Beantwoorden
MarcVIM
Professional Meerweter
Berichten: 179
Nieuwe TV-theek? Warming up? BINGO! De volle 100!

Overschakelen van Base

Iemand enig idee op welk netwerk men terecht komt als men (van GSM klant bij Base, dus met Base SIM) overschakelt naar Telenet?

Op het Orange netwerk hebben we thuis geen bereik. En dat wil ik absoluut voorkomen.

We zouden overschakelen naar een Wigo mocht ik de garantie hebben dat we op het Base netwerk terecht komen.

Tags (2)
0 Likes
16 reacties
Stadhuis2
Experienced Meerweter
Berichten: 113
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Overschakelen van Base

Mijn echtgenote (reeds lang klant bij Telenet) schafte zich onlangs de nieuwe Nokia 3310 aan.  Er moest een nieuwe (mini)-simkaart worden geplaatst.  Vanaf dat moment zit ze op het Base-netwerk.

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overschakelen van Base

In principe, als je nu TN klant wordt voor mobiele telefonie krijg je een sim kaartje dat werkt op het oude Base netwerk, nu dus het eigen TN netwerk. Bestaande klanten worden beetje bij beetje overgezet.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MisterC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Trick or treat? Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Overschakelen van Base

Telenet kocht het netwerk van Base...

0 Likes
caroher
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Overschakelen van Base

Ik heb constant slecht bereik hier thuis. Weet iemand wanneer die omschakeling in orde gaat zijn? Ben het beu om telkens tijdens een gesprek weg te vallen.

groetjes

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overschakelen van Base


@caroher schreef:

Ik heb constant slecht bereik hier thuis. Weet iemand wanneer die omschakeling in orde gaat zijn? Ben het beu om telkens tijdens een gesprek weg te vallen.

groetjes


Om dat te weten voor uzelf best even de helpdesk van TN contacteren en daar de vraag stellen. BTW, heb je al lang last van slecht bereik binnenhuis? Is dit altijd zo geweest? Indien niet, ben je misschien al overgeschakeld en ben je nu, met het Base netwerk, slechter af dan voordien met het Orange netwerk.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MisterC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Trick or treat? Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Overschakelen van Base

Hallo,

Ik heb ooit slecht bereik gehad met het netwerk van Proximus. Tot ik mijn gsm gereset heb terug naar de fabrieksinstellingen. Toen was het terug in orde, het lag dus aan mijn telefoon.

M.


@StefaanH schreef:

@caroher schreef:

Ik heb constant slecht bereik hier thuis. Weet iemand wanneer die omschakeling in orde gaat zijn? Ben het beu om telkens tijdens een gesprek weg te vallen.

groetjes


Om dat te weten voor uzelf best even de helpdesk van TN contacteren en daar de vraag stellen. BTW, heb je al lang last van slecht bereik binnenhuis? Is dit altijd zo geweest? Indien niet, ben je misschien al overgeschakeld en ben je nu, met het Base netwerk, slechter af dan voordien met het Orange netwerk.


 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Overschakelen van Base

Als je recent slecht bereik hebt met Telenet binnenshuis dan kan het zijn dat ze je hebben overgezet naar het eigen (voorheen Base) netwerk. Momenteel biedt Telenet voor dergelijke klanten een Mobile Coverage Extender aan. Rechtstreeks op de modem aan te sluiten of via PWL. Dit zou bellen en gebeld worden binnenshuis moeten verbeteren. Niet voor data of sms. Informeer bij de klantendienst of je in aanmerking komt voor eentje in bruikleen. Je kan deze ook kopen. Af te halen in een Center.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Overschakelen van Base


@igvfer schreef:

Momenteel biedt Telenet voor dergelijke klanten een Mobile Coverage Extender aan. Rechtstreeks op de modem aan te sluiten of via PWL. Dit zou bellen en gebeld worden binnenshuis moeten verbeteren. Niet voor data of sms. 


Ik wil @igvfer nog even corrigeren, want de MCE kan het versturen/ontvangen van sms'en effectief wel verbeteren. Alleen voor data brengt dit geen verbetering. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overschakelen van Base

Hoe werkt zo een MCE? Het gsm signaal komt toch niet via de kabel binnen ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Overschakelen van Base

@StefaanH

Toch wel, ter info:

https://www.verizonwireless.com/support/4g-lte-network-extender-faqs/

MCE = kleine GSM-antenne dewelke uw internetaansluiting gebruikt om de verbinding met het "backbone"netwerk van je operator te verzorgen

->  "een eigen cel" in het mobiele netwerk van je operator

PeterKo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Jij bent af! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Overschakelen van Base

Eind maart 2018 loopt het contract met Orange & Telenet Mobile af dus, wat gebeurt er precies met BASE (= Telenet Group) & Telenet Mobile? Hart
https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/telenet-base-wat-met-het-mobiel-netwerk/

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overschakelen van Base


@M_016 schreef:

@StefaanH

Toch wel, ter info:

https://www.verizonwireless.com/support/4g-lte-network-extender-faqs/

MCE = kleine GSM-antenne dewelke uw internetaansluiting gebruikt om de verbinding met het "backbone"netwerk van je operator te verzorgen

->  "een eigen cel" in het mobiele netwerk van je operator


Verdorie, waarom hadden ze dat niet enkele maanden geleden? Ik ben omwille van plots geen GSM bereik meer thuis op aanraden van TN zelf naar een andere operator overgestapt voor mobiele telefonie. Zo een MCE adapter had mij al die poespas kunnen besparen ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Overschakelen van Base

Jammer om te horen dat je door hinder bent weg gegaan met je mobiel, @StefaanH. Maar de MCE is pas beschikbaar gekomen begin oktober en was er nog niet op het moment dat jij hinder ondervond. Anders had men je er zeker iets over gezegd.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Overschakelen van Base


@StefaanH schreef:

@M_016 schreef:

@StefaanH

Toch wel, ter info:

https://www.verizonwireless.com/support/4g-lte-network-extender-faqs/

MCE = kleine GSM-antenne dewelke uw internetaansluiting gebruikt om de verbinding met het "backbone"netwerk van je operator te verzorgen

->  "een eigen cel" in het mobiele netwerk van je operator


Verdorie, waarom hadden ze dat niet enkele maanden geleden? Ik ben omwille van plots geen GSM bereik meer thuis op aanraden van TN zelf naar een andere operator overgestapt voor mobiele telefonie. Zo een MCE adapter had mij al die poespas kunnen besparen ....



@StefaanH schreef:



Verdorie, waarom hadden ze dat niet enkele maanden geleden? Ik ben omwille van plots geen GSM bereik meer thuis op aanraden van TN zelf naar een andere operator overgestapt voor mobiele telefonie. Zo een MCE adapter had mij al die poespas kunnen besparen ....


Telenet heeft zelf eerst moeten ondervinden waar de zwakke punten van het netwerk zaten en dan pas kunnen oplossingen zoeken. Hoelang zijn ze bezig met de overschakeling? Ruim een jaar? En ze hebben nog veel werk. o.a. De streek Zwalm, Maarkedal is nog een ramp voor 4G en soms zelfs 3G. Ik vermoed dat ze nog een tandje zullen moeten bijsteken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes