Beantwoorden
Diekes
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Verander-je-wachtwoord-dag Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

One(up) mobiel bundel: niet-inwonend familielid

Ik stelde volgende vraag via Whatsapp vanmorgen aan Telenet:

Goedemorgen, ik ben op zoek naar de gebruikersvoorwaarden van One(Up). Zo stel ik mij de vraag of ik in mijn bundle ook GSM nummer mafg toevoegen van niet gezinslid (vb: mijn petekind).

Antwoord: Dat mag zeker en vast. Je petekind is dan eigenlijk de gebruiker en jij de betaler volgens de gebruiksvoorwaarden van Telenet One of Telenet OneUp. Meer info vind je hier: https://www2.telenet.be/content/dam/www-telenet-be/klantenservice/downloads/Bijzondere%20voorwaarden...

Als ik de gebruiksvoorwaarden lees:

ONE(up) heeft standaard 1 inbegrepen mobiel nummer. Dit kan uitgebreid worden tot 5 mobiele
nummers. Alle simkaartgebruikers moeten op hetzelfde adres gedomicilieerd zijn.

Wat is nu uiteindelijk het juiste antwoord?

0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5874
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

One(up) mobiel bundel: niet-inwonend familielid

@Diekes 

Eigenlijk kunnen ze daar geen controle op uitvoeren.

Als jij een petekind een neef of nicht of tante of oom een simkaart geeft uit jou bundel dan kunnen ze dat niet controleren. Weet nu niet of je deze controles kan en mag doen daar ken ik te weinig van. Maar goed niemand binnen Telenet zal hier achter vragen. Als jij 5 simkaarten in gebruik neemt en je deelt er 4 uit in jou familie die niet onder jou dak wonen en jij bent de betaler is er geen probleem. Natuurlijk wel als je iemand anders wil gaan laten betalen of als er iemand is die een wijziging wil doen. Want enkel de betaler , het hoofd account , kan deze wijzigingen doen.

Dus is hier een correct antwoord voor ? Nee hoor zolang jij je bundel betaald is er geen man over boort en Telenet heeft elke maand zijn centjes op tijd op hun rekening staan.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

One(up) mobiel bundel: niet-inwonend familielid

@Diekes Mijn twee kids zitten ook in het abonnement van mijn ouders, dat is geen probleem, als ik  een betere oplossing vind voor mijn vast internet zal ik mijn mobiel nr ook bij mijn ouders toevoegen.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1618
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

One(up) mobiel bundel: niet-inwonend familielid

Het juiste antwoord is dat je alleen SIM kaarten mag uitdelen aan personen die op jouw adres gedomicilieerd zijn.

Het is wettelijk bepaald dat Telenet verplicht is om een naam en adres bij te houden van ieder GSM nummer.

En wellicht wordt het officiële adres van de SIM kaart ook doorgegeven aan de Hulpdiensten bij noodoproepen (naast de locatie van het toestel)?

 


@patrick37  schreef:

Nee hoor zolang jij je bundel betaald is er geen man over boort en Telenet heeft elke maand zijn centjes op tijd op hun rekening staan.


"Zolang je betaalt is er geen man overboord" vind ik wel heel simpel gezegd ...

Als account beheerder ben je ook wettelijk verantwoordelijk voor alle activiteiten die met dit nummer gedaan worden (niet alleen de kosten die gemaakt worden, maar ook eventuele illegale activiteiten) ...

MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

One(up) mobiel bundel: niet-inwonend familielid

Je bent fout geïnformeerd door de advisor via WhatsApp. Zoals de voorwaarden voorschrijven moet iedereen op hetzelfde adres gedomicilieerd zijn. Maar Telenet heeft momenteel geen mogelijkheid dit te controleren (verificatie hiervan zoals bv Netflix doet zie ik ook niet snel gebeuren).

Zoals @flip1953 aanhaalt: als beheerder blijf je wel eindverantwoordelijk dragen over het gebruik van dit gsmnummer en zullen jouw contactgegevens gedeeld worden met politie & hulpdiensten moest dit nodig zijn.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7783
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

One(up) mobiel bundel: niet-inwonend familielid

Ik ken er waar het omgekeerd is. De ouders zitten bij een van de kinderen. Dat is geen probleem.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

One(up) mobiel bundel: niet-inwonend familielid


@flip1953  schreef:
...

En wellicht wordt het officiële adres van de SIM kaart ook doorgegeven aan de Hulpdiensten bij noodoproepen (naast de locatie van het toestel)?

 



Ik mag hopen dat dit niet waar is. Je locatie van je gsm is bepalend voor de hulpdiensten.

De verplichting van een adres is er niet wegens enige behoefte van veiligheid, wel wegens een behoefte van bestrijding van misdaad.

0 Likes