Beantwoorden
Ria3
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Verander-je-wachtwoord-dag It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Mobiele data verbruik ondanks simaart niet in gebruik

Ik kreeg deze maand een rekening van Telenet van 320 euro terwijl ik anders maar 170 euro zou moeten betalen voor hun diensten . Blijkbaar werd er met een nummer dat in mijn pakket staat als ‘ prijs volgend verbruik’ data verbruikt . De simkaart van het nummer ligt bij mij in de schuif ! Ik gebruik dit nummer dus niet . Ik heb contact gehad met Telenet om dit te melden en om het nummer dus ook te verwijderen , ik had ondertussen ook al de simkaart geblokkeerd. Eerst kreeg ik een medewerker die beweerde dat er een nieuwe simkaart was aangevraagd , wat niet klopte, daarna een medewerker die zei dat dit niet zo was . Na drie kwartier aan de lijn gehangen te hebben zouden ze het zo snel mogelijk oplossen ik zou ook een mindering van de kosten krijgen van 111 euro, dat heb ik ondertussen ontvangen. Nu een week later zie ik in de app dat er nog steeds gesurft wordt op het nummer ondertussen terug voor meer dan 100 euro kosten! Ik heb nogmaals naar Telenet gebeld en kreeg daar te horen ‘ze zijn er mee bezig ‘ ..heel onvriendelijk en lijn verbroken! Ik heb ook als een document van klacht ingevuld via de site , alles zonder resultaat ! Wat moet of kan ik nog doen ? Ze gaan mij deze kosten terug aanrekenen, heb zoal moeten betalen voor iets wat ik niet verbruikt heb ! 

 

Titel gewijzigd door Filip (mod) | Vorige titel: Iemand surft op een nummer van mij

10 reacties
Ex-Netweter
 

Mobiele data verbruik ondanks simaart niet in gebruik

Alternatieve mogelijkheid:

Je kan dat nummer op één werkdag overdragen naar een prepaid simkaart van een andere operator.

Met je oude Telenet-simkaart een shop van de concurrentie binnenstappen, een prepaid-kaartje aanschaffen met nummeroverdracht en binnen één werkdag ben je van de onterechte facturatie van Telenet verlost.

Onterecht aangerekende bedragen niet betalen en schriftelijk betwisten.

Zet alvast een eventuele domiciliëring bij Telenet stop.

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Mobiele data verbruik ondanks simaart niet in gebruik

Je hebt nog geen aangifte gedaan zo vlug mogelijk doen anders ga je de rekeningen nog moeten betalen

Stuur deze aangifte door aan telenet dan zal er een onderzoek gebeuren

https://www.politie.be/nl/police-on-web

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Mobiele data verbruik ondanks simaart niet in gebruik

Wat je betaald heb moet je via de ombudsdienst telecom terug vragen

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1134
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Mobiele data verbruik ondanks simaart niet in gebruik

Als je niet akkoord gaat met een afrekening, dan moet je een klacht indienen bij Telenet; alvorens je naar de ombudsdienst gaat. (Ik ga dit blijven herhalen zolang je foutieve info blijft verspreiden)


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mobiele data verbruik ondanks simaart niet in gebruik

Bij de onderbemande politie en gerecht wordt dit vertikaal geklasseerd.  Het feit dat @Ria3 al een terugbetaling gekregen heeft is een meer dan voldoende bewijs.  Voor elke afrekening of factuur die je krijgt en waar er onterecht wordt aangerekend Telenet laten weten da je niet akkoord gaat (je tekent protest tegen de factuur voor dat item). Dat deel van de factuur hoef je niet te betalen zoals @Ex-Netweter al vermeld heeft. Als consument moet je uzelf de vraag stellen of het comfort van domiciliëring opweegt tegen de sporadische nadelen dat uw rekening geplunderd wordt. Indien ik domiciliëring had dan was ik begin juni 2000 (twee duizend) euro kwijt door het geklungel van mijn energieleverancier (geen kleine, wel een met een zeer groot marktaandeel).

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Mobiele data verbruik ondanks simaart niet in gebruik

Er moet nu actie gebeuren  pas na de aangifte kan er een onderzoek gestart worden niet 2 weken later met rekeningen die niet betaalt worden

De telenet medewerker heeft duidelijk gezegd om paswoord te veranderen  en toch worden er nog een kaart besteld

Na aangifte kunnen onderzoeken starten de klant moet niets meer aantrekken telenet kijkt wat er gebeurt

Bij de ombudsdienst telecom worden de rekeningen geblokkeerd tot het opgelost is

Dit is niet de eerste keer dat we dit lezen hier

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Mobiele data verbruik ondanks simaart niet in gebruik

De  politie heeft geen tijd dat is geen probleem er is een aangifte meer moet er niet zijn je bent gedekt

De rest moet onderzocht worden waar het fout loopt

meer niet

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1615
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Mobiele data verbruik ondanks simaart niet in gebruik


@janne_man  schreef:

Als consument moet je uzelf de vraag stellen of het comfort van domiciliëring opweegt tegen de sporadische nadelen dat uw rekening geplunderd wordt. Indien ik domiciliëring had dan was ik begin juni 2000 (twee duizend) euro kwijt door het geklungel van mijn energieleverancier (geen kleine, wel een met een zeer groot marktaandeel).


(off-topic)

Waarom zou uw rekening geplunderd worden via domiciliëring?

  1. je kan iedere betaling (zonder opgave van reden) binnen de 8 weken terugvorderen
  2. je kan per begunstigde zelf een maximum bedrag bepalen.

Mijn energieleverancier kan bijvoorbeeld maximaal 150€ afhouden, dus:

  1. mijn maandelijske facturen worden netjes betaald (< 150€)
  2. mijn jaarlijkse afrekening zal niet betaald worden (indien > 150€)

Dus geen geklungel van 2.000€ mogeliijk ...

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mobiele data verbruik ondanks simaart niet in gebruik

off-topic.

Zelfs al gaat het over slechts 150 euro, dan kan dat nog een groot probleem zijn. Je moet het eerst weten dat er geld afgenomen werd. Pas als je het weet kan je actie ondernemen, dan moet je eerst al de bank contacteren om de overschrijving te laten annuleren. Er zijn gevallen waar dit tijdelijk ontbreken van een bedrag zeer ernstige gevolgen kan hebben. Je moet maar toevallig in die situatie zitten.

danchrista
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Mobiele data verbruik ondanks simaart niet in gebruik

@janne_man Hiervoor dien je de bank niet te contacteren, alles kan simpel via online-banking. Heb dit zelf al meerdere malen gebruikt.