Beantwoorden
JackieM
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Onterecht extra SMS'en aangerekend naar Duitsland

Ik stuur vandaag om 10:11u 1!!! SMS naar Duitsland... ik zie in mijn aanrekeningsperiode 3!!! X die zelfde SMS aangerekend ... drie maal zelfde tijdstip naar (uiteraard) 3 x hetzelfde nummer????

0 Likes
18 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Onterecht extra SMS'en aangerekend naar Duitsland

@patrick37  

Vroeger zag je op alle gsm's het aantal tekens. In het begin was dat ook zichtbaar in Android. Sinds enkele versies van Android is dit niet meer zichtbaar en ook niet instelbaar (toch niet in Android 10 die deze voormiddag op mijn smartphone gekomen is). Allicht is het wel nog mogelijk met andere apps dan de standaard app.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Onterecht extra SMS'en aangerekend naar Duitsland

@janne_man  op Android ben ik nog niet tegen gekomen en dan bedoel ik op de laatste versie van Android. Het was ook zo dat als je een sms maakte en je 'teveel' tekens gebruikte je ook een melding kreeg en nadien zag je een tellertje lopen dat aftelde met je aantal tekens. Maar dat is iets anders tussen door. Beter eens afwachten wat onze topic starter erop zegt.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Onterecht extra SMS'en aangerekend naar Duitsland

Samsung maakt er inderdaad standaard MMS van indien het SMSje te lang is. Dat kan je tegengaan door "unicode" als tekenset in te stellen. Daardoor verlies je wel enkele features. Weet niet meer juist WAT, maar ik heb het ooit gedaan en uit miserie terug op normaal (automatisch) gezet.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Onterecht extra SMS'en aangerekend naar Duitsland

@JackieM waarom laat je ons niet weten hoeveel karakters je SMS telde ?

Iedereen is bereid je hier te helpen, maar zonder deze info is dit moeilijk.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes