Beantwoorden
Nick-g
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! It's your first party! Hi there!

Kosten voor sms'en naar +31-nummer met WIGO 35?

Beste 

Ik heb eens een vraag en die is of dat het kosteloos is of niet om naar een +31 nr sms'en te sturen ookal zitte wij in abonnement WIGO 35.

Hopelijk kan iemand mij helpen alvast bedankt

 

Titel aangepast door Snn_ (mod) | Vorige titel: sms naar buiteland

0 Likes
11 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kosten voor sms'en naar +31-nummer met WIGO 35?

@Nick-g  

Als je belt of sms't naar het buitenland vanuit België zullen deze kosten aangerekend worden. Ons land is niet roaming vrij dus betaal je die kosten. Moest je in het buitenland zijn ergens in Europa en je belt of sms't naar een niet Belgisch gsm nummer zal dit gewoon vanuit je bundel aangerekend worden , dus geen extra kosten. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kosten voor sms'en naar +31-nummer met WIGO 35?

@patrick37 @Nick-g   Inderdaad raar maar waar. Dit is een internationaal gesprek.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Kosten voor sms'en naar +31-nummer met WIGO 35?

Ik vind dit allemaal toch ook redelijk ingewikkeld, mijn dochter ging op reis naar italie en wist echt niet goed wat te verwachten.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kosten voor sms'en naar +31-nummer met WIGO 35?

@Christof75  

Als je op reis gaat binnen Europa dan sms en bel je gewoon zoals je in België ook belt en sms't. Bijkomend voordeel is dus dat je ook naar een Nederlands nummer of een frans of Spaans nummer kan bellen of sms'en zonder dat dit extra aangerekend wordt. Dan gaat dit ook gewoon van je eigen bundel af. 

 

het is inderdaad wat ingewikkeld maar eigenlijk ook niet. Hier zouden ze ook beter de roaming afschaffen zodat het duidelijk is voor iedereen waar die in Europa ook is. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kosten voor sms'en naar +31-nummer met WIGO 35?

Inderdaad. Zo is het bijvoorbeeld ook dat wanneer hier een Duitser, Nederlander enz. in België op bezoek is, en jij die persoon belt of sms't dan zijn dat voor jou gewoon internationale kosten.

Om die reden heb ik een extra SIM-kaart, zodat vrienden uit het buitenland mij toch voordelig kunnen bereiken.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kosten voor sms'en naar +31-nummer met WIGO 35?

@Christof75  Ik heb dit al dikwijls moeten uitleggen hoor. Als ik vanuit België naar mijn broer in Polen bel op zijn Poolse GSM nr. Dan betaal ik een internationaal gesprek. Ben ik op vakantie in Duitsland of Frankrijk en bel ik dan naar hem dan valt dat gewoon onder mijn bundel. Bizar maar het is zo, maar de regel is eigenlijk simpel. Bellen met uw Belgisch nummer vanuit België naar eender welk Europees nummer is Internationaal gesprek. Bellen vanuit eender welk ander Europees land met uw Belgisch nummer naar eender welk ander Europees land valt onder de roaming en uw bundel.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kosten voor sms'en naar +31-nummer met WIGO 35?

Inderdaad. Het is eigenlijk helemaal niet moeilijk, zoals @igvfer net heeft uitgelegd. De regel is heel simpel. Ben je niet in BE (maar wel in de EU zone) is alles binnen de EU zone inbegrepen, ook BE.

 

Ben je wel in BE (of buiten de EU zone) is alles wat naar een buitenlands nummer gaat extra betalend, om het even waar die zich effectief bevindt. Enkel BE nummers zijn dan inbegrepen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Kosten voor sms'en naar +31-nummer met WIGO 35?


@Nick-g  schreef:

Ik heb eens een vraag en die is of dat het kosteloos is of niet om naar een +31 nr sms'en te sturen ook al zitten wij in abonnement WIGO 35.


Niet altijd:

  1. Als jij een Android Smartphone hebt, en jouw contact in Nederland heeft ook een Smartphone, dan zal de sms verstuurd worden als een "bericht" (via WiFi of 4G), op voorwaarde dat "Chatfuncties" ingeschakeld is op de Google Berichten App.
  2. Als jij een IPhone hebt, en jouw contact in Nederland ook een IPhone, dan zal de sms verstuurd worden via iMessages (als je op WiFi of 4G zit), op voorwaarde dat "IMessages" ingeschakeld is in de Apple Berichten App.

In beide gevallen wordt het bericht niet via sms/mms verstuurd, en komen er geen kosten.

Dat is transparant voor de gebruiker: je stuurt een "sms" via de resp. "Berichten" App, maar in feite heb je geen sms gestuurd maar een bericht 😊.

0 Likes
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 410
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Kosten voor sms'en naar +31-nummer met WIGO 35?

Ik woon aan de grens nederland 500 meter van wernhout,zundert,als ik

vandaar naar Vb engeland bel wordt dit van mijn data bundel afgetroken

en niet als internationaal gesprek aangerekend.

Begrijp ik dit goed.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Kosten voor sms'en naar +31-nummer met WIGO 35?

gsm mast belgie internationaal gesprek aangerekend.

gsm mast buurlanden dus geen extra kosten

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kosten voor sms'en naar +31-nummer met WIGO 35?


@luc55  schreef:

gsm mast belgie internationaal gesprek aangerekend.

gsm mast buurlanden dus geen extra kosten


Dit heeft niks met "buurland" te maken. Dit heeft enkel te maken met "bel je vanuit een ander land  (dus niet BE) in de EU zone of niet". En ik zou maar goed in de gaten houden hoelang de UK nog deel gaan uitmaken van die zone na de Brexit.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes