24805
netweters
|
152820
antwoorden
|
20742
vragen
|
Kan iemand mij a.u.b. uitleggen waarom data buiten bundel zo extreem duur is in België vergeleken met in de EU (buiten België)? In België betaal je 0,10 €/MB en in de EU 0,002178 €/MB. Voorbeeld: 1GB data buiten bundel kost in België €100,00 en in de EU (buiten België) €2,18. Dat verschil is toch gigantisch?! Het is goedkoper om op reis te gaan naar het buitenland en daar buiten bundel te surfen. Hoe belachelijk… Ik vraag me soms echt af in wat voor land ik leef. Jullie take on this? Let me know.
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Erg dure buiten bundel tarieven
Om het op een kapitalistische manier te zeggen: dat is een zaak van vraag en aanbod.
Heb je de opties Surf 1 Gb aan 5 euro per maand en Surf 4 Gb aan 10 euro per maand al eens bekeken? Deze beide opties zijn beschikbaar op alle mobiele abonnementen van Telenet.
Als je wat zoekt zal je alvast nog goedkopere formules vinden bij andere leveranciers.
Extract uit de tarieven :
@Jari_Opsomer schreef:Kan iemand mij a.u.b. uitleggen waarom data buiten bundel zo extreem duur is in België vergeleken met in de EU (buiten België)?
Jullie take on this? Let me know.
Antwoord is zeer eenvoudig: omdat tarieven in de EU (roaming) gereguleerd zijn.
Zelfde vraag: waarom kost het een fortuin om met je GSM naar Nederland te bellen, terwijl ja vanuit Spanje gratis belt naar Finland?
Antwoord is zeer eenvoudig: omdat tarieven in de EU (roaming) gereguleerd zijn.
EU is niet bevoegd voor de binnenlandse tarieven 🙄...
Bij One (Up) moet je je daar allemaal niets van aantrekken....
Mensen trekken hun dit niet aan als je op vakantie bent koop je in het land een sim kaart
Een tip vraag een lokale bewoner waar je goed ontvangst mee hebt
Bepaalde strekken kunnen verschillen
@Jari_Opsomer er bestaat ook een app AIRALO, daarmee kun je makkelijk data kopen in het buitenland.
Het ging toch over de dure bundel tarieven in België??
Waar heb je die tarieven gevonden? Op welke webpagina?
Ik vind het volgende terug:
Sinds 15 juni 2017 betaal je geen roamingkosten meer in de EU*. Dat wil zeggen dat je voortaan in EU-landen mobiel kan bellen, sms’en en surfen tegen dezelfde tarieven als in België.
*EU landen: België, Bulgarije, Cyprus (behalve Turkse deel en neutrale VN-zone), Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk (incl. Frans Guyana, Guadeloupe, Réunion, Martinique, Mayotte, Frans gedeelte van Sint-Maarten), Griekenland, Hongarije, IJsland, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal (incl. Azoren & Madeira), Roemenië, San Marino, Slovenië, Slowakije, Spanje, Canarische eilanden, Tsjechië, Vaticaan, Verenigd Koninkrijk (incl. Gibraltar), Zweden.
Ik vermoed dat uw gegevens uit een oude pagina van One (up) komen. Bij One (Up) heb je onbeperkt mobiel internet en onbeperkt is bepaald op 300 Gb (per gsm-nummer) in België. Als je niet in België bent, maar in een EU-land (zie definitie hierboven) dan is het echter beperkt tot 40 Gb (per gsm-nummer). Je zal veel vlugger aan 40 Gb zitten dan aan 300 Gb, op deze manier kan het lagere tarief voor overschrijding van het inbegrepen volume gemakkelijk verklaard worden.
@Jari_Opsomerheeft het over andere bundels dan One (Up)....
Het beeld dat ik krijg met mijn kristallen bol is beperkt tot wat @Jari_Opsomer zelf heeft meegedeeld. Mijn zicht kan bovendien nog beperkter zijn als ik mijn bril verkeerd gebruik of als ik de les begrijpend lezen vergeten ben.
Op de website van Telenet vind ik maar één buiten bundeltarief dat het tarief dat Jari meedeelt, benaderd.
Mogelijk gaat het over een formule die nu niet meer verkocht werd. In dat geval vermoed ik dat het ook om een volumebeperking gaat in de EU die beperkter is dan de Belgische. Ik denk dan aan de vroegere onbeperkte die wel erg beperkt werden.