Beantwoorden
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

One number werkt niet meer op Apple Watch.

Ik krijg geen verbinding meer op mijn apple watch, en kan die ook niet meer instellen.

 

op de apple watch  komt " geen mobiel netwerk" bij abonnement "geen simkaart" en bij status "geen verbinding"

 

Als ik de verbinding in de applewatch app verwijder op mijn iphone en dan terug probeer toe te voegen krijg ik na inloggen op telenet " er ging even iets mis, probeer later opnieuw of contacteer 015 666666".

 

 

Deze week al eens gebeld met telenet maar daar horen ze het donderen in keulen. er was iemand aan de lijn die totaal niet snapte waar ik het over had, toen schakelde ze me door, blijkbaar naar de tv afdeling, daar werd gewoon de telefoon toegegooid.

 

Zijn er nog die deze problemen hebben? Ik heb mijn apple watch nog niet helemaal durven herinstellen.

25 reacties
Jamingo
Professional Meerweter
Berichten: 126
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

One number werkt niet meer op Apple Watch.

Probeer eens contact op te nemen via Messenger of whatsapp van Telenet

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

One number werkt niet meer op Apple Watch.

Heb je je huidige One Number wel al eens correct verwijdert? Toegegeven het is een heel gedoe maar het is absoluut nodig om al die stappen te doorlopen. Ook wanneer je je huidige One Number wenst over te zetten naar een nieuwe Apple Watch moet je deze uitvoeren.

 

Ga hiervoor op je iPhone naar de Watch App en kies Mijn Watch > Mobiel Netwerk > Info knop > Verwijder Telenet-abonnement.

 

Daarna moet je dit ook nog doen via Mijn Telenet. Ga hiervoor naar 'Je Diensten' en kies 'Stopzetten' bij Telenet One Number. Kies in het volgende venster het gewenste nummer en klik dan nogmaals op 'Opzeggen' bij Telenet One Number. 

 

Wacht even tot je een SMS hebt ontvangen waarbij je de melding hebt gekregen dat het effectief is stopgezet.

 

Daarna pas kan je opnieuw de koppeling maken met een (nieuwe) smart watch. Telenet heeft een handige pagina. Als je al die stappen volgt zou het in principe moeten werken.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

One number werkt niet meer op Apple Watch.

@BillyX Het probleem is begonnen nadat ik maandag vergeten op te laden ben, dinsdagmorgen was mijn applewatch uitgevallen.

 

Vorig weekend werkte het nog perfect, het gaat niet om een nieuwe apple watch maar om gewoon de bestaande die reeds een jaar goed werkte.

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

One number werkt niet meer op Apple Watch.

@BillyX BEsdankt om deze pagina te delen. Ik heb die stappen allemaal uitgevoerd, dus eerst het bestaande verwijderd, en dan alle stappen gedaan, enkel op het laatste krijg ik telkens een foutmelding, ik heb dit dinsdag al gedaan en deze morgen opnieuw.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

One number werkt niet meer op Apple Watch.

@Christof75 

Dus je Apple watch was leeg je laad die op en je verbinding is ineens niet meer mogelijk ? 

 

Dat lijkt me wel gek want als je gsm toestel leeg is dan maakt die toch ook gewoon verbinding met het netwerk. Je kan proberen je Apple watch eens helemaal opnieuw in te stellen je hebt de stappen voor je E-sim te activeren toch al eens opnieuw geprobeerd. Maar het zou mij toch niet logisch klinken dat je Watch leeg is dat ook je E-sim in eens ontoegankelijk is. 

 

Heb je nadat je de E-sim opnieuw hebt ingesteld ook al gezien of het symbooltje met de antenne wel aanstaat? 

patrick37_0-1638700329673.png

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

One number werkt niet meer op Apple Watch.

Het is niet omdat je je Apple Watch vergeten bent op te laden dat je plots geen verbinding meer hebt. Nadat je Apple Watch terug is opgeladen moet het in principe terug werken zoals voorheen.

 

Maar heb je misschien zelf niet de optie van het mobiel netwerk uitgeschakeld? Tik hiervoor op het cellular icoontje (de afbeelding van @patrick37  ) en kijk of de schakelaar wel ingeschakeld staat bij het mobiel netwerk.

 

Je weet toch ook dat je Apple Watch niet altijd het mobiel netwerk gebruikt? In eerste instantie wordt er steeds verbinding gemaakt met je iPhone door middel van Bluetooth. Lukt dit niet dan wordt er getracht een verbinding te maken met de gekende WiFi netwerken. En in het laatste geval wordt er pas een verbinding met het mobiel netwerk gemaakt. Dit is allemaal om de batterij wat te sparen.

 

De kleuren van het mobiel icoontje zijn als volgt:

  • Wit: Het mobiel netwerk is geactiveerd maar er wordt gebruik gemaakt van een Bluetooth of WiFi netwerk.
  • Groen: Het mobiel netwerk is actief.

Hoe dan ook in elke omstandigheid moet je de status van het mobiel netwerk kunnen zien. Tik daarvoor weer op het mobiel icoontje en scroll naar onderen. Als hier bij de status de melding 'Verbonden' staat dan wilt dit betekenen dat je Apple Watch in staat is om gebruik te maken van het Telenet One Number.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

One number werkt niet meer op Apple Watch.

Misschien dat vandaag het activeren van (nieuwe) verbindingen wat moeizaam kan verlopen. Er zijn blijkbaar hier en daar wat werken aan de hand bij Telenet op softwarematig niveau. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

One number werkt niet meer op Apple Watch.

@patrick37 Toen mijn apple watch heropgeladen was diende ik mijn scherm terug aan te zetten na een nacht slapen, zo zag ik dat ik niet meer verbonden was. Als je erop klikt krijg je volgende dingen te zien. 

incoming-52C58074-7A0C-4E72-818E-932495640A88.PNG

@BillyX bij het opnieuw aanmelden krijg ik op het laatste na aanvaarden volgende scherm

 

IMG_7967.PNG

Ik heb ook eens de kleine lettertjes gelezen, vorig jaar toen ik de watch aanschafte zat ik nog met een yugo abonnement en nu met one.

 

IMG_7965.PNG

IMG_7966.PNG

op mijn telenet staat bij mijn opties "telenet one number" ik zou het ook kunnen verwijderen en dan opnieuw de aanvraag doen maar zal beginenn met mijn watch te wissen

 

 

 

 

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

One number werkt niet meer op Apple Watch.

Voor een nieuwe (her)activatie moet je het inderdaad eerst je One Number in Mijn Telenet zoals ik eerder aangaf verwijderen. Anders lukt het sowieso niet. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

One number werkt niet meer op Apple Watch.

@BillyX Het wissen in mijn telenet van one number heeft ook geen verschil gebracht,

 

ik heb nu de apple watch gewist en nog steeds hetzelfde probleem

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

One number werkt niet meer op Apple Watch.

@BillyX Blijkbaar moest ik wat meer geduld hebben, na het op nieuw instellen van mijn watch werkte het na een half uur terug

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

One number werkt niet meer op Apple Watch.

Super! Leuk te horen dat alles terug naar behoren werkt. 👍


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



chantaln6
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

One number werkt niet meer op Apple Watch.

Hier dus het zelfde probleem, volgens mij na t uitvoeren van de recentste update. En telenet zelfs snapt niet eens wat ik bedoel.  

chantaln6
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

One number werkt niet meer op Apple Watch.

@BillyX @Ben een leek, maar wat moet ik doen? Mijn telenet one number verwijderen en terug heractiveren? 

0 Likes