24747
netweters
|
152259
antwoorden
|
20683
vragen
|
Nog iemand zulke sms'en ontvangen? Vertrouw dit niet.
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: sms ontvangen
Opgelost! Ga naar oplossing.
Vanmorgen echtgenote 2 sms ontvangen om 6.70 onbetaalde faktuur
van telenet ook echt verdacht.
Als spam gezet en geblokeerd.
Hier ook 2 berichtjes ontvangen, nog te betalen 6.14 € !
@Sabrina1971 Ik heb je foto afgekeurd omdat er een gsmnummer in te zien was. Ook al is het niet jouw gsmnummer. Hier op Netweters plaats je best geen foto's met een zichtbaar e-mailadres of telefoonnummer.
Los daarvan is deze sms niet te vertrouwen. Als je op Mijn Telenet geen openstaand saldo ziet, is er geen openstaand saldo.
Zie hier en hier voor meer info over phishing, of in dit geval via sms is het smishing blijkbaar.
Ik krijg zelf ook regelmatig van die phishing berichten.
Ze kunnen toch achterhalen wie deze berichten stuurt? In deze tijd kan toch niemand een nummer gebruiken zonder zijn/haar identiteit te bevestigen? Of ben ik mis?
raar dat deze sms door komen bij de meeste komt deze in de spam en geblokkeerd lijst terecht
hebben jullie telefoon de laatste beveiligingspatches niet dan komen deze door
de nr blokkeren heeft geen zin wand de fraudeurs kiezen zelf een nr
als je via internet belt kies je zelf de nr dat moet verschijnen
@Ex-Netweter schreef:Ik krijg zelf ook regelmatig van die phishing berichten.
Ze kunnen toch achterhalen wie deze berichten stuurt? In deze tijd kan toch niemand een nummer gebruiken zonder zijn/haar identiteit te bevestigen? Of ben ik mis?
Je kan geen SIM of GSM nummer kaart krijgen zonder je identiteit te bevestigen. Dat is juist.
Maar die spammers sturen vanuit buitenlandse SMS centrales met een valse nummers.
De nummers die je ziet behoren dan niet tot de persoon die de sms verstuurt, maar soms tot onschuldige burgers, die niet eens beseffen dat hun nummer misbruikt wordt.
@luc55 De nummers zullen pas geblokeerd worden als ze opgenomen worden in de database van spam nummers. Indien deze nummers er niet instaan, zal de sms gewoon aankomen zoals alle andere smsen. Je kan deze wel zelf blokkeren op je eigen gsm.
Hier ook, zelfde sms om 1u vannacht voor openstaande betaling van 6,14 euro 😞