Beantwoorden
Placido
Freshman Meerweter
Berichten: 72
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Ongelimiteerd dataverbruik Telenet (BIPT)

Hoi,

 

Ik wou het hier maar even vragen aangezien ik op mijn telenet nu ook "unlimited" zie staan bij mobiel data-verbruik.

Is het nu daadwerkelijk ook unlimited nadat het BIPT heeft gemeld dat unlimited ook unlimited dient te zijn, zijnde een verbruik tot 3 TB op mobiel ipv 40 GB per simkaart?

 

Dit zou echt wel geweldig zijn al moet ik zeggen dat ik nog niet aan 1 GB kom daar meestal alles via wifi thuis gaat toch. En vermoedelijk zal dat ook zo zijn bij de meeste gebruikers. Maar alvast goed om weten dat als het nodig is , het ook kan.

 

PB_Meer_duidelijkheid_over_onbeperkt_surfen_2022-02-23.pdf (bipt.be)

 

Groetjes.

 

Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: Unlimited mobile data vanwege het BIPT.

0 Likes
11 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Ongelimiteerd dataverbruik Telenet (BIPT)

Als je goed leest,zie je duidelijk dat het Bipt 300GB voorstelt voor mobiel,inplaats van de 40GB nu.

Jamingo
Professional Meerweter
Berichten: 126
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Ongelimiteerd dataverbruik Telenet (BIPT)

De providers hebben tijd tot eind juni/juli om het aan te passen.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ongelimiteerd dataverbruik Telenet (BIPT)

@Placido 

Er staat nog steeds online dit:

 

Onbeperkt mobiel surfen in België, de EU en buiten de EU 

  • In België beschik je over 40 GB per simkaart. Is die op? Geen probleem, dan surf je onbeperkt verder aan een lagere snelheid (512 Kbps).  
  • In de rest van de EU-zone beschik je over 40 GB per simkaart. Is die op? Dan surf je tot je nieuwe aanrekeningperiode verder aan normale snelheid aan € 0,0030 per MB.  
  • Mobiel surfen buiten de EU-zone: internationale tarieven zijn van toepassing. Meer info 

   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Ongelimiteerd dataverbruik Telenet (BIPT)

@robatoras het zou ook leuk zijn moest dat ook bij KLIK abonnement zo zijn. 

Ik heb een abonnement op de zaak maar bij mij is het max 40GB. Het zou gemakkelijk zijn als dit ook gelijkgesteld zou zijn met die 3TB van vast internet 🙂 Tegenwoordig met telewerken ...


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Ongelimiteerd dataverbruik Telenet (BIPT)

Het is toch heel eenvoudig. Vanaf juli zal Telenet zijn "unlimited" aanbod moeten aanpassen aan de regels. Ze gaan dus moeten kiezen:

  1. ofwel het woord "onbeperkt" schrappen (en dus abonnementen aanbieden met een limiet (vb 40GB mobiel, 3TB vast, ...).
  2. ofwel het woord "onbeperkt" blijven gebruiken, maar dan met volgende aanpassingen:
    1. mobiel: FUP van 300GB, daarboven onbeperkt aan verminderde snelheid.
    2. vast: FUP van 3TB, daarboven onbeperkt aan verminderde snelheid.

Dus nog enkele maanden geduld ... dan zien we wel welke richting het uitgaat 🙂.

Placido
Freshman Meerweter
Berichten: 72
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Ongelimiteerd dataverbruik Telenet (BIPT)

Wat er nog steeds online staat maakt niet uit. Telenet staat erom bekend informatie te manipuleren als het HEN uitkomt.

Zoals men vroeger al de limieten aanpaste en de bestaande abbo's niet op de hoogte stelden en hen lieten zitten met de oude limieten terwijl nieuwe abonnees de hoger limieten kregen voor hetzelfde abbo. Telenet is een niet te vertrouwen commercant zoals er zoveel zijn die denken met alles weg te komen op bedrieglijke wijze. Daarom ook dat we het BIPT hebben om de consumenten te verdedigen indien nodig en bedrijven in het gareel van de wet en redelijkheid te houden. Dat iedereen tegenwoordig graag liegt als een klein kind voor eigen belang weten we al langer.

Er staat nu duidelijk "Unlimited" op de verbruiksmeter voor mobiel waar er voorheen dus die 40GB stond, wat begrijp je niet goed misschien ? Dat Telenet dit liever stilhoud uit angst dat iedereen los gaat met mobiel is ook wel te verstaan, Theofiel percentje is geen uil uiteraard. Het feit dat de titel is aangepast om dat mobiel-data eruit te halen zegt ook genoeg over manipulatie.

Ex-Netweter
 

Ongelimiteerd dataverbruik Telenet (BIPT)

Als je geen vertrouwen hebt in Telenet, niets verplicht u om bij Telenet te blijven hé. Ik vind dit een beetje kort door de bocht wat je daar zegt. Je kan altijd naar een andere provider gaan, maar of het gras daar groener is? Daar heb ik mijn twijfels over. Bij Telenet is er tenminste nog gras 😉

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Ongelimiteerd dataverbruik Telenet (BIPT)


@Placido  schreef:

Wat er nog steeds online staat maakt niet uit. Telenet staat erom bekend informatie te manipuleren als het HEN uitkomt.


Ik begrijp je probleem niet. Van zodra de nieuwe regels ingaan, zal unlimited 300GB betekenen (mobiel) - en niet 3TB zoals je in de openingspost suggereerde.

 

En dit zal zowel geldig zijn voor Telenet, als voor de andere providers.

Dat is de bedoeling van een "regulering", en daar kan Telenet niet onderuit 🤔

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Ongelimiteerd dataverbruik Telenet (BIPT)

Weet wel dat mobiel 1Gbps dowload speed heeft.

En Upload 65Mbps = 25Mbps meer dan vast internet met max 40Mbps up

Dan zou iedereen gaan downloaden over mobiel met 3TB volume zoals jij wil

Iedereen wil meer up voor vast internet.

 

Placido
Freshman Meerweter
Berichten: 72
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Ongelimiteerd dataverbruik Telenet (BIPT)

Ja klopt, mobiel krijgt een FUP van 300 GB en geen 3TB, maar maakt dat nog echt zoveel uit?

Straf persoon die met mobiel 300GB per maand kan verbruiken, dat noem ik dan zelf al waanzinnig.

Dan moet je echt wel uit de bol gaan en sterk overdrijven om dat te halen aangezien een mobiel voor 1 persoon hoort te zijn, terwijl er dan ook nog altijd de vaste verbinding is.

Dat de mobiel sneller wordt dan de vaste , toch qua upload dan zal ook enkel met 5G zijn neem ik aan. Ach ik zie geen enkele reden dat iedereen zomaar los zou gaan gewoon omdat het kan, er zullen er altijd wel zijn natuurlijk.

 

Misschien moet Telenet de klant ook maar is gaan vertrouwen.

 

En zoveel keus is er nog steeds niet in België , het zijn en blijven 2 netwerken en daar maakt elke provider gebruik van. Dan is Telenet technisch gezien toch nog wel de beste optie van al voor mijn gebruik en daarbij horende opinie (komt mede door de tv/prime oplossing).

Als iemand Telenet wil verdedigen in het geval van die aangepaste limieten waar de bestaande klanten niet van mochten meegenieten zonder eerst van abbo te moeten en wisselen en dan terug gaan....tja dan is er weinig hoop voor die persoon. Vandaar dat we dus ook een BIPT nodig blijken te hebben. 

 

Groetjes

0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

Ongelimiteerd dataverbruik Telenet (BIPT)

Momenteel is Telenet inderdaad de richtlijnen van het BIPT aan het bestuderen en kijkt hoe ze de producten en/of communicatie in de toekomst kan bijsturen. Van zodra we hier meer info over hebben, delen we dat natuurlijk graag met jullie.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.