24804
netweters
|
152808
antwoorden
|
20742
vragen
|
Ik kreeg deze maand een rekening van Telenet van 320 euro terwijl ik anders maar 170 euro zou moeten betalen voor hun diensten . Blijkbaar werd er met een nummer dat in mijn pakket staat als ‘ prijs volgend verbruik’ data verbruikt . De simkaart van het nummer ligt bij mij in de schuif ! Ik gebruik dit nummer dus niet . Ik heb contact gehad met Telenet om dit te melden en om het nummer dus ook te verwijderen , ik had ondertussen ook al de simkaart geblokkeerd. Eerst kreeg ik een medewerker die beweerde dat er een nieuwe simkaart was aangevraagd , wat niet klopte, daarna een medewerker die zei dat dit niet zo was . Na drie kwartier aan de lijn gehangen te hebben zouden ze het zo snel mogelijk oplossen ik zou ook een mindering van de kosten krijgen van 111 euro, dat heb ik ondertussen ontvangen. Nu een week later zie ik in de app dat er nog steeds gesurft wordt op het nummer ondertussen terug voor meer dan 100 euro kosten! Ik heb nogmaals naar Telenet gebeld en kreeg daar te horen ‘ze zijn er mee bezig ‘ ..heel onvriendelijk en lijn verbroken! Ik heb ook als een document van klacht ingevuld via de site , alles zonder resultaat ! Wat moet of kan ik nog doen ? Ze gaan mij deze kosten terug aanrekenen, heb zoal moeten betalen voor iets wat ik niet verbruikt heb !
Titel gewijzigd door Filip (mod) | Vorige titel: Iemand surft op een nummer van mij
Alternatieve mogelijkheid:
Je kan dat nummer op één werkdag overdragen naar een prepaid simkaart van een andere operator.
Met je oude Telenet-simkaart een shop van de concurrentie binnenstappen, een prepaid-kaartje aanschaffen met nummeroverdracht en binnen één werkdag ben je van de onterechte facturatie van Telenet verlost.
Onterecht aangerekende bedragen niet betalen en schriftelijk betwisten.
Zet alvast een eventuele domiciliëring bij Telenet stop.
Je hebt nog geen aangifte gedaan zo vlug mogelijk doen anders ga je de rekeningen nog moeten betalen
Stuur deze aangifte door aan telenet dan zal er een onderzoek gebeuren
https://www.politie.be/nl/police-on-web
Wat je betaald heb moet je via de ombudsdienst telecom terug vragen
Als je niet akkoord gaat met een afrekening, dan moet je een klacht indienen bij Telenet; alvorens je naar de ombudsdienst gaat. (Ik ga dit blijven herhalen zolang je foutieve info blijft verspreiden)
Bij de onderbemande politie en gerecht wordt dit vertikaal geklasseerd. Het feit dat @Ria3 al een terugbetaling gekregen heeft is een meer dan voldoende bewijs. Voor elke afrekening of factuur die je krijgt en waar er onterecht wordt aangerekend Telenet laten weten da je niet akkoord gaat (je tekent protest tegen de factuur voor dat item). Dat deel van de factuur hoef je niet te betalen zoals @Ex-Netweter al vermeld heeft. Als consument moet je uzelf de vraag stellen of het comfort van domiciliëring opweegt tegen de sporadische nadelen dat uw rekening geplunderd wordt. Indien ik domiciliëring had dan was ik begin juni 2000 (twee duizend) euro kwijt door het geklungel van mijn energieleverancier (geen kleine, wel een met een zeer groot marktaandeel).
Er moet nu actie gebeuren pas na de aangifte kan er een onderzoek gestart worden niet 2 weken later met rekeningen die niet betaalt worden
De telenet medewerker heeft duidelijk gezegd om paswoord te veranderen en toch worden er nog een kaart besteld
Na aangifte kunnen onderzoeken starten de klant moet niets meer aantrekken telenet kijkt wat er gebeurt
Bij de ombudsdienst telecom worden de rekeningen geblokkeerd tot het opgelost is
Dit is niet de eerste keer dat we dit lezen hier
De politie heeft geen tijd dat is geen probleem er is een aangifte meer moet er niet zijn je bent gedekt
De rest moet onderzocht worden waar het fout loopt
meer niet
@janne_man schreef:Als consument moet je uzelf de vraag stellen of het comfort van domiciliëring opweegt tegen de sporadische nadelen dat uw rekening geplunderd wordt. Indien ik domiciliëring had dan was ik begin juni 2000 (twee duizend) euro kwijt door het geklungel van mijn energieleverancier (geen kleine, wel een met een zeer groot marktaandeel).
(off-topic)
Waarom zou uw rekening geplunderd worden via domiciliëring?
Mijn energieleverancier kan bijvoorbeeld maximaal 150€ afhouden, dus:
Dus geen geklungel van 2.000€ mogeliijk ...
off-topic.
Zelfs al gaat het over slechts 150 euro, dan kan dat nog een groot probleem zijn. Je moet het eerst weten dat er geld afgenomen werd. Pas als je het weet kan je actie ondernemen, dan moet je eerst al de bank contacteren om de overschrijving te laten annuleren. Er zijn gevallen waar dit tijdelijk ontbreken van een bedrag zeer ernstige gevolgen kan hebben. Je moet maar toevallig in die situatie zitten.
@janne_man Hiervoor dien je de bank niet te contacteren, alles kan simpel via online-banking. Heb dit zelf al meerdere malen gebruikt.