Beantwoorden
Gert27
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Netjes! Primeur! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Mobiel netwerk in Ekeren is onvoldoende

Door mijn Apple Watch 4G ben ik naar Telenet veranderd voor mobiele data/gsm. De ontvangst in Ekeren / Mariaburg is echt slecht. Amper 1 balkje met 4g of 3g. 
wat kan ik doen om dit aan te kaarten?

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Mobiel netwerk in Ekeren 

Tags (1)
34 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Mobiel netwerk in Ekeren is onvoldoende

@Gert27 ik heb hetzelfde voor. Ik heb de laatste tijd overal heel slecht bereik. 

Ik weet niet wat er mis is met Telenet Mobile maar ik heb de indruk dat ze zendmasten aan het weghalen zijn 🙂

Proximus heeft dan weer beter bereik.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jamingo
Professional Meerweter
Berichten: 126
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Mobiel netwerk in Ekeren is onvoldoende

Ze zijn nu enorm druk bezig met de gsm-masten aan het verwisselen naar 5G masten

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Mobiel netwerk in Ekeren is onvoldoende

zou kunnen kloppen dat ze bezig zijn aan de 5g

van prox die delen nu de masten met  orange en dat valt meer op in bereik dat hebben nog mensen gezegd

TELEMOB
Professional Meerweter
Berichten: 155
Full speed writing! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Mobiel netwerk in Ekeren is onvoldoende

kan kloppen dat bezig zijn  met de 5G antennes

jammer dat ze voor nieuwe klanten geen toegang geven tot 5G netwerk.

Intussen slaan Proximus en Orange de handen in de elkaar , ze delen  hun  RAN

over twee jaar zullen ze beiden zeer sterk staan  met minder antennes een nog veel beter netwerk dan nu

omdat ze de antennes weghalen die niet nodig zijn

ze doen dat nooit per 2 sites in een sector zodat  klanten geen hinder onder vinden

Intussen staan ze aan zee heel sterk en daar worden de vruchten van geplukt , van Knokke - Heist  tot Adinkerke

en ik maar wachten om toegang tot 5G  te krijgen  , waar ik voor betaal tenslotte

ik heb veel geduld ,maar de concurrenten hebben een ander manier om toegang te geven,

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Mobiel netwerk in Ekeren is onvoldoende

het heeft tijd nodig

https://www2.telenet.be/residential/nl/netwerk-en-kwaliteit/5g

voor alle telenet klanten zal nog even wachten zijn

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Mobiel netwerk in Ekeren is onvoldoende

In Antwerpen Noord is het signaal inderdaad erbarmelijk (Ekeren, Sint-Mariaburg, Kapellen, Kalmthout). Omdat dit al jaren zo is en ze dit maar niet kunnen oplossen, heb ik besloten Telenet voor mobiel te verlaten. Enige wat je kan doen is dit laten weten (met zoveel mogelijk) aan de klantendienst. Die wisten me te vertellen dat er al veel klachten open stonden hieromtrent. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TELEMOB
Professional Meerweter
Berichten: 155
Full speed writing! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Mobiel netwerk in Ekeren is onvoldoende

je kan  op een site  kijken waar we antennes hebben  , in de meeste gevallen is  het dossier van een datum die ver achter ons ligt dan is de kans groot dat ze actief is

 

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Mobiel netwerk in Ekeren is onvoldoende


@Jamingo  schreef:

Ze zijn nu enorm druk bezig met de gsm-masten aan het verwisselen naar 5G masten

Klopt, maar de ombouw naar 5G betekent absoluut niet dat er masten verdwijnen. Integendeel bij de meeste zendstations worden er extra antennes geplaatst voor 5G. Het 5G signaal dat momenteel wordt gebruikt situeert zich in de hogere frequenties en hoe hoger de frequentie hoe meer antennes er nodig zijn voor eenzelfde bereik. Veel zendantennes worden zelfs vernieuwd met FDD Hybride antennes zodat ze zowel 4G als 5G aankunnen. 

In de genoemde regio van Noord Antwerpen is al fors geïnvesteerd in het netwerk. Zo zijn er nieuwe hybride antennes geïnstalleerd in de omgeving Ekeren-Brasschaat, Schoten-Brasschaat, Sint Job in ‘t Goor - Brasschaat. De capaciteit is daar uitgebreid en het 5G signaal is up and running. Natuurlijk rijkt het 5G signaal niet zo ver als het 4G signaal. Daar zijn nu eenmaal nog meer antennes voor nodig. Zoiets vergt tijd. Maar geloof me er wordt in die regio nog hard gewerkt. 

Dagelijks wordt het netwerk opgevolgd en problemen bij een zendmast zoals de capaciteit worden meteen gemeld. In principe kan dan tijdelijk een naburige zendmast dit opvangen maar ideaal is dit niet. Een operator kijkt uiteraard naar vele andere factoren dan de signaalsterkte die een gsm toont aan de hand van balkjes. Want die balkjes zeggen echt niet veel. Elk merk heeft zijn eigen redenatie van hoe deze te implementeren en ondertussen kennen we ook wel het Antennagate schandaal. Het werd zelfs ooit een hot item toen Steve Jobs zijn vakantie onderbrak voor een uitleg over de Antennagate bij de iPhone 4. 

Daarnaast is het ook leuk om te weten dat het huidige 4G signaal dat Telenet uitstuurt in diverse frequenties aanwezig kan zijn. Voornamelijk zal deze 900 MHz zijn. Maar de andere frequenties zoals 1800, 2100 en 2600 MHz worden hier ook wel voor gebruikt. De concurrentie gebruikt voor 4G de 800 MHz frequentie. Zoals eerder al gezegd hoe hoger de frequentie, hoe kleiner de reikwijdte. Maar het voordeel van een hogere frequentie is de hogere snelheid die hiermee behaalt kan worden. In een rapport dat de BIPT vorig jaar publiceerde bleek dat de Telenet de hoogste gemiddelde maximale downloadsnelheid had. Dat komt vooral door de keuze in die hogere frequenties. 

Natuurlijk kan het balen zijn als je helemaal geen ontvangst hebt. Binnenshuis is er inderdaad nog wat werk aan de winkel. Maar van zodra de 700 MHz 5G frequentieband in gebruik genomen kan worden zal de dekking en capaciteitsproblemen op veel plaatsen toch sterk verbeterd moeten zijn. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



TELEMOB
Professional Meerweter
Berichten: 155
Full speed writing! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Mobiel netwerk in Ekeren is onvoldoende

super goed nieuws  dank u wel

weten jullie al wanneer onze site WV5708  5G  Zou krijgen ?

0 Likes
Chivas135
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Mobiel netwerk in Ekeren is onvoldoende

Goede middag,

Ook wij ondervinden last in Ekeren en er loopt een dossier over maar we hebben nog steeds geen bruikbare mobiele data!!

Ik zet hier even neer wat ik nu ook schriftelijk aan Telenet liet weten.

Er moet mij iets van het hart. Wij zijn reeds 32 jaar klant bij Telenet en eigenlijk altijd tevreden geweest maar...

Dit jaar (in mei 2022) zijn wij overgeschakeld naar een nieuwe Telenet pack met mobiele data - nl een one for one plus een extra data kaart zodat we oa in de winkels geen problemen meer zouden hebben met betalen omdat wifi niet werkt of aanwezig is.

Tot mijn grote spijt, en ondertussen ook ONGENOEGEN, kunnen wij nog steeds geen gebruik maken van onze mobiele data bundel in Ekeren (waar we wonen) omdat een overgroot deel van Ekeren problemen heeft met mobiele data van Telenet. (Betalen doen we er echter wel voor en steeds keurig op tijd)

Zelf heb ik dit reeds meermaals gemeld aan jullie technische dienst en ook nog op andere plaatsen binnen Telenet. Onze districtsburgemeester heeft jullie ook reeds aangeschreven om hier melding van te maken omdat vele winkeliers in onze gemeente klanten moeten teleurstellen als die met de bank app willen betalen etc.

Verschillende van onze buren zijn reeds overgeschakeld naar een andere provider voor alle diensten en sommigen ook voor enkel de mobiele bundel.

Ik heb het nagekeken en als iwij dit ook zouden willen doen willen we niet voor tv etc bij Telenet weg maar dan wel voor mobiel maar dan kost het ons meer dan wat we nu betalen uiteindelijk dus dit is niet leuk en doen we daarom dus ook niet want alles is zo al duur genoeg!

Telenet vraagt ons elke keer weer om geduld te hebben en te blijven inbellen om te melden dat het nog steeds niet in orde is - dat is allemaal goed en wel maar ondertussen betaal ik wel altijd mijn factuur op tijd en ik betaal ook voor mobiel EN MOBIELE DATA maar ben er dus meer niks mee dan wel omdat wij het in onze eigen gemeente en op ons eigen adres niet eens kunnen gebruiken!!!

Dit was vroeger heel anders - jullie hadden steeds goeie techniekers en de mensen werden steeds goed en snel geholpen ook al hoorden we soms van andere mensen dat ze lang moesten wachten of gewoon opgaven en elders gingen maar dat waren enkelingen en nu blijken plots erg veel klanten bij jullie (Telenet) weg te gaan omdat de dingen niet werken.

Ik kan nu enkel maar zeggen dat Telenet er niet op vooruit gegaan is sinds het overgegaan is in handen van Amerikanen.

Er zijn in Ekeren 3 masten van Telenet waarvan er slechts 1 goed werkt.
Ik zou willen vragen of er iemand is die dit eens grondig kan onderzoeken, en ervoor ken zorgen dat die twee masten die defect zijn en slechts minder dan matig werken zsm in orde kunnen gemaakt worden zodat wij en ook de andere medebewoners van Ekeren EINDELIJK gebruik kunnen gaan maken van waar we voor betalen aub?

Niemand vind het nl leuk om te betalen voor iets wat totaal niet werkt toch?
Vast al dankjewel voor een antwoordje 😉👍

Ps er is ook een dossier over opgemaakt bij jullie hierover.

Ik lees ècht overal dat Ekeren een groot probleem heeft en zou erg blij zijn als dit nu eindelijk eens opgelost raakte!

Tags (3)
Ex-Netweter
 

Mobiel netwerk in Ekeren is onvoldoende

Inderdaad, maar Orange heeft een beter netwerk in Ekeren en Proximus heeft het beste netwerk in Ekeren.

Dit kan je nagaan op de mobiele atlas van de telecomregulator BIPT: https://www.bipt-data.be/nl/projects/atlas/mobile

 

Je hebt toevallig de operator gekozen met het slechtste netwerk in Ekeren.

Daar is een oplossing voor: een operator kiezen die het Orange- of Proximus-netwerk gebruikt.

De goedkoopste operator op het Proximus-netwerk is JIM Mobile.

Het is niet verplicht om de simkaart of mobiele data van je huidige Telenet-formule te gebruiken!

Je kan je Telenet-simkaart uit je toestel halen en er een simkaart insteken van een operator die wél goed bereik in Ekeren aanbiedt.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mobiel netwerk in Ekeren is onvoldoende

Inderdaad, dat klopt, @Ex-Netweter , maar dat is nu net wat TS niet wil doen!!

Dan moet hij immers extra betalen voor een service (bij een andere provider) waar hij nu al bij Telenet voor betaalt. En ik kan hem geen ongelijk geven ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Mobiel netwerk in Ekeren is onvoldoende

Ja, wat baten kaars en bril...

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Mobiel netwerk in Ekeren is onvoldoende

Als je voor mij een onbeperkt abo vindt voor €10/maand (Telenet prijs) stuur maar DM 😉 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes