Beantwoorden
Slyke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Nummer in ONEup en prijs volgens verbruik verwisselen

Ik heb twee bestaande nummers, een hoofd-Sim bij de OneUp bundel en een prijs volgens gebruik nummer.

 

1. Kan ik de 2 nummers switchen, zodat de ene nu op prijs op verbruik komt te staan en de ander op de hoofd-Sim?

2. Kan een prijs volgens gebruik nummer op termijn eigenlijk ook worden overgedragen naar een andere provider of kan dit enkel voor de hoofd-Sim?

 

De uiteindelijke bedoeling is dat mijn huidige hoofd-Sim naar een andere provider gaat.

Echter, het lijkt mij veiliger om in twee stappen te werken, dus beide nummers eerst te switchen.

Wanneer ik onmiddellijk mijn hoofd-Sim onttrek uit mijn abonnement (en dus een leeg gsm nummer overheb in mijn abonnement) loop ik misschien het risico dat mijn abonnement bij Telenet wordt omgevormd naar iets anders en dat is ook niet de bedoeling.

 

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Sim OneUp switchen prijs volgens gebruik + overzetting

6 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1134
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Nummer in ONEup en prijs volgens verbruik verwisselen

ONEup heeft altijd een mobiel nummer 'inbegrepen' dus Telenet kan je abonnement niet zomaar omzetten naar iets anders.

Je kan ten alle tijden een nummer overdragen naar een andere provider, dus dat wil zeggen dat Telenet sowieso de optie moet hebben om het hoofdnummer (is dat zelfs een ding?) los te koppelen en te vervangen door een ander nummer. Het tweede nummer wordt mogelijk wel omgezet van 10 GB naar 'onbeperkte data' (aangezien het eerste nummer altijd 'onbeperkte data' heeft).


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Nummer in ONEup en prijs volgens verbruik verwisselen

Veiligste zal misschien als volgt zijn:

Dag 1: Je vraagt om je PVV op te nemen in je ONE bundel. Je gaat dan van ONEup for 1 naar ONEup for 2

Dag 2: Je vraagt om je "hoofdnummer" uit je ONEup bundel te halen en op PVV te zetten. Dan ga je terug van ONEup for 2 naar ONEup for 1.

Je betaalt dan wel even iets meer (1 dag ONEup for 2), maar is een iets eenvoudigere operatie.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1615
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Nummer in ONEup en prijs volgens verbruik verwisselen

Ik denk dat het inderdaad verstandig zou zijn om het in stappen te doen ...

Een mogelijk alternatief:

  1. je verhuist de "prijs volgens verbruik" SIM naar je One abonnement (als een 2de GSM nummee). Dat wordt an een 10GB SIM
  2. eens dat in orde is (wachten enkele dagen), kan je de 2 SIM's omwisselen (de tweede SIM wordt dan de onbeperkte, de oorspronkelijk SIM wordt dan de 10GB SIM. Het wijzigen van 10GB naar onbeperkt en omgekeerd kan één keer per maand gedaan worden.
  3. Daarna kan je de 10GB SIM porteren naar een andere provider.

Nadeel is dat jouw "prijs volgens verbruik" SIM tijdelijk een abonnement wordt (van 10€ per maand).

Ex-Netweter
 

Nummer in ONEup en prijs volgens verbruik verwisselen


@Slyke  schreef:

Wanneer ik onmiddellijk mijn hoofd-Sim onttrek uit mijn abonnement (en dus een leeg gsm nummer overheb in mijn abonnement) loop ik misschien het risico dat mijn abonnement bij Telenet wordt omgevormd naar iets anders en dat is ook niet de bedoeling.


Neen, dat zal niet gebeuren: https://www.netweters.be/t5/Surfen-bellen-sms-en/Mobiel-nummer-overdragen-van-ONEup-naar-Base/td-p/1...

Je kan elk gsm-nummer op elk moment porteren naar een andere provider.
Je kan dus heel eenvoudig een abonnement bij een andere provider bestellen en de nummeroverdracht laten uitvoeren (opgelet, gebruik in dit geval geen Easy Switch!).

Je contacteert Telenet niet tijdens deze overgangsperiode! Je regelt alles met je nieuwe provider.


Nadat alles bij je nieuwe provider in orde is, kan je Telenet eventueel contacteren voor een abonnementswijziging, maar je zal automatisch ONEup behouden ook al zit er geen gsm-nummer meer in de bundel.

 

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Nummer in ONEup en prijs volgens verbruik verwisselen

Ofwel bel je eens naar Telenet 015/666666. Wie weet kunnen ze daar alles in 1 stap regelen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nummer in ONEup en prijs volgens verbruik verwisselen

De beste volgorde en methode is zoals @Ex-Netweter aanhaalt.

Doe eerst je nummeroverdracht. Dat gebeurt uitsluitend met de andere provider. Als dat gedaan is dan laat je de prijs volgens verbruik opnemen in je huidig abonnement. Geduren al deze stappen blijft je abonnement onveranderd.

Waarom niet eerst prijs volgens verbruik importeren: dan krijg je automatisch een One for 2 en dat moet je achteraf dan terug laten veranderen naar een One for 1.