24747
netweters
|
152259
antwoorden
|
20683
vragen
|
Ik heb een vraag, waarom kunnen anderen mijn nummer niet zien waar ik naar bel met vaste lijn
is dit ergens instelbaar aub
dank
Titel gewijzigd door Kevin (mod) I Vorige titel: Vaste lijn
Opgelost! Ga naar oplossing.
De functie die je hiervoor nodig hebt is 'Ken je beller'. Deze dienst is jammer genoeg een betalende dienst. Bij sommige abonnementen zit deze er wel standaard in.
Deze pagina kan je alleszins verder helpen hiermee: Ken je beller
Als jij belt naar een ander persoon op de vaste lijn dan zijn er een aantal factoren waarom dit kan.
Als jij belt naar een vaste lijn , dus van vast naar vast , dan zal de persoon aan de andere kant ook de ken je beller functie moeten hebben , lees ondersteunen. De persoon die jij belt moet dit hebben maar die persoon zijn toestel moet dit ook kunnen ondersteunen.
Daarnaast is het ook belangrijk dat jij zelf je nummer meestuurt naar de andere persoon. Als je dit geheim hebt staan bij Telenet dan zal de andere persoon op zijn toestel dit ook niet kunnen zien. Dit moet je navragen bij de klantendienst of het geheim staat of niet. Ook kan je in je toestel nakijken of je nummer wordt meegezonden , maar daar zal je de gebruikershandleiding voor moeten openen. Ook niet elk toestel heeft dit en wordt dus ook niet op elk toestel ondersteund.
@kieken10 schreef:Ik heb een vraag, waarom kunnen anderen mijn nummer niet zien waar ik naar bel met vaste lijn
is dit ergens instelbaar aub
dank
Neen, je kan dat zelf niet instellen.
Je moet naar de klantendienst bellen, of in een Telenet Center binnenstappen.
Zij kunnen op jouw lijn zien of CLI aanstaat, of je een "geheim nummer" hebt, enz.
Zij kunnen dat met één vinkje aanpassen 😊
Het omgekeerde kan wel.
Als CLI bij jou standard aanstaat, kan je éénmalig anoniem bellen.
Ik denk dat je de code *31 gevolgd door telefoonnummer moet kiezen, om ervoor te zorgen dat deze oproep (éénmalig) zonder nummer doorgaat.
@BillyX schreef:De functie die je hiervoor nodig hebt is 'Ken je beller'. Deze dienst is jammer genoeg een betalende dienst. Bij sommige abonnementen zit deze er wel standaard in.
Neen, dit heeft niets met "ken je beller" te maken.
Ken je beller is een (betalende) dienst op een Telenet vaste lijn, waardoor je het nummer van de oproeper ziet bij een inkomend gesprek (zoals bij een GSM).
Bij de topic starter gaan alle uitgaande oproepen als anonieme oproep, dat is iets helemaal anders
@patrick37 schreef:Daarnaast is het ook belangrijk dat jij zelf je nummer meestuurt naar de andere persoon. Ook kan je in je toestel nakijken of je nummer wordt meegezonden , maar daar zal je de gebruikershandleiding voor moeten openen. Ook niet elk toestel heeft dit en wordt dus ook niet op elk toestel ondersteund.
Nee.
Op een Telenet vaste lijn kan je alleen een analoog toestel aansluiten.
De functie om een nummer al dan niet mee te sturen is niet gekend op een analoog toestel.
Of je nu meestuurt of niet maakt trouwens niets uit, het enige wat van belang is, is of de CLI optie bij Telenet aan staat ...
@flip1953 heeft de code juist: *31
Hoe nummer eenmalig verbergen?
Geef de volgende code in...
Vaste lijn: *31[nummer correspondent]
Mobiele lijn: #31#[nummer correspondent]
Druk dan op de beltoets.
Bron: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-nummer-eenmalig-verbergen
@flip1953 schreef:Jammer dat er hier geen "unlike" knopjes staan, of een manier om verkeerde antwoorden als "geen oplossing" te markeren 🤔
Moderatoren en kraks kunnen de markering "oplossing" verwijderen als blijkt dat dit geen oplossing was. Ik weet het niet zeker, maar denk ook dat de vraagsteller dat zelf kan.
Ik begrijp je mogelijke gebruik van een "unlike" optie wel, maar dit kan snel tot negativiteit leiden. Ik denk niet dat er hier mensen aktief zijn die bewust foutieve antwoorden geven. We proberen hier allemaal elkaar te helpen, en soms slippen daar wel eens foutjes in, omdat de antwoorder de vraag niet goed gelezen had, niet goed begrepen had, of omdat hij misschien toch niet de juiste (up-to-date) kennis bleek te hebben om correct te kunnen antwoorden.
De correcties van anderen helpen dan weer de collectieve kennis te vergroten.
Ik ben ook al verschillende keren gewezen op een fout antwoord. Dank daarvoor, ik heb dan weer iets geleerd.
Dat vind ik ook juist het leuke aan dit community-werk. Voor de betaling hoef ik het niet te doen 😉 (voor alle duidelijkheid; die is nul).
@Arnie schreef:Ik begrijp je mogelijke gebruik van een "unlike" optie wel, maar dit kan snel tot negativiteit leiden.
dat was natuurlijk als grapje bedoeld 😉
@Arnie schreef:
Ik denk niet dat er hier mensen aktief zijn die bewust foutieve antwoorden geven. We proberen hier allemaal elkaar te helpen, en soms slippen daar wel eens foutjes in, omdat de antwoorder de vraag niet goed gelezen had, niet goed begrepen had, of omdat hij misschien toch niet de juiste (up-to-date) kennis bleek te hebben om correct te kunnen antwoorden.
Dat is juist, maar als ik niet zeker ben van mijn antwoord, dan nuanceer ik dat meestal met woorden als "volgens mij ...", "waarschijnlijk", of "ik denk dat ..."
Ik erger me soms aan verkeerde antwoorden, die zo overtuigend klinken, dat je echt verkeerdelijk denkt dat er met kennis van zaken geantwoord wordt 😁
Maar je hebt gelijk: wij leren hier allemaal bij ...