24828
netweters
|
153023
antwoorden
|
20762
vragen
|
Ik breidde op 1 augustus mijn Telenet internet abonnement uit door over te schakelen naar One for 1 Internet + Mobiel. Diezelfde dag nog ontving ik van Telenet bevestigingsmails dat mijn fysieke simkaart (met nummerbehoud) & fysieke datasimkaart verzonden waren. Na 5 werkdagen kamperen voor mijn brievenbus zonder dat diens sleuf ook maar één pakketje te slikken kreeg, besloot ik op 8 augustus de Telenet klantendienst telefonisch te contacteren om te achterhalen of zij een dergelijke wachttijd ook ongewoon vonden of mogelijks mij zouden adviseren dat ik maar beter verder ging kamperen om pas na nog eens een vijftal werkdagen van vruchteloos wachten de ongerustheid in mijn hart toe te laten.
De klantendienst medewerker aan de andere kant van de lijn bevestigde dat noch mijn nieuwe simkaart noch mijn datasimkaart reeds geactiveerd waren. Ik zei dat mijn drang om te activeren als een jeuk was waar ik niet aan krabben kon en wel om deze reden: GEEN SIMKAARTEN GEKREGEN OM TE ACTIVEREN. Daarna werd me gevraagd of ik de track & trace van PostNL toch had ontvangen? Nee dus. Het eerste dat ik van een track & trace hoorde was toen hij me die vraag stelde.' Geen probleem, kan gebeuren,' stelde ik hem gerust om daarna de suggestie te doen dat Telenet als afzender de track & trace misschien zou kunnen nagaan om zo te achterhalen wat er aan de hand was. 'Of u kan mij, de bestemmeling, nu die track & trace code even doorgeven en dan kijk ik zelf wel even,' stelde ik ook nog voor. Ai, ai, ai. 'Zo werkt het niet, meneer. U hebt weliswaar een bestelling gedaan bij Telenet, maar het is PostNL die instaat voor de verzending van die bestelling. Het is niet Telenet die u kan voorzien van de track & trace, maar PostNL. Ik denk dat het best is dat u contact opneemt met PostNL en dan euhm... hoort of zij u kunnen helpen. Of dat zij meer info hebben over de pakketten...' Op dat moment brak mijn klomp op zovéél plaatsen... Ik trachtte hem duidelijk te maken wat elke leverancier (waaronder PostNl) wel ergens in hun FAQ aan de ontvanger proberen duidelijk te maken, nl. dat in 99% van voorkomende gevallen de enige stap die een ontvanger kan nemen eruit bestaat de afzender over het probleem te informeren zodat die op zijn beurt het euvel met de bezorger kan doornemen.
Uiteindelijk vroeg mijn gesprekspartner of ik toch nog even aan de lijn wilde blijven terwijl hij ten rade ging bij zijn collega's aangaande mijn situatie. Een kwartier later kwam hij terug met de geruststellende, glasheldere mededeling dat een andere afdeling zich er mee ging bezighouden en dat ik binnen dit en 2 dagen een telefoontje van een van die medewerkers kon verwachten. Waaromtrent was niet duidelijk en tot die tijd gewoon nog iets langer wachten. En die klomp maar verder breken, want dit houdt toch geen steek. Telenet moet die track & trace code toch wel hebben, niet? Ik kan toch geen leveranciers zitten bellen aangaande een pakket waarvan ik de traceercode niet heb?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je kan eventueel naar een Telenet winkelpunt afzakken en daar een simkaart gaan halen, probleem meteen opgelost.
Dan zit je niet met de kans dat het verloren gaat in de post. Simkaarten worden volgens mij trouwens met gewone briefpost van Bpost gestuurd en hebben logischerwijs geen Track & Trace code. Toestellen worden wel via PostNL verstuurd met track & trace.
Simkaarten komen met b post niet post nl
Ze zullen op einde van de week opsturen worden elke dag dat denk ik niet
Is nu ook vakantie
En volgende week zijn er maar 3 werkdagen de krant en pakjes zullen ze wel leveren
De simkaart(en) worden per post gestuurd en niet per PostNL dat is nooit geweest. Bij het versturen van een toestel wat je besteld ja dan heb je PostNL die dit levert maar dat is ook nog niet eens altijd zo. Daarnaast bij het versturen van een simkaart(en) komt er al zeker geen Track en Trace aangezien dit gewoon als post beschouwd word , zoals je ook een brief ontvangt. Heb je ooit een brief gevraagd om opgestuurd te krijgen en daar een Track en Trace aangekoppeld gezien ?
Het kan wel zijn dat het verloren is gegaan bij de post of het is bij een verkeerde brievenbus ingegaan of wel zit er ergens een vertraging op het versturen of het brengen , wegens verlof periode.
Je kan perfect doen wat @WG94 heeft voorgesteld , dus naar een Telenet center gaan daar je simkaart(en) halen en laten activeren. De andere die dan per post als nog gaan komen die laat je dan liggen daar heb je dan niks aan.
Het begint tijd te worden dat alle toestellen een esim hebben
Dan ben je tijdens de werkuren binnen de 30 min actief
Gewoon q code scannen en we zijn vertrokken
Hier moet je mee oppassen wat je zegt hé.
Bij een interne overstap kan dat ja dan zou dat geen probleem mogen geven. Maar bij een nummeroverdracht is dat wel heel anders. Als je in de week een nummeroverdracht aanvraagt ja dan is dat wel binnen de paar uur in orde afhankelijk wel van de andere provider en het aantal overdrachten wat er plaats vind. Moeten er ook geen problemen zijn met de simkaartnummer die je geeft want een cijfer verkeerd is al prijs en natuurlijk de spelling in de namen moet correct zijn anders zal de NMP ook falen.
Als je in het weekend een overdracht vraagt van je andere provider is het pas de eerst volgende werkdag in orde.
Dus daarmee zeg ik voorzichtig met deze uitspraken aangezien dit van verschillende factoren afhangt.
Wat een verschil met yoin: binnen de 3 werkdagen een SIM via bpost. Toen een tweede SIM wat langer duurde (door een staking van bpost) heb ik gebeld en ze hebben me onmiddellijk een andere gestuurd (ontvangen binnen 3 werkdagen), omdat ze uitgingen van de veronderstelling dat de SIM verloren was gegaan door de staking.
Bij een nummeroverdracht zal de nieuwe aanbieder er haast achter zetten anders zal hij betalen
Bij nieuwe sim kaarten moet je wachten op de post om ze via internet te activeren dat duurt meestal langer
En kan je zelf ook fouten maken bij een esim zijn deze meer uitgesloten
Kleinere aanbieders zullen hier altijd prioriteit op zetten
Dat valt ons op de 3 dagen is zo de basis bij de kleiner
soms hoor je 5 dagen zeker bij actie dubbel data dan loopt het op maar dat voorspel je wel
Thx @WG94 & @patrick37
Hoewel ik er tegen op zag om naar een winkelpunt te trekken aangezien ik voor het comfort van een thuislevering had gekozen, heb ik jullie advies opgevolgd en dat bleek al snel de juiste keuze te zijn. Ontzettend vlot geholpen door de dame die me daar te woord stond. Ook haar boodschap was: ga voor dit soort dingen altijd naar een Telenet winkelpunt.
Het blijft me weliswaar verbazen hoe de persoon van de klantendienst me met een kluitje het riet instuurde aangaande die PostNL track & trace. De veelvuldige reacties hier hebben het allemaal over een verzendwijze met Bpost briefpost voor simkaarten. Ik ga ervan uit dat de mensen van de klantendienst met een draaiboek werken of iets dergelijks, maar wil je er dan alsjeblieft het juiste draaiboek bijhalen.