24752
netweters
|
152358
antwoorden
|
20693
vragen
|
Hallo,
Ik heb van KBC mijn nieuwe betaal kaart ontvangen en dien deze te activeren door een sms te sturen naar 2446.
Als ik een sms stuur krijg ik een melding van telenet 'uw sms naar premiumnummer is niet verzonden'
Ik vind via 'mijn telenet' niet de optie om premium nummers weer te activeren. (enkel de optie om SMS versturen uit te schakelen.
Hoe kan ik deze premiumsms'en weer tijdelijk activeren/inschakelen?
alvast bedankt. (zit al 2uur op google en mijn telenet te zoeken 🙂 )
Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: Sms naar Premium dienst
Een nieuwe bankkaart activeer je gewoon door er ergens een betaling mee te doen of geld af te halen in een automaat. Wat jij meldt lijkt mij eerder "phishing" te zijn. Moet je mee opletten.
De SMS procedure lijkt me wel legitiem. Op de KBC website wordt hier ook melding van gemaakt, weliswaar niet voor de activatie, maar voor het instellen van de PIN:
https://www.kbc.be/particulieren/nl/betalen/pin-via-sms.html
Onder de menu-optie "mobiel verbruik onder controle houden" binnen mijn telenet kan ik ook niet langer de optie vinden om premium numbers aan of uit te schakelen.
is inderdaad om de pincode aan te vragen niet de kaart zelf te activeren.
Waarom je pincode opvragen per sms? Je kan gewoon via de app van KBC je pincode opvragen zo doe ik het toch lijkt me trouwens ook de veiligste manier dan een sms. Neemt niet weg dat het moet werken natuurlijk als je het perse via sms wil doen.
Ik herinner mij nochtans ook dat ik wel eens een nieuwe kaart van KBC via de post kreeg en op de begeleidende nota stond ook een nummer alwaar ik (betalend) een sms moest naar sturen. Daarna zou ik dan de pincode ontvangen. Heb dat (met tegenzin) ook zo gedaan.
Sedertdien heb ik wel nog al nieuwe kaarten gekregen waar ik dat niet moest doen en de oude code gewoon geldig bleef.
Rare jongens bij KBC ...
Geen een bank zal van mij ooit een code geactiveerd krijgen via een sms. Vroeger kreeg ik een brief met daarin de pincode en dan ging je naar de bank , kaartje in de muur en code veranderen en kaart was actief. Nu gaat alles per app en bij mijn laatste nieuwe kaart heb ik ook een nieuwe pincode gekregen en dus ook terug veranderd.
KBC schrijft ook:
Vermeld dan bij de aanvraag van je kaart uitdrukkelijk dat je de pincode per post wilt ontvangen. Als je je pincode thuis hebt ontvangen, kun je aan de KBC-geldautomaat zelf een nieuwe pincode kiezen.
Telenet gecontracteerd en krijgen het niet geactiveerd, ga dan maar langs het kbc kantoor gaan.
Toch bedankt iedereen!
erg dat anno 2022 nog kan gebeuren
laat de klant zelf de keuze of het gaat of niet dan alles te blokkeren
en niet weten hoe het op te lossen
nu moet je ook nog een afspraak maken in kantoor
ze zullen lachen in kantoor bij oudere kunnen ze het begrijpen
afspraak kan je via kbc whatsapp +32 9 331 78 29