Beantwoorden
Dirk64
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Ontvang geen SMS van Blizzard (Battle.net)

Hallo

Heb gisteren de nummer van mijn zoon van een herlaadkaart van Mobile Vikings laten overzetten naar Telenet (WIGO). Nieuwe SIM-kaart lijkt te werken. We kunnen bellen en sms versturen. Ook oproepen en SMS ontvangen.

Nu wil/moet hij vandaag zijn account van Blizzard (Battle.net) opnieuw beveiligen met een authenticator. Na installatie van de authenticator app ontvang je normaal een SMS van Blizzard om de authenticator voor je account te kunnen activeren. Doch, deze SMS komt niet aan. We hebben alles nagekeken en doen alles correct. Doch, SMS komt niet aan.

Zo juist in google aan het zoeken geweest en nu lees ik verschillende onheilspellende berichten dat communicatie met ISP Telenet door Blizzard zou worden geblokkeerd.

Mijn zoon is hier, op zijn zachts gezegd, helemaal niet blij mee. Hopelijk heeft iemand van jullie hier ervaring mee en hopelijk een oplossing.

Dus wat moeten we doen zodat Blizzard toch gewoon met het door ons opgegeven nummer wil/kan communiceren. Tot gisteren, toen het nummer nog actief was bij Mobile Vikings, werkte alle communicatie met Blizzard wel.

Alle info en hulp welkom
Dirk

 

Tags (1)
0 Likes
6 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Ontvang geen SMS van Blizzard (Battle.net)

Weet niet of dit gerelateerd is: https://www.netweters.be/t5/Surfen-bellen-sms-en/Hoe-8850-opnieuw-activeren-na-stop-sms-te-sturen/td...


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Ontvang geen SMS van Blizzard (Battle.net)


@Dirk64  schreef:

Heb gisteren de nummer van mijn zoon van een herlaadkaart van Mobile Vikings laten overzetten naar Telenet (WIGO). 

Nu wil/moet hij vandaag zijn account van Blizzard (Battle.net) opnieuw beveiligen met een authenticator. Na installatie van de authenticator app ontvang je normaal een SMS van Blizzard om de authenticator voor je account te kunnen activeren. Doch, deze SMS komt niet aan. We hebben alles nagekeken en doen alles correct. Doch, SMS komt niet aan.

Na een nummerportering kan het soms enkele dagen duren vooraleer alle Databases bij de providers gesynchroniseerd zijn.

Misschien komt dit wel vanzelf in orde....

 


@Dirk64  schreef:

Zo juist in google aan het zoeken geweest en nu lees ik verschillende onheilspellende berichten dat communicatie met ISP Telenet door Blizzard zou worden geblokkeerd.

Mijn zoon is hier, op zijn zachts gezegd, helemaal niet blij mee. Hopelijk heeft iemand van jullie hier ervaring mee en hopelijk een oplossing.


De berichten waarover je het hebt, gingen niet over geblokkeerde authenticatie sms'en, maar over het feit dat Blizzard blijkbaar alle connecties vanuit een Telenet IP blokkeert.

Met andere woorden: Telenet gebruikers zouden de game Diablo 2 dus niet kunnen spelen?

zie ook: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Blizzard-connectie-probleem-met-Diablo-2/... 

Dirk64
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Ontvang geen SMS van Blizzard (Battle.net)

@Steven-E Dit bericht hadden we ook gevonden, maar is volgens ons niet het probleem dat we hebben. We hebben in ieder geval nooit bewust korte vernummering (zoals 8850) geblokkeerd. Tenzij dit standaard op een nieuwe SIM-kaart van toepassing zou zijn, wat we niet denken.

 

@flip1953 

Dat zou uiteraard de reden kunnen zijn. We zullen dus gewoon nog enkele dagen afwachten in de hoop dat het probleem zich zelf oplost. In ieder geval blij dat de blokkering door Blizzard enkel van toepassing was op de game Diablo 2 en dus geen algemene blokkering van ISP Telenet is.

 

Bedankt Voor jullie reacties.

0 Likes
Dirk64
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Ontvang geen SMS van Blizzard (Battle.net)

Nog even dit berichtje om te bevestigen dat ondertussen alle SMS'en van o.a. Blizzard gewoon toekomen. Zoals @flip1953 had aangegeven, heeft de overname van het nummer van Mobile Vikings een paar dagen geduurd om alle databases van de verschillende providers up-to-date te brengen.  Dit is nu blijkbaar voltooid en alles werkt zoals het hoort.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ontvang geen SMS van Blizzard (Battle.net)

@Dirk64  

Fijn dat je probleem opgelost is. Dan kan je misschien de post aanduiden die je de oplossing geboden heeft. Op die manier kunnen we andere Netweters ook helpen moesten die hetzelfde aan de hand hebben. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Dirk64
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Ontvang geen SMS van Blizzard (Battle.net)

Bedankt voor de info. Dit heb ik ondertussen gedaan.