Beantwoorden
NielsVerpoucke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

IP telefoon op telenet Ananloge lijn

graag had ik geweten of er mensen zijn die hetvolgende al getest/werkende hebben

 

ik heb een analoge lijn van telenet voor telefonie op men telenet modem.

Ik wil deze gebruiken om een IP telefoon op aan te sluiten met behulp van een ATA (voip adapter)

Deze adapters zijn er voor IP lijnen om te zetten naar analoog en vice versa.

 

maw zonder (IP-)telefooncentrale , zoals een gewone analoge telefoon verbinden op de analoge lijn, maar dan via een ATA.

 

graag jullie input/info.

 

mvg,

Niels

Tags (1)
0 Likes
7 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

IP telefoon op telenet Ananloge lijn

De ATA zit al in de Telenet modem ingebouwd. Op de telefoonaansluitingen kan je geen eigen ATA meer aansluiten, enkel analoge telefoontoestellen.

Maar je kan een eigen ATA natuurlijk wel gewoon op je LAN aansluiten, en dan weer analoge toestellen op je eigen ATA.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

IP telefoon op telenet Ananloge lijn

@NielsVerpoucke 

 

Waarom sluit je uw IP telefoon niet gewoon op uw router aan? Waarom op de analoge RJ11?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

IP telefoon op telenet Ananloge lijn

@NielsVerpoucke Idd, ik denk dat je de zaken omwisselt. Een ata wordt gebruikt om een analoge telefoon met een voip netwerk te verbinden. Dat is ook wat Telenet doet. Een analoge telefoon sluit je aan op een analoge poort van de modem, via sip wordt er dan contact gemaakt met de voip server van Telenet.

 

Maar als je een echte voip telefoon hebt en je wil via SIP connecteren met een server op het internet, dan heb je helemaal geen ATA nodig. Gewoon aansluiten op je netwerk en klaar. 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NielsVerpoucke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

IP telefoon op telenet Ananloge lijn

omdat onze klanten nu eenmaal regelmatig al een abonnement voor een vaste lijn hebben en niet meteen willen(/kunnen) overschakelen naar een VOIP abonnement (wat het natuurlijk veel makkelijker maakt).En op die manier hoeven ze ook niet ofwel via Telenet ofwel via een externe VOIP-provider een abonnement te nemen op een centrale in de cloud.

0 Likes
NielsVerpoucke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

IP telefoon op telenet Ananloge lijn

@Steven-Eik begrijp dat je vanuit het standpunt van Telenet de indruk hebt dat een ata enkel in 1 richting werkt. in de realiteit is dit niet het geval. Dat is ook de reden waarom er ATA's bestaan voor FXO en/of FXS aansluitingen van analoge lijnen.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

IP telefoon op telenet Ananloge lijn

Ok snap het. Maar wat is dan de added value van een ip telefoon tov een gewone analoge?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NielsVerpoucke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

IP telefoon op telenet Ananloge lijn

de extra value is dat wij als invoerder Videofonie xxxxxx een IP antwoordpost hebben in ons gamma dat we op deze manier ook als telefoon koppelen op bestaande telenet installaties of zelfs naar bestaande analoge centrales.

 

@louishufk heeft de post bewerkt wegens niet toegelaten reclame in bericht.