24751
netweters
|
152348
antwoorden
|
20691
vragen
|
Zoals reeds in de titel staat vermeld wilde ik graag weten of een Mobile Coverage Extender (MCE) rechtsreeks op een modem-only Motorola / CV6181E (Docsis) kan aangesloten worden.
Kortom werkt deze combinatie om moet je hiervoor de laatste nieuwe witte modem/router (Docsis 3.1) voor hebben?
Ik stel deze vraag omdat er volgende week een gratis technieker aan huis komt en de sim-kaarten worden geleverd.
Vandaag mochten we de GSM-Repeater in een Telenet-winkel reeds afhalen, iets wat een Telenet-technieker blijkbaar niet standaard bij heeft. en uit nieuwsgierigheid heb ik deze al rechtsreeks aan de Telenet (only)modem achter een switch geplaatst. Via mijn telenet zie ik deze in mijn thuisnetwerk verschijnen.
Maw, als dit werkelijk zou werken, wil ik mijn modem-only liever behouden, in plaats van dat all-in-one ding van Telenet. Zeker gezien mijn eigen router + diverse AC Points veel meer instelmogelijkheden heeft en ik verder geen enkele nood heb aan de Wifi en routerfuncties van de Telenet modem/router, zie ik het nut niet om de witte modem wifi/router te laten installeren.
dat is inderdaad in orde gekomen. Enige wat we nu ondervinden is dat de sms'en (dus de gewone sms) niet meteen buiten geraken. Bellen is veel beter nu, en het bereik van de mce mag er ook best wezen!
Ik wacht jammer genoeg nog altijd op de MCE die ze me beloofd hebben. Aangevraagd in januari...
Misschien eens opnieuw achter vragen? Normaal hebben ze die toch genoeg..
Ik vraag er elke week opnieuw naar. blijkbaar geven ze die liever weg aan nieuwe klanten.
Hoi @JoVdMeersch,
Ik raad je aan om contact op te nemen met onze collega's via messenger. Daar kan je jouw vraag doorsturen en wat voorbeelden toevoegen van momenten dat je weinig of geen bereik had. Dan kijken ze de mogelijkheden graag met je na!
Er is al twee maal een MCE gereserveerd en de mensen van de Telenet winkel zouden me contacteren als ik die mag ophalen. Alleen dat gebeurd niet. Als ik er zelf naar vraag vertellen ze me dat er geen op voorraad zijn en ze ook niet weten wanneer ze geleverd worden. De eerste reservatie dateert van februari.
Jammer dat Telenet nog steeds geen degelijke concurrent heeft want ik heb er nu echt wel genoeg van.
@JoVdMeersch Zeker geen aangename situatie! Dan zou ik je alsnog willen aanraden om even contact opnemen met de collega's via Facebook of Twitter. Stuur ze een DM en laat ze weten in welk winkelpunt je deze hebt laten reserveren. Ze kunnen dit dan escaleren richting het winkelpunt waar je deze MCE hebt laten reserveren. Een reservatie van februari, dan zou je normaal al zeker een toestel moeten gehad hebben.
Daarnet een telefoontje ontvangen van de klantendienst. Volgende week zou er een technieker langs komen met een MCE. We leven op hoop...
In de winkle in Wetteren waar het toestal al twee maal gereserveerd is zijn er blijkbaar nog altijd geen geleverd. Nieuwe klanten krijgen voorrang, oude trouwe klanten moeten maar wachten.
@JoVdMeersch zoals ik eerder aangaf is het absoluut niet oké dat je toestel niet bijgehouden werd. Ik geef dit intern door dat je in het winkelpunt in Wetteren al 2x naast een MCE gegrepen hebt, ondanks gereserveerd. Gaat het over winkelpunt Vanhove op de Jozef Buyssestraat?
Fingers crossed dan voor de technicus die deze week langs komt!
Ja het is bij Vanhove. Maar de fout ligt niet bij het winkelpunt maar bij Telenet zelf. Ze hebben blijkbaar in Wetteren de laatste paar maanden geen toestellen binnen gekregen. Bij de klantenservice blijven ze maar MCE toestellen beloven terwijl ze goed weten dat ze nauwelijks beschikbaar zijn in de winkelpunten. Ze worden ondertussen wel geplaatst bij nieuwe klanten die een wigo abonnement nemen.
Ze zullen hun stock niet op orde hebben zeker? Ik heb bij Center Van Assche in Zingem gezien dat ze een lijst bijhouden van reservaties. Telkens er binnenkomen bellen ze de eerste (oudste) op de lijst op en krijgen die klanten een paar dagen tijd om te komen afhalen.
@Suzy Vervolg van het verhaal...
Gisteren is er dus iemand langs geweest die een nieuwe modem geplaatst heeft (wat ze me ook niet eerder hadden verteld dat dit nodig was) en de MCE heeft aangesloten. De technieker is hier ongeveer twee uur bezig geweest, modem activeren en zo kost blijkbaar wat tijd. De MCE was nog altijd verbinding aan het zoeken maar de technieker had geen tijd meer om te wachten en is dus maar vertrokken.
Nu een dag later is dat toestel nog altijd niet verbonden. Derde verklikkerlichtje met de streepjes gaat aan en uit in plaats van aan te blijven. Gisteren avond naar de klantenservice gebeld om het probleem te melden maar ze konden me niet helpen. Het kon tot 24u duren om het toestel te koppelen beweren ze. Deze zijn nu bijna om en nog steeds geen verandering. Ik ben ten einde raad.
@JoVdMeersch, bedankt om op de hoogte te houden!
Maar dat is zeker en vast niet oké. Ik heb het nagevraagd bij mijn collega's van het Social media team. Zij willen dit graag voor je nakijken en ook opvolgen. Kan je even het MAC adres van je MCE via een privéberichtje doorsturen op Facebook of Twitter?
ik ben niet zo'n fan van social media en heb daar dus ook geen account. Sorry
Geen probleem, @JoVdMeersch. Ieder zijn ding natuurlijk! 😉
Ik ga de collega's die de afspraak voor je geregeld hebben op de hoogte brengen, zodat zij dit voor je kunnen in orde brengen. Kan je mij dan via een privébericht hier op De Netweters het MAC adres van je MCE bezorgen? Dan voeg ik die informatie ineens toe.