Beantwoorden
kieken10
Freshman Weetjesweter
Berichten: 24
Dat loopt vlotjes. A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Nummer niet zichtbaar met vaste lijn

Ik heb een vraag, waarom kunnen anderen mijn nummer niet zien waar ik naar bel met vaste lijn

is dit ergens instelbaar aub

dank

 

Titel gewijzigd door Kevin (mod) I Vorige titel: Vaste lijn

0 Likes
9 reacties
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Nummer niet zichtbaar met vaste lijn

De functie die je hiervoor nodig hebt is 'Ken je beller'. Deze dienst is jammer genoeg een betalende dienst. Bij sommige abonnementen zit deze er wel standaard in.

 

Deze pagina kan je alleszins verder helpen hiermee: Ken je beller 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nummer niet zichtbaar met vaste lijn

@kieken10 

Als jij belt naar een ander persoon op de vaste lijn dan zijn er een aantal factoren waarom dit kan. 

Als jij belt naar een vaste lijn , dus van vast naar vast , dan zal de persoon aan de andere kant ook de ken je beller functie moeten hebben , lees ondersteunen. De persoon die jij belt moet dit hebben maar die persoon zijn toestel moet dit ook kunnen ondersteunen. 

 

Daarnaast is het ook belangrijk dat jij zelf je nummer meestuurt naar de andere persoon. Als je dit geheim hebt staan bij Telenet dan zal de andere persoon op zijn toestel dit ook niet kunnen zien. Dit moet je navragen bij de klantendienst of het geheim staat of niet. Ook kan je in je toestel nakijken of je nummer wordt meegezonden , maar daar zal je de gebruikershandleiding voor moeten openen. Ook niet elk toestel heeft dit en wordt dus ook niet op elk toestel ondersteund.

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Nummer niet zichtbaar met vaste lijn


@kieken10  schreef:

Ik heb een vraag, waarom kunnen anderen mijn nummer niet zien waar ik naar bel met vaste lijn

is dit ergens instelbaar aub

dank


Neen, je kan dat zelf niet instellen.

Je moet naar de klantendienst bellen, of in een Telenet Center binnenstappen.

Zij kunnen op jouw lijn zien of CLI aanstaat, of je een "geheim nummer" hebt, enz.

Zij kunnen dat met één vinkje aanpassen 😊

 

Het omgekeerde kan wel.

Als CLI bij jou standard aanstaat, kan je éénmalig anoniem bellen.

Ik denk dat je de code *31 gevolgd door telefoonnummer moet kiezen, om ervoor te zorgen dat deze oproep (éénmalig) zonder nummer doorgaat.

 


@BillyX  schreef:

De functie die je hiervoor nodig hebt is 'Ken je beller'. Deze dienst is jammer genoeg een betalende dienst. Bij sommige abonnementen zit deze er wel standaard in.


Neen, dit heeft niets met "ken je beller" te maken.

Ken je beller is een (betalende) dienst op een Telenet vaste lijn, waardoor je het nummer van de oproeper ziet bij een inkomend gesprek (zoals bij een GSM).

Bij de topic starter gaan alle uitgaande oproepen als anonieme oproep, dat is iets helemaal anders

 


@patrick37  schreef:

Daarnaast is het ook belangrijk dat jij zelf je nummer meestuurt naar de andere persoon. Ook kan je in je toestel nakijken of je nummer wordt meegezonden , maar daar zal je de gebruikershandleiding voor moeten openen. Ook niet elk toestel heeft dit en wordt dus ook niet op elk toestel ondersteund.


Nee.

Op een Telenet vaste lijn kan je alleen een analoog toestel aansluiten.

De functie om een nummer al dan niet mee te sturen is niet gekend op een analoog toestel.

Of je nu meestuurt of niet maakt trouwens niets uit, het enige wat van belang is, is of de CLI optie bij Telenet aan staat ...

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Nummer niet zichtbaar met vaste lijn

@flip1953 om eenmalig uw nummer niet mee te sturen (via nummerherkenning) moet je voor je nummer dat je belde #31# zetten. 

dus bijvoorbeeld #31#015666666 (nummer van Telenet :-))


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Nummer niet zichtbaar met vaste lijn

@flip1953  heeft de code juist: *31

 

Hoe nummer eenmalig verbergen?

Geef de volgende code in...

Vaste lijn: *31[nummer correspondent]
Mobiele lijn: #31#[nummer correspondent]

Druk dan op de beltoets.

 

Bron: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-nummer-eenmalig-verbergen


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Nummer niet zichtbaar met vaste lijn


@Arnie  schreef:

@flip1953  heeft de code juist: *31


Dank je.😀

Jammer dat er hier geen "unlike" knopjes staan, of een manier om verkeerde antwoorden als "geen oplossing" te markeren 🤔

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Nummer niet zichtbaar met vaste lijn


@flip1953  schreef:

Jammer dat er hier geen "unlike" knopjes staan, of een manier om verkeerde antwoorden als "geen oplossing" te markeren 🤔


 

Moderatoren en kraks kunnen de markering "oplossing" verwijderen als blijkt dat dit geen oplossing was. Ik weet het niet zeker, maar denk ook dat de vraagsteller dat zelf kan.

Ik begrijp je mogelijke gebruik van een "unlike" optie wel, maar dit kan snel tot negativiteit leiden. Ik denk niet dat er hier mensen aktief zijn die bewust foutieve antwoorden geven. We proberen hier allemaal elkaar te helpen, en soms slippen daar wel eens foutjes in, omdat de antwoorder de vraag niet goed gelezen had, niet goed begrepen had, of omdat hij misschien toch niet de juiste (up-to-date) kennis bleek te hebben om correct te kunnen antwoorden.

De correcties van anderen helpen dan weer de collectieve kennis te vergroten.

Ik ben ook al verschillende keren gewezen op een fout antwoord. Dank daarvoor, ik heb dan weer iets geleerd.

Dat vind ik ook juist het leuke aan dit community-werk. Voor de betaling hoef ik het niet te doen 😉  (voor alle duidelijkheid; die is nul).


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Nummer niet zichtbaar met vaste lijn


@Arnie  schreef:

Ik begrijp je mogelijke gebruik van een "unlike" optie wel, maar dit kan snel tot negativiteit leiden.


dat was natuurlijk als grapje bedoeld 😉

 


@Arnie  schreef:
Ik denk niet dat er hier mensen aktief zijn die bewust foutieve antwoorden geven. We proberen hier allemaal elkaar te helpen, en soms slippen daar wel eens foutjes in, omdat de antwoorder de vraag niet goed gelezen had, niet goed begrepen had, of omdat hij misschien toch niet de juiste (up-to-date) kennis bleek te hebben om correct te kunnen antwoorden.

Dat is juist, maar als ik niet zeker ben van mijn antwoord, dan nuanceer ik dat meestal met woorden als "volgens mij ...", "waarschijnlijk", of "ik denk dat ..."

Ik erger me soms aan verkeerde antwoorden, die zo overtuigend klinken, dat je echt verkeerdelijk denkt dat er met kennis van zaken geantwoord wordt 😁

 

Maar je hebt gelijk: wij leren hier allemaal bij ...

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Nummer niet zichtbaar met vaste lijn

@flip1953 het kleine detail zat inderdaad in "vaste lijn" 😉.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes