Beantwoorden
cibi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Kwaliteit en dekking van het mobiele netwerk Telenet

ik denk eraan om de de gsm's van onze 2 kids op te nemen in mijn wigo abonnement. Helaas hoor ik nogal wat berichten dat de dekking niet echt goed zou zijn en heb dus wat schrik. Wat is hier van aan? Thx.

0 Likes
36 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Kwaliteit en dekking van het mobiele netwerk Telenet

@cibi 

Nogal moeilijk aan te nemen dat de dekking zo slecht zou zijn. Dan zouden alle wigo klanten er problemen mee hebben. Dat heb ik toch nog niet gehoord.

Er zullen wel plaatsen zijn met problemen, maar bij welke provider is dat met zekerheid niet het geval?


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kwaliteit en dekking van het mobiele netwerk Telenet

@cibi  Dat is een heel hardnekkig verhaaltje dat nog de ronde doet van een 10-tal jaar geleden toen ze nog via Orange netwerk werkten. Toen heb ik nog geweigerd om abonnementen te verkopen omdat ik achteraf meer klachten kreeg dan wat anders. Maar dat is gaandeweg sterk verbeterd. Ik denk dat ze sedert ze hun eigen netwerk hebben tot de betere van België behoren.

Het is een beetje dezelfde hardnekkigheid zoals de reputatie dat Franse wagens roestbakken zijn. Dat gaat ook al 50 jaar mee.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kwaliteit en dekking van het mobiele netwerk Telenet

@cibi  ga er maar vanuit dat de netwerkdekking niet overal slecht is hoor en zelfs goed is. Het is natuurlijk een ander verhaal als je zegt binnen huis want dat heeft andere factoren die een rol spelen. Maar ook daar zijn weer oplossing voor denk aan een MCE ( Mobile Coverage Extender ) of bellen via wifi ( VoWifi ). Buitenhuis dus op verplaatsing is de netwerkdekking goed daar mag Telenet zeker niet over klagen. Dus moest je die nummers in de Wigo willen zetten kan je dat altijd doen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kwaliteit en dekking van het mobiele netwerk Telenet

@igvfer er is wel degelijk verschil in ontvangst en sterkte per provider, Telenet heeft het base netwerk, daar zijn minder masten van dan de andere netwerken, 

heb al de 3 grootste providers gehad voor gsm, Proximus, orange en Telenet, daar ik soms op de trein onderweg ben ondervind ik soms problemen, het minste met Proximus, dan orange en als laatste Telenet dat het meeste uitviel.

soms heeft het ook te maken met het gebruikte toestel dat minder ontvangst krijgt buiten een ander.

heb de test al gedaan met een vriendin op de trein, ik had ontvangst op telefoon met 4G orange en m’n vriendin had met Telenet geen ontvangst.

beide een iPhone.

dus er zit wel degelijk verschil op.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kwaliteit en dekking van het mobiele netwerk Telenet

@cibi 

De beoordelingen die velen maken over de dekking zijn enkel objectief voor een bepaalde plaats op een bepaald ogenblik. Om een algemeen beeld te hebben zijn deze beoordeling subjectief als algemeen beeld.

Bekijk eens de dekkingskaart van het BIPT. Kies de operator en wil je de dekking kennen voor bellen, kies dan 3G. Gaat het over data, kies dan 4G. Heb je een toestel dat Telenet geactiveerd heeft voor bellen over LTE (4G),  kan je voor bellen ook de 4G map bekijken.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Kwaliteit en dekking van het mobiele netwerk Telenet

Het Telenet netwerk vind ik zeer goed, en ik heb in de afgelopen 5 jaar op alle 3 de netwerken gezeten. Orange gaf me wel de indruk het beste bereik te hebben, maar Telenet & Proximus zijn dan weer een pak sneller. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Grumpz
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Kwaliteit en dekking van het mobiele netwerk Telenet

5-tal jaar geleden ben ikzelf overgestapt naar een andere provider omdat Telenet naar mijn mening te traag was en ik niet overal bereikbaar was.

 

sinds 1,5 jaar toch weer gewaagd om met Telenet mobiel te gaan en ik ben nu zeer tevreden. Snel, bereik is beter geworden (ook binnenshuis). Ik ben er positief over maar dat zal altijd persoonlijk zijn.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Kwaliteit en dekking van het mobiele netwerk Telenet

@Grumpz dit is waarschijnlijk omdat 5 jaar geleden Telenet nog het Orange netwerk gebruikte 😉 sinds kort hebben ze hun eigen netwerk 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Grumpz
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Kwaliteit en dekking van het mobiele netwerk Telenet

@m-jan20 : ik wist dat ze hun eigen netwerk hebben, ik wou even aanhalen dat dit ook een verbetering is geweest 👍 
(Had ik beter vermeld 😊)

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kwaliteit en dekking van het mobiele netwerk Telenet

@cibi Ik kan je meegeven dat ik momenteel een dual sim gsm heb waar ik een kaart van Telenet in heb steken en de andere van Proximus. Het bereik hangt af van waar je bent. Soms heeft Proximus beter bereik, maar op andere plaatsen Telenet. Wat betreft de snelheid staat Telenet nog aan kop. Ik test regelmatig om vergelijkingen te maken. Ik mag dus momenteel zeker niet klagen over Telenet! Mijn gezin heeft nu allemaal Telenet en we zijn zeer tevreden. Ik zou zeker niet twijfelen 🙂


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Kwaliteit en dekking van het mobiele netwerk Telenet

het bereik wordt beter en beter elke jaar als 2 kaart voor af en toe te surfen gebruik ik Carrefour Mobile

dat is base netwerk

orange gebruik ik ook wat de laatste tijd opvalt dat ontvangst veel beter is geworden gingen die geen netwerk delen met prox om de kosten te delen

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kwaliteit en dekking van het mobiele netwerk Telenet

@luc55  Orange en Proximus slaan de handen in elkaar voor de uitrol van 5G mogelijk te maken en om eventueel op andere plaatsen beter ontvangst te hebben. Dus daar waar bijvoorbeeld Proximus beter bereik heeft zal Orange een deel kunnen mee pakken en als Orange ergens beter bereik heeft zal Proximus een deel mee pakken. Zo heb ik het begrepen dat ze het gaan doen. Telenet had ook graag meegedaan maar er was blijkbaar geen akkoord. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kwaliteit en dekking van het mobiele netwerk Telenet

@patrick37  Ik heb ook ergens gelezen dat er wettelijke beperkingen zijn. Blijkbaar hebben ze schrik dat er een soort quasi monopolie zou ontstaan als ze alle 3 samenwerken. Het zal ook wel ergens met commerciële en politieke spelletjes te maken hebben. Verdeel en heers zeker.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kwaliteit en dekking van het mobiele netwerk Telenet

@igvfer  dat is heel goed mogelijk wat je zegt en ik denk dat er ook een kern van waarheid in steekt en dat je helemaal gelijk hebt. Want anders heb je inderdaad het monopolie effect. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes