Beantwoorden
MichelL
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Keuzemenu Berichtendienst werkt niet in buitenland

Hallo iedereen,

Wanneer ik een vraag beantwoord in het buitenland bv.: "Druk op 1 voor Frans, druk op 2 voor Nederlands"... Dan word mijn antwoord blijkbaar niet ontvangen. Ander voorbeeld, bij Telenet: "om te verwijderen druk op 3, om te bewaren druk op......" Telkens reageert de host niet als zou ik geen antwoord gegeven hebben. Enig idee of dit opgelost kan worden?

Dank bij voorbaat!

(betreft: Android Nexus 6P)

0 Likes
10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Keuzemenu Berichtendienst werkt niet in buitenland

@MichelL  kan je ook meer info geven waar je dan naar toe belt ? Want het is niet echt duidelijk waar je heen belt is dat de klantendienst van iets of is het een firma voor bestellingen? 

 

Vermoedelijk ligt het ergens intern bij die firma of iets waar je heen belt aan de routering dat er daar iets verkeerd gaat. Meestal is dat dan de telefooncentrale waar het mis gaat. Dus als er iets verkeerds ingesteld staat gaat het mis. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MichelL
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Keuzemenu Berichtendienst werkt niet in buitenland

Goedemorgen Patrick.

 

Hartelijk dank voor uw snelle reactie.

Het probleem stelt zich bij het beluisteren van berichten van Telenet. Na het beluisteren van een bericht kan je de de correspondent terugbellen, je bericht opslaan, je bericht verwijderen enz. door het ingeven van een cijfer. Maar dat werkt niet in Frankrijk, de berichtencentrale "ontvangt" mijn bericht niet, waarom weet ik niet.

Maar nog pijnlijker was dat ik Cardstop moest opbellen. Daar begint de oproep met de vraag "Voor Nederlands duw op 1, voor Frans duw op 2 enz. Ik kon niet eens een medewerker van Cardstop bereiken! Uitijndelijk probeerde een kennis dat met zijn telefoon en dat lukte wel. Ik heb helaas niet gekeken of de kennis via Proximus of Telenet belde.

 

In elk geval veel dank voor de hulp!

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Keuzemenu Berichtendienst werkt niet in buitenland

@MichelL  Het heeft te maken met de DTMF tonen die niet doorgestuurd worden op de buitenlandse netwerken via 34 en 4g.

Dit is een issue met sommige buitenlandse 3g netwerken, waarbij in 3g de dtmf toonduur te lang is. voicemail is daar gevoelig voor.

Er zijn 2 oplossingen voor :

1. 3g uitzetten (edge netwerk dus) dan zijn de dtmf tonen korter en werkt het wel!

2. Een # voor de selectie intypen, dus # 1 voor Frans

 

succes!


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MichelL
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Keuzemenu Berichtendienst werkt niet in buitenland

ChristofDW,

Hartelijk dank voor je snel antwoord!

Helaas is echter het probleem niet opgelost. Ik probeerde mijn mailbox te beluisteren en boodschappen te verwijderen maar dat is niet gelukt. Zowel het (voorafgaandelijk) uitzetten van mobiel data (dat was toch wat je bedoelde met "edge netwerk"?) als het laten voorafgaan van een # voor het keuzecijfer werken niet. In feite is dit nog vreemder: in het buitenland moet je, voor het ophalen van je berichten, eerst je telefoonnummer en paswoord ingeven; en dit lukt wel, maar het antwoord na het beluisteren van de berichten werkt niet! 3 maal opnieuw geprobeerd, lukt echt niet.

 

Enig idee?

Toch alvast hartelijk bedankt voor je inzet!

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Keuzemenu Berichtendienst werkt niet in buitenland

@MichelL 

Op een Android 10 spartphone: Instellingen, Verbindingen, Mobielen netwerken, Netwerkmodus. Schakel over op Alleen 2G.

Vergeet niet achteraf het terug te zetten naar wat het stond.

MichelL
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Keuzemenu Berichtendienst werkt niet in buitenland

Hallo janne-man,

 

Helaas werkt dit ook niet. Zoals reeds gezegd, bij het opvragen van mijn berichten bij Telenet kan ik wel mijn tel.nr. en paswoord ingeven, maar na het beluisteren van het eerste bericht kan ik geen antwoord geven, zelfs niet voorafgegaan door #, mobiele data beperkt tot 2G, of mobiele data volledig uitgeschakeld.

 

Nog enig idee? Alvast dank voor uw hulp!

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Keuzemenu Berichtendienst werkt niet in buitenland


@janne_man  schreef:

Op een Android 10 spartphone: Instellingen, Verbindingen, Mobielen netwerken, Netwerkmodus. Schakel over op Alleen 2G.

Vergeet niet achteraf het terug te zetten naar wat het stond.


Niet voor iedereen met Android 10. Bij mij is het:

 

Instellingen > Netwerk en internet > Mobiel netwerk (Telenet) > Voorkeursnetwerktype (4G/3G/2G)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MichelL
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Keuzemenu Berichtendienst werkt niet in buitenland

Dag Krak,

dat klopt inderdaad, ook bij mij is dat zo en ik had ik het eenvoudig gevonden.

 

Maar het probleem blijft wel onopgelost: de centrale van Telenet (en andere) reageert niet op de ingegeven cijfers, al heb ik 2G gekozen, of mobiele data uitgezet, of een # voor het cijfer ingegeven.

 

Geen kwestie van leven en dood, maar best lastig.

 

In elk geval dank aan iedereen die mij heeft trachten te helpen!

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Keuzemenu Berichtendienst werkt niet in buitenland

@MichelL 

Het enige wat je nog kan proberen is manueel een provider kiezen en bij elke provider eens proberen. 

MichelL
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Keuzemenu Berichtendienst werkt niet in buitenland

Bedankt janne-man,

Zal ik later eens proberen, want in het gehuchtje waar ik ben is thans maar één provider in de lucht aanwezig!

0 Likes