Beantwoorden
Kim841
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Hoelang duurt een gsmnummer overname ?

Vorige week dinsdag is alles in gang gezet om mijn dochter haar mobiel nummer in ons nieuw abonnement te steken ipv in dat van haar grootouders. 
Overnamepapieren zijn woensdag ondertekend terug ingediend. 
Sinds vanmorgen zit dochter zonder 4G en dit is tot op heden nog niets veranderd. 

Iemand een idee hoelang dit zou kunnen duren ? 

Tags (2)
0 Likes
8 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoelang duurt een gsmnummer overname ?

@Kim841van welke provider komt het nr ???

toestel al eens herstart ook volledig ???

kan zijn dat de juiste instellingen voor Telenet niet goed staan als ze van een andere provider komt in het toestel zelf.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Hoelang duurt een gsmnummer overname ?

Binnen de 48u normaal (werkdagen). Meestal binnen de 12u. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoelang duurt een gsmnummer overname ?

Als ze van een andere provider komt, moet ze wel een nieuwe sim-kaart krijgen.

0 Likes
Kim841
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Hoelang duurt een gsmnummer overname ?

Van Telenet naar Telenet zelf.

Via Messenger zegt de klantendienst dat er niets aan de hand zou mogen zijn want dat ze op een tijdelijk contract zit tot de rest ok is blijkbaar. 
Echter werkt er niets. Toestel aan en uit niet , Sim in ander toestel niet, handmatig provider kiezen niet. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoelang duurt een gsmnummer overname ?

@Kim841 

Als je een overname vraagt , van abonnement betaler naar een nieuwe betaler , dan kan het tot vijf werkdagen duren voor dat je aanvraag in behandeling is. Eenmaal dat je aanvraag in behandeling is genomen dan gaat een overdracht wel snel aangezien het van Telenet naar Telenet zelf is. 

Je geeft al aan dat het bereik helemaal weg is dus er is wel ergens iets lopende. Beste kan je eens aan de klantendienst vragen wat de status hiervan is want dat er geen diensten beschikbaar zijn is niet de bedoeling. Je gaat normaal gezien ook geen nieuwe simkaart krijgen of nodig hebben want het is een interne overzetting. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kim841
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Hoelang duurt een gsmnummer overname ?

Ik was in gesprek met de klantendienst via messenger maar dat was een lastige conversatie. 
Dochter op school en ik op werk dus haar vragen dingen te doen gingen ook niet. 

Vanmiddag kreeg ik bericht dat ze nogmaals gsm moest aan/uitzetten en nu werkt het eindelijk wel. 
2 dagen zonder bereik dus dat vond ik eigenlijk wel overdreven. Stel dat er iets gebeurde 🤷🏼‍♀️

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoelang duurt een gsmnummer overname ?

@Kim841 

Het is idd lastig als je op afstand alles zou moeten doen en zeker als je het toestel en simkaart niet bij de hand hebt. 

Maar al met al is het dan toch in orde gekomen en ja 2 dagen is veel tegenwoordig voor iemand die niet te bereiken is. Eigenlijk zouden dat soort dingen vermeden moeten worden dat de onbereikbaarheid niet mag voorvallen. Een achterliggend proces zou de klant niet mogen merken door bijvoorbeeld onbereikbaarheid of geen mobiele data of andere dingen die het met zich mee brengt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kim841
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Hoelang duurt een gsmnummer overname ?

Inderdaad, dat het omschakelen langer duurt vind ik niet erg (terwijl dat eigenlijk ook op een dag geregeld kan zijn).
Het niet bereikbaar zijn was lastiger maar ja. Het is eindelijk in orde. 

bedankt om mee te denken !