Beantwoorden
Rikelectriek
Freshman Beetjesweter
All I want for X-mas is YOU Dag van de Chocolade Follow the reader, reader! Leesbeest!

Kan geen sms versturen naar 4342

Hallo,

Ik probeer met een Samsung A51 een sms te sturen naar 4342.

Krijg steeds foutbericht zonder uitleg wat er mis is.

Met een Iphone gaat het wel, wel met een ander telefoonnummer.

Alle instellingen in Mijn Telenet staan goed.

Ligt het aan de Samsung? Ik kan er niet meer aan uit.

Telenet bellen helpt niet wegens er niet binnen geraken.

Heeft iemand de ultieme tip?

Dank bij voorbaat

0 Likes
22 reacties
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Rikelectriek 

Je zou dan eigenlijk jou eigen simkaart eens in die iPhone moeten doen en dan nog eens proberen of je kan sturen. Als je de klantendienst had gebeld had je ook die vraag gehad dus daarvoor hoef je niet te bellen natuurlijk. 

En foutbericht ...? kun je dan ook eens zeggen wel foutbericht ? 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

Kijk ook even in mijn telenet bij de optie "je mobiele nummers" of er misschien een oproep blokkering aangezet is voor betaalsms'en

Screenshot from 2023-07-20 18-52-12.png

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Ik wist niet dat dit werkte bij telenet zo te zien wel

Let wel op met extra kosten

0 Likes
Rikelectriek
Freshman Beetjesweter
All I want for X-mas is YOU Dag van de Chocolade Follow the reader, reader! Leesbeest!

Dat staat allemaal goed!

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter

In dat geval, probeer inderdaad even wat @patrick37 adviserende; wissel de sim kaarten tussen de beide GSM's, om vast te kunnen stellen of het een probleem van de SIMkaart (of beter gezegd het abonnement) is, of een probleem aan de GSM (wellicht toch ergens een instelling.

Arnie | Krak
0 Likes
Rikelectriek
Freshman Beetjesweter

Als ik de simkaart in een iphone steek werkt ze ook niet om te sms'en naar 4411 of 4342.

0 Likes
Rikelectriek
Freshman Beetjesweter

Ik krijg een sms terug van telenet: Uw sms naar het premiumnummer is niet verzonden.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter

Welk Telenet abonnement heb je?

Arnie | Krak
0 Likes
Rikelectriek
Freshman Beetjesweter

Telenet One, met op de betreffende simkaart prijs volgens verbruik.

Vóór de omschakeling naar One werkte het ooit wel om premium sms berichten te sturen ook met prijs volgens verbruik.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Heb je geen maximum bedrag ingesteld en is dat bedrag berijkt?

0 Likes
Rikelectriek
Freshman Beetjesweter

Ik heb wel een maximum ingesteld maar daar zit ik nog ver vanaf.

0 Likes
FrederikC
Moderator
Een bus vol! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

@Rikelectriek Tot vorige week werd 4411 nog niet ondersteund bij Telenet. Op de landingspagina van Telenet Pay lijkt 4411 wel getoond. De mogelijkheid om te factureren via Telenet lijkt momenteel echter nog te ontbreken. In ons artikel hierover wordt ook nog verwezen naar betaling via overschrijving, kredietkaart of online betaling. Je zou dus nog steeds betalen via 4411, maar de sms wel kunnen versturen vanuit Telenet.
SMS parkeren - 4411
https://www2.telenet.be/content/www-telenet-touch/nl/support/mobiel-en-vast/mobiel-instellen-en-gebr...

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/aanrekeningen/bekijken-en-betalen/bestellen-en...
We hebben hier in elk geval de vraag uitgezet om dit duidelijker op onze website te vermelden, aangezien dit natuurlijk vraagtekens kan oproepen. Voorlopig zal je dus wel even met de app moeten werken. Zodra we hier een update over krijgen, komen we hierop terug! 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFrederik | Moderator

Rikelectriek
Freshman Beetjesweter

Helpdesk van telenet kan de fout niet rechtzetten en raadt aan om eerst simkaart te vervangen.

0 Likes
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@Rikelectriek  schreef:

Dat staat allemaal goed!

Ik zou toch nog eens bij "Mijn Telenet" het volgende proberen:

Onder "mobiele nummers > Oproepblokkering

• activeer de "blokkeer sms'en om betalingen uit te voeren voor De Lijn, sms-parkeren, fondsenwerving (2xxx, 3xxx, 4xxx)".
  • herstart na enkele minuten je GSM (of even vliegtuigmode aan/uit). Nu is de blokkering AAN.
  • zet de "blokkering om betalingen uit te voeren (2xxx, 3xxx, 4xxx)" terug aan.
  • herstart na enkele minuten je GSM (of even vliegtuigmode aan/uit). Nu is de blokkering terug UIT.
  • probeer of het nu werkt.

Ik heb bij Telenet al ondervonden dat je soms iets moet uit zetten en terug aanzetten (een niet goed geprovisioneerde modem, decoder of opties lukken soms wel als ze die eerst UIT het systeem nemen, en dan terug activeren.

Helpt het niet, schaadt het niet ... 😀