Beantwoorden
BertD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Kan geen sms ontvangen van whatsapp en Microsoft

Ik heb sinds kort een 0467 nr bij telenet, maar het lukt mij niet om whatsapp aan de praat te krijgen en ik kan mijn nr ook niet toevoegen aan mijn microsoft account.

 

Microsoft geeft op zijn website aan: Unfortunately, we can't send a code to that phone number. Please try a different one.

 

En whatsapp meld dat het een sms met code verstuurd heeft, maar ik krijg niets toe.

 

Een controle op mijn andere Iphone 8 bij Proximus leert mij dat ik binnen de 10 seconden een sms met code ontvang.

 

De TN klantendiens zegt mij dat het niet aan TN ligt en kan mij niet helpen.

 

Aan wat kan dit liggen?

(ergens een kleine instelling?)

0 Likes
49 reacties
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Kan geen sms ontvangen van whatsapp en Microsoft

Dat is inderdaad goed nieuws... let's cross fingers dat Telenet, Microsoft & Payconiq het probleem eens van naderbij bekijken en oplossen

 

P.S.

0467 is niet nieuw bv. sommige 0467 x zijn reeds in gebruik voor bv. Lyca, ik heb de xls-file van het BIPT nog eens bekeken en de subserie 0467-8 is blijkbaar gereserveerd voor X (Telenet en recent in gebruik genomen?)

Ik vermoed dat het probleem  niet gekoppeld is aan uw GSM-instellingen, geen verband houdt met de SIM-kaart en ook niet te wijten is aan de Telenet infrastructuur zelf (t.t.z. onwaarschijnlijk maar niet 100% onmogelijk)

Ik vermoed dat het verkeer sms vanaf de servers van Microsoft, Whatsapp, … (eventueel via dienstverleners x, y,...) via telecomoperatoren (a,b,...) naar Telenet sms-center voor 0467-8 (?) bij vertrek of onderweg  geblokkeerd geraakt omdat x, y, a,b, .... de vereiste aanpassingen nog niet gedaan hebben (ik gok op onderweg = "een  eventuele transitoperator") 

De normale werkwijze voor oplossing is dat technici (backend office) een controle m.b.t. de settings en de uitwisseling van berichten/signalisatie van oorsprong tot bestemming  controleren; t.t.z. van Microsoft servers/providers via transitcenters tot Telenet SMS-center

De locaties van de betrokken servers van Microsoft, Whatsapp, … zijn mij evenwel onbekend (UK, Nederland, België, ….?)

Mocht dit te lang aanslepen (en u zult inderdaad niet de enige zijn) , lijkt mij de beste oplossing dat Telenet u gewoon een ander nieuw nummer geeft uit de "oude reeksen" bv. 468

Ik stel voor dat u het probleem maandag toch schriftelijk (e-mail) met Telenet aankaart, zodat zij ook zelf een onderzoek starten, contact nemen met Microsoft, enz.  en ook eens kijken waarom *#5005*7672# u blijkbaar geen resultaat oplevert

Succes en houdt u het forum op de hoogte van de verdere evolutie

 

 

 

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Kan geen sms ontvangen van whatsapp en Microsoft

@BertD, wat een vervelend probleem! Ik heb net eens gekeken of dit een gekend probleem is bij Telenet en heb een dossier gevonden. Het dossier werd geopend op 28/03 en staat nog steeds open ter onderzoek.

 

Ik heb daarom jouw klantennummer (gevonden aan de hand van je e-mailadres) gekoppeld aan dit dossier. Zo is men zich ervan bewust dat jij dit probleem ook ervaart. 

 

@Wilma, voor jou heb ik hetzelfde gedaan (ook al is jouw probleem opgelost door het nemen van een ander nummer bij Proximus). 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
BertD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Kan geen sms ontvangen van whatsapp en Microsoft

@Suzy  Goede ochtend Suzy,

Alvast bedankt voor je reactie.

Ik was net aan de lijn met de klantendienst, en de behulpzame man heeft dit bekeken met jullie backend dienst en bevestigd mij hetzelfde. Wellicht een probleem van routering.

 

Nu het Whatsapp probleem opgelost is, zal ik ook nog een "reminder" op mijn mail naar microsoft en payconiq sturen.

 

Alvast bedankt voor de opvolging.

Wilma
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Kan geen sms ontvangen van whatsapp en Microsoft

Hallo Wilma hier,

 

Na het lezen van Suzy's bericht heb ik mijn 0467 nummer ook nog eens geprobeerd en inderdaad die doet het nu ook!!!

 

I

BertD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Kan geen sms ontvangen van whatsapp en Microsoft

Update:

microsoft: mail ontvangen met advies opnieuw te proberen met en zonder (0), en de taal aanpassen van hun website. -> geen effect in Nl Fr en D. 

Link van dit topic doorgegeven.

En gevraagd “routering” na te zien. Wachtende op info. 

 

Payconiq: volgens hen is de SMS met code correct verstuurd. Echter niets ontvangen. Vraag gesteld om de “routering” na te zien. 

Wachtende op info

 

mvg

BertD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Kan geen sms ontvangen van whatsapp en Microsoft

Feedback Payconiq :

 

Beste,

Bedankt voor uw geduld.

Wij hebben het laten nakijken en bij ons zijn geen fouten te vinden. Alles wordt netjes opgestuurd. Wij willen u verzoeken weer met Telenet contact op te nemen omtrent dit probleem

Excuses voor het ongemak.

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Kan geen sms ontvangen van whatsapp en Microsoft

@BertD, bedankt voor alle feedback. Op dit moment is dit nog steeds in onderzoek bij Telenet, heb helaas nog geen nieuwe update. Maar zodra ik meer info heb, laat ik het hier in deze thread weten. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
EM1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Leesclubje starten? Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Kan geen sms ontvangen van whatsapp en Microsoft

Ik heb hetzelfde probleem.

heb een nieuw 0467 nummer en wil op facebook en Microsoft nummer wijzigen en ontvang ook geen verificatie sms op iPhone.

Wat is nu eigenlijk beste ? 

Een ander nummer aan Telenet vragen en dus geen 0467 meer...

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Kan geen sms ontvangen van whatsapp en Microsoft

@EM1, het dossier voor dit probleem staat nog steeds open bij Telenet back office. Er is nog geen update of nieuws, maar sowieso zal men dit bij Telenet zo snel mogelijk proberen op te lossen.

 

Je kan dit onderwerp even blijven volgen, zodra het opgelost is laat ik het hier weten. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

BertD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Kan geen sms ontvangen van whatsapp en Microsoft

update ivm Microsoft:

 

Tijdens het uitvoeren van een "clean-install" van Win10, werd mijn telefoon nummer gevraagd, dus 0467 ... ingegeven en binnen de 10 sec een code ontvangen.

 

Dan maar eens geprobeerd om bij een ander account ook dit nummer toe te voegen via "inloggen bij je Microsoft account" om daar het 0467 nr toe te voegen, maar echter met het zelfde resultaat als vroeger:

Unfortunately, we can't send a code to that phone number. Please try a different one.

 

Payconiq:

Net opnieuw getracht het nr te valideren.

Het systeem blokkeert mij niet, en vraagt om de code in te geven, maar ik ontvang geen sms met de code.

@Suzy Kan u dit (laten) nakijken aub?

 

Mvg

0 Likes
BertD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Kan geen sms ontvangen van whatsapp en Microsoft

Net getracht mijn nummer in mijn google account te wijzigen naar het nieuwe 0467 nr en ook hier hetzelfde probleem.

 

Volgens Google is de sms verzonden, maar er komt niets binnen.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Kan geen sms ontvangen van whatsapp en Microsoft

@BertD, ik heb helaas nog geen update, dit dossier staat nog steeds open. Hopelijk komt er snel een oplossing voor! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
KevinW
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Kan geen sms ontvangen van whatsapp en Microsoft

Beste,

 

Jammergenoeg heb ik nu ook een 0467 nummer.

al héél de tijd over en weer bellen.

 

Whatsapp, payconiq, facebook, itsme lukt niet om bevestiging te ontvangen.

bellen van telefoon van het werk naar een 0467 nummer werkt ook niet. (Weet niet of dit voip is of proximus, of...)

3 maal biep en gedaan. 

 

Verschillende malen contact gehad met klantendienst van telenet.

in andere telefoon getest. 

In telenet-shop hebben ze aangeraden een andere nummer te nemen. Terug 0467 nummer.

Geen enkel verschil. 

 

is veranderen van operator dan enige oplossing?

0 Likes
BertD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Kan geen sms ontvangen van whatsapp en Microsoft

laatste update van Mircosoft:

 

Bedankt voor je geduld in deze.

We hebben het probleem grondig onderzocht en kunnen aangeven dat het nummer om veiligheidsredenen geblokkeerd wordt. (???) Over de achterliggende reden kunnen we geen uitspraak doen. We raden je aan om verdere ondersteuning te vragen bij je provider. Die kan meer uitsluitsel geven over de reden waarom dit nummer een probleem geeft.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, maar als je nog vragen hebt dan kun je altijd contact opnemen met ons.

 

Met vriendelijke groeten,

Microsoft Account Support

 

@Suzy Aan Telenet: Ik zou toch verwachten dat hier SNEL werk van gemaakt wordt?

Alle andere door mij gecontacteerde partijen (Payconiq, Microsoft, Whatsapp, ...) hebben reeds gereageerd, zijnde positief of negatief. Echter Telenet blijft op de vlakte: "We zijn er mee bezig ..."

 

 

0 Likes
ColmanS
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
π-DAY! Say what?! Wereld gedichtendag YEAH! CAPSLOCK DAY!

Kan geen sms ontvangen van whatsapp en Microsoft

Hier ook hetzelfde probleem, kan geen verificatie sms ontvangen van Google en Glympse op mijn 0467 nummer ?

0 Likes