24749
netweters
|
152309
antwoorden
|
20690
vragen
|
Hallo,
Ik probeer met een Samsung A51 een sms te sturen naar 4342.
Krijg steeds foutbericht zonder uitleg wat er mis is.
Met een Iphone gaat het wel, wel met een ander telefoonnummer.
Alle instellingen in Mijn Telenet staan goed.
Ligt het aan de Samsung? Ik kan er niet meer aan uit.
Telenet bellen helpt niet wegens er niet binnen geraken.
Heeft iemand de ultieme tip?
Dank bij voorbaat
Je zou dan eigenlijk jou eigen simkaart eens in die iPhone moeten doen en dan nog eens proberen of je kan sturen. Als je de klantendienst had gebeld had je ook die vraag gehad dus daarvoor hoef je niet te bellen natuurlijk.
En foutbericht ...? kun je dan ook eens zeggen wel foutbericht ?
Ik wist niet dat dit werkte bij telenet zo te zien wel
Let wel op met extra kosten
Dat staat allemaal goed!
In dat geval, probeer inderdaad even wat @patrick37 adviserende; wissel de sim kaarten tussen de beide GSM's, om vast te kunnen stellen of het een probleem van de SIMkaart (of beter gezegd het abonnement) is, of een probleem aan de GSM (wellicht toch ergens een instelling.
Als ik de simkaart in een iphone steek werkt ze ook niet om te sms'en naar 4411 of 4342.
Ik krijg een sms terug van telenet: Uw sms naar het premiumnummer is niet verzonden.
Telenet One, met op de betreffende simkaart prijs volgens verbruik.
Vóór de omschakeling naar One werkte het ooit wel om premium sms berichten te sturen ook met prijs volgens verbruik.
Heb je geen maximum bedrag ingesteld en is dat bedrag berijkt?
Ik heb wel een maximum ingesteld maar daar zit ik nog ver vanaf.
@Rikelectriek Tot vorige week werd 4411 nog niet ondersteund bij Telenet. Op de landingspagina van Telenet Pay lijkt 4411 wel getoond. De mogelijkheid om te factureren via Telenet lijkt momenteel echter nog te ontbreken. In ons artikel hierover wordt ook nog verwezen naar betaling via overschrijving, kredietkaart of online betaling. Je zou dus nog steeds betalen via 4411, maar de sms wel kunnen versturen vanuit Telenet.
SMS parkeren - 4411
https://www2.telenet.be/content/www-telenet-touch/nl/support/mobiel-en-vast/mobiel-instellen-en-gebr...
https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/aanrekeningen/bekijken-en-betalen/bestellen-en...
We hebben hier in elk geval de vraag uitgezet om dit duidelijker op onze website te vermelden, aangezien dit natuurlijk vraagtekens kan oproepen. Voorlopig zal je dus wel even met de app moeten werken. Zodra we hier een update over krijgen, komen we hierop terug!
Helpdesk van telenet kan de fout niet rechtzetten en raadt aan om eerst simkaart te vervangen.
@Rikelectriek schreef:Dat staat allemaal goed!
Ik zou toch nog eens bij "Mijn Telenet" het volgende proberen:
Onder "mobiele nummers > Oproepblokkering
Ik heb bij Telenet al ondervonden dat je soms iets moet uit zetten en terug aanzetten (een niet goed geprovisioneerde modem, decoder of opties lukken soms wel als ze die eerst UIT het systeem nemen, en dan terug activeren.
Helpt het niet, schaadt het niet ... 😀