24823
netweters
|
152991
antwoorden
|
20759
vragen
|
Ik heb een nieuwe sim van telenet met een nieuw gsm nummer.
Helaas krijg ik opmerkingen van verschillende klanten dat mijn nieuw nummer onbereikbaar is.
Deze bellers krijgen een melding dat dit een ongeregistreerd nummer is.
Het gekke is dat er wel klanten zijn die kunnen inbellen op dit nummer.
Ben al van GSM gewisseld, maar het "ongeregistreerd nummer" probleem blijft.
Wie weet de oplossing ?
Neem contact op met Telenet. Het meest efficiente is via sociale media. Allicht is er een server die naar het juiste gsm netwerk stuurt niet goed bijgewerkt.
Het kan mogelijk helpen als je weet via welke provider je wel of niet te bereiken bent (Telenet, Proximus, Orange).
@Stefleus je hebt een probleem met de routering. Belangrijk is nu te weten welke provider je zeker niet kan bereiken. Je gaat hiervoor de klantendienst moeten bellen met een aantal voorbeelden. Tijdstip , het nummer de datum en dat vier keer. Dus vier voorbeelden is genoeg. Er zal een case aangemaakt worden en dan weten ze wel waar de routering verkeerd loopt.
@Stefleus Je moet eens kijken in je settings van je gsm bij forwarding. Zet daar alles op standaard, want het kan zijn dat sommige klanten inbellen met een privé nummer waardoor je deze oproep ook "blokkeerde" bij het inbellen, dit is een instelling in je gsm dat alle onbekende nummer geforward worden naar een ander nummer of geblokkeerd.
Je kan daar ook een verkeerd forwardnummer registeren zodat je altijd op "ongeregistreerd nummer" terecht komt als je wil inbellen met een "hidden" nummer.
Merci aan iedereen die probeert te helpen maar het probleem is er nog steeds...
Al 2x telenet support gecontacteerd. Ze gaan het onderzoeken, maar nog steeds geen oplossing.