Beantwoorden
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Ook Telenet biedt klanten extra datavolume

Ook Telenet biedt klanten extra datavolume

Telecomoperator Telenet biedt zijn klanten extra datavolume en meer gratis ontspanning, nu mensen gevraagd wordt om thuis te werken, online lessen te volgen en contacten op afstand te houden in de strijd tegen het coronavirus. Dat meldt Telenet vandaag. Een dag eerder hadden ook Proximus en Orange al commerciële gestes voor hun klanten aangekondigd.

Klanten met een volumelimiet krijgen zowel voor hun vaste als mobiele producten een verdubbeling van de hoeveelheid data waar ze momenteel over beschikken, meldt Telenet. Dit geldt ook voor de klanten van Telenet Business. Voor vast internet vanaf maandag, voor mobiel vanaf dinsdagochtend; en beide alvast zeker tot en met 3 april.

Vanaf dinsdag kunnen Telenet-klanten ook een reeks van gratis films en series terugvinden in de TV-theek en ook op kanaal 11. Die selectie omvat een mix van lokale en internationale programma's, voor verschillende doelgroepen. De inhoud zal de komende dagen verder aangevuld worden.

Telenet verwacht de komende dagen een stevige toename van verkeer op het mobiele en vaste netwerk. De operator zal dit "nauwlettend opvolgen". "In deze tijden is het de absolute prioriteit om alle klanten geconnecteerd te houden. Indien bijkomende maatregelen nodig zijn om dit te garanderen, zal Telenet deze ook nemen en hierover duidelijk communiceren", klinkt het.

14 reacties
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Ook Telenet biedt klanten extra datavolume

Ik merk in dit berichtcdat enkel klanten met een volume limiet een verdubbeling krijgen. Ik versta hieronder dat dit enkel Basic internet, Wigo S en Wigo Home S is. Al de andere formules hebben "onbeperkt" internet met een Fair Use Policy van 750GB....de FUP wordt dus niet verhoogt, ofwel? 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Ook Telenet biedt klanten extra datavolume

En wat met de 750GB in de piek uren?

Wordt dat 1500GB ??

TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Ook Telenet biedt klanten extra datavolume

Ik hoop het want ziehier: 

Screenshot_20200314-162529.png

Screenshot_20200314-162510.png

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!
0 Likes
JarneChris
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Ook Telenet biedt klanten extra datavolume

Hoop ook dat Telenet de FUP verhoogd want anders gaat het heel moeilijk worden deze maand.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ook Telenet biedt klanten extra datavolume

Heb net het volgende bericht gelezen wat Telenet gaat doen :

https://www2.telenet.be/samenerdoor

 

Vast internet
 
 
Hoeveel extra volume krijg ik voor mijn vast internet?
 

Je verbruik tellen we vanaf maandag 16/3 (t.e.m. 3/4) maar voor de helft. Verbruik je maandag bijvoorbeeld 2 GB? Dan gaat er maar 1 GB van je internetvolume. Zo gaat je volume dubbel zo lang mee.

 

Bijvoorbeeld: je hebt thuis Basic Internet en kan maandelijks 150 GB gebruiken. Daar verbruikte je al 100 GB van. Op 20/3 ontvang je je aanrekening, en wordt je Telemeter dus ook op 0 gezet. Tot 20/3 heb je dus in theorie nog 50 GB over. Maar: omdat we maar de helft van je verbruik tellen, kan je niet 50 GB, maar wel 100 GB gebruiken. Als je teller op 20/3 weer op 0 staat, heb je opnieuw 150 GB. Je verbruik tellen we ook in je nieuwe periode maar voor de helft mee (t.e.m. 3/4). In praktijk kan je dus tot 300 GB gebruiken.

 
 
Wat als ik onbeperkt internet heb?
 

Met YUGO, WIGO (home) of All-Internet surf je onbeperkt én supersnel. Jouw internet was al klaar voor deze uitzonderlijke tijden. We zorgen er graag voor dat ál onze klanten de komende periode zo goed mogelijk doorkomen,en verhogen daarom het volume van onze beperkte internetabonnementen. Voor jouw internetabonnement verandert er dus niets

 

@Suzy  Ik kan mij indenken dat de beperkte forumules hun volume aan de helft wordt berekend. Wat ik dan niet begrijp is dat de Wigo gebruiker niet kan surfen aan de helft van het volume. Deze mensen werken ook thuis of kunnen niet school maar online les of zijn al ziek thuis of blijven uit voorzorg thuis. Deze mensen gebruiken dus ook hun volume van de 750GB FUP. Maar deze zullen dat ook halen dan hun volume op is. Ik vindt toch wel dat de Wigo klant ook aangerekend mag worden aan de helft van het verbruik dus 2GB verbruikt wordt getelt als 1GB. En ik denk dat er meerdere het met mij eens zijn dat niet echt fair is tegenover de Wigo gebruiker.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JarneChris
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Ook Telenet biedt klanten extra datavolume

En natuurlijk de klanten met "onbeperkt" internet worden in de koud gezet. En daarbij snap is dat die stomme FUP niet meer past in 2020. Want weet ge wa ik raar vindt als ik een businesses pakket neem dan kan het netwerk wel ineens ongelimiteerd internet aan

Nivek1
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Ook Telenet biedt klanten extra datavolume

Persoonlijk vind ik het ook spijtig dat FUP blijft behouden. Maar ik begrijp het ergens wel. 

 

Zelf heb ik ook onbeperkt internet. Tijdens de daluren kan je sowieso surfen aan volledige snelheid.

 

*edit; foutje verwijderd. 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Ook Telenet biedt klanten extra datavolume

@Nivek1 

Kan je je abo eens nakijken want het lijkt erop dat je mix maakt van fup en abo's met beperkt verbruik.

De daluren van fup abo's zijn van 0 uur tot 12 uur en niet aangerekend.

Bij abo met beperkt verbruik is dat van 0 uur tot 10 uur en half gerekend.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Quiller
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Ook Telenet biedt klanten extra datavolume

Ronduit schandalig om de mensen die met een 'onbeperkt' internet (fup in de piekuren) hier in de kou gezet worden... Voor mij is het heel duidelijk wat er aan de gang is. Telenet zegt dat de fup er is om internet voor iedereen te garanderen. Dit nu optrekken tot 1500gb  zou dan wel eens kunnen aantonen dat dit zever in pakskes is en dat het net dat wel degelijk (is ook zo trouwens) aan kan. Het enige waar de FUP voor dient is hun eigen schandalig dure play more beschermen. Op lange termijn graaft telenet hier zijn eigen graf.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Ook Telenet biedt klanten extra datavolume

Sommige mensen zien de bomen niet meer door het bos. Voor wat vast internet betreft heeft Telenet eigenlijk 3 soorten abonnementen:

  1. formules met beperkt volume (vb Basic Internet 150 GB).
  2. formules met "onbeperkt" (750 GB FUP).
  3. formules met onbeperkt zonder FUP (bepaalde busienss abonnementen).

Als ik het goed begrijp slaat de "Corona" bonus dus alleen op de eerste categorie (abonnementen met volume limiet):

- de limiet wordt niet verdubbeld, het verbruik vanaf maandag wordt voor de helft meegeteld.

- voor de klanten waarvan de afrekeningsperiode bijna ten einde is (vb 20 maart) verandert er niet veel: het verbruik vanaf maandag tot en met 20 maart wordt gehalveerd. En vanaf 21 maart tot het einde van de regeling

- voor de klanten die hun grootste volume verzetten tijdens de daluren (= middernacht tot 10 uur) verandert er waarschijnlijk ook niets: dit was al gerekend aan 50%

- het is niet duidelijk of het nachtsurfen ook verdubbeld wordt (dat wil zeggen: verbruik gerekend aan 25%) ??

 

Voor wat betreft de abonnementen met "onbeperkt surfen" (met FUP) verandert er niets: zij hadden al onbeperkt.

- het ziet er niet naar uit dat de FUP verdubbeld wordt. Maar misschien komt er maandag nog verduidelijking.

 

Groot contrast met wat Proximus/Scarlet doet:

alle abonnementen worden tijdelijk "onbeperkt"

- Internet Start (100GB limiet) en Internet Comfort (150GB limiet zonder pack) worden onbeperkt met een FUP van 3TB

- Internet Maxi en Internet Comfort (in een pack) waren al onbeperkt (waarbij de klant zelf gratis extra volumeblokken kan activeren boven de 3TB).

 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Ook Telenet biedt klanten extra datavolume

Er zijn al mensen die klagen bij de koper aanbieders dat hun snelheid zienderogen is gezakt.

Dat krijg je als je vol gas geeft.

0 Likes
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Ook Telenet biedt klanten extra datavolume

Telenet mag dit echt ook gaan verhogen net zoals Proximus, het moet daarom geen 3TB zijn, maar 1.5 TB zou al veel helpen.

 

FUP Proximus.jpg

 

 

 

Els_Vander
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner!

Ook Telenet biedt klanten extra datavolume

ik verbruik meer dan 750 gb bandbreete omdat mijn broertje stream en 2 uur 8gb al verbruik met een pfsense firewall gemeten kan ook niet kloppen maar het is rap op vind ik

0 Likes