telenet naar Telenet zelf is.
Je geeft al aan dat het bereik helemaal weg is dus er is wel ergens iets lopende. Beste kan je eens aan de klantendienst vragen wat de status hiervan is want dat er geen diensten beschikbaar zijn is niet de bedoeling. Je gaat normaal gezien ook geen nieuwe simkaart krijgen of nodig hebben want het is een interne overzetting.
Ik was in gesprek met de klantendienst via messenger maar dat was een lastige conversatie.
Dochter op school en ik op werk dus haar vragen dingen te doen gingen ook niet.
Vanmiddag kreeg ik bericht dat ze nogmaals gsm moest aan/uitzetten en nu werkt het eindelijk wel.
2 dagen zonder bereik dus dat vond ik eigenlijk wel overdreven. Stel dat er iets gebeurde 🤷🏼♀️
Het is idd lastig als je op afstand alles zou moeten doen en zeker als je het toestel en simkaart niet bij de hand hebt.
Maar al met al is het dan toch in orde gekomen en ja 2 dagen is veel tegenwoordig voor iemand die niet te bereiken is. Eigenlijk zouden dat soort dingen vermeden moeten worden dat de onbereikbaarheid niet mag voorvallen. Een achterliggend proces zou de klant niet mogen merken door bijvoorbeeld onbereikbaarheid of geen mobiele data of andere dingen die het met zich mee brengt.
Inderdaad, dat het omschakelen langer duurt vind ik niet erg (terwijl dat eigenlijk ook op een dag geregeld kan zijn).
Het niet bereikbaar zijn was lastiger maar ja. Het is eindelijk in orde.
bedankt om mee te denken !