Beantwoorden
RudyV
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
It's your ninth party! De vlam zit erin. O dierbaar België.. On a roll...

Plotseling enorm veel mobiele data verbruikt

IK KRIJG ZONET BERICHT DAT IK 75 euro extra hebt verbruikt met mijn GSM - ik ben in MIJN TELENET gaan kijken ; het extra data verbruik begon vandaag 14 juni 2019  12u 24.  Ik heb niets gewijzigd in mijn gsm - ik was zelfs gewoon aan het werk - ik kan de klantendienst helaas niet meer bereiken (na 20 u ). Wat kan de oorzaak zijn dat ik sedert  vandaag 12u 24    , 1,6  gb data heb gebruikt.  

0 Likes
11 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Plotseling enorm veel mobiele data verbruikt

@RudyV 

Waarschijnlijk heeft uw toestel, waarop niet de nodige beperkingen ingesteld zijn, eens flink wat updates binnengehaald.

Als je beperkingen ingeeft kan de schade in elk geval niet zo groot worden. Zie link

https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/wigo-business-datalimiet-instellen-of-blokkeren/

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Plotseling enorm veel mobiele data verbruikt

Over welk toestel gaat het? Android of iOS? Bij allebei kan je normaal gezien een overzicht oproepen om te zien welke apps hoeveel data gebruikt hebben. Wat de klantendienst betreft: die kan je ook via Facebook of Twitter bereiken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Plotseling enorm veel mobiele data verbruikt

Om uw verbruik onder controle te houden en uzelf te beschermen tegen verkeerd gebruik (ten onrechte denken dat je met wifi verbonden bent) kan je twee zaken doen:  

  1.  zoals @louishufk schrijft limiten en waarschuwing bij Telenet instellen, dat doe je via mijn Telenet, Verbruik, Mobiel verbruik onder controle houden.
  2.  op je smartphone (Android, maar allicht heeft de iPhone ook zoiets) kan je bij Instellingen, Verbindingen, Gegevensgebruik, Gebruik mobiele gegevens zowel een waarschuwing als een limiet instellen. Let wel het verbruik genoteerd door het toestel en het verbruik genoteerd door Telenet zijn niet identiek maar wel vrij dicht bij elkaar. 
0 Likes
RudyV
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
It's your ninth party! De vlam zit erin. O dierbaar België.. On a roll...

Plotseling enorm veel mobiele data verbruikt

bedankt voor de tip : we hadden de 90% verbruikswaarschuwing en het meerverbruik 5euro +10 euro en ook 25 euro geactiveerd. We kregen 4 waarschuwingen via sms maar wel binnen 1 minuut. Daarna zijn we naar het verbruik gaan kijken op MIJN TELENET , en tot onze grote verbijstering hadden we voor 75 euro meer data verbruikt dan ons abonnement inhoudt.  Wij zijn sedert 1998 klant bij telenet en ook al verschillende jaren klant met onze gsm- zo goed als nooit zijn wij over de datalimiet gegaan (of met maximum 2 euros).

Het feit dat we die 4 waarschuwings sms kregen binnen 1 zelfde minuut is niet correct.

Ik hoop dat de telenet facturatiedienst ons hierin wil helpen en deze opleg van 75 euro niet zal aanrekenen

0 Likes
RudyV
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
It's your ninth party! De vlam zit erin. O dierbaar België.. On a roll...

Plotseling enorm veel mobiele data verbruikt

het gaat over een  I phone  - bedankt voor de tip

0 Likes
RudyV
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
It's your ninth party! De vlam zit erin. O dierbaar België.. On a roll...

Plotseling enorm veel mobiele data verbruikt

zoals gezegd kregen we binnen eenzelfde minuut 4 sms van telenet   : eentje dat we aan 90% data verbruik zaten en dat de 5  + 10 + 25 euro meerverbruik - uiteindelijk is het 75 euro ! opleg  terwijl het toestel totaal niet gebruikt werd .

0 Likes
Sieben563
Freshman Meerweter
Berichten: 56
Smile! Goed bezig! π-DAY! O dierbaar België..

Plotseling enorm veel mobiele data verbruikt

Kan je misschien eens nagaan wat er zoveel data gebruikt heeft op je gsm? Dit moet je bij instellingen --> mobiel netwerk wel ergens vinden denk ik. Want ik snap dat dit veel geld is en dat je er misschien niet veel aan kunt doen, maar telenet kan er volgens mij ook niet echt iets aan doen dat je gsm ineens zoveel data gebruikt. De sms die je zo snel achter elkaar hebt gekregen is waarschijnlijk gewoon omdat de mobiele data ook zo snel in 1 keer is opgebruikt geweest.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Plotseling enorm veel mobiele data verbruikt

@janne_man

 

Dat is misschien zo op jouw Android toestel, maar niet elk Android OS is hetzelfde. Op mijn Pixel 3 is het bijvoorbeeld:

 

Instellingen > Netwerk en internet > Dataverbruik > Datawaarschuwing en -limiet

 

Maar blijkbaar gaat het hier om iOS...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RudyV
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
It's your ninth party! De vlam zit erin. O dierbaar België.. On a roll...

Plotseling enorm veel mobiele data verbruikt

ondertussen naar een telenetshop gegaan waar we zeer vriendelijk onthaald werden - de winkelbediende heeft de telenetsupport opgebeld ; iedereen geloofde ons verhaal dat wij absoluut geen 75 euro extra (buiten abonnement) met opzet heb verbruikt. We dienen de facturatiedienst telenet te contacteren.

RudyV
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
It's your ninth party! De vlam zit erin. O dierbaar België.. On a roll...

Plotseling enorm veel mobiele data verbruikt

ondertussen overgestapt naar WIGO S  3 GB - alle mogelijke veiligheidslimieten via mijn telenet gereactiveerd

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Plotseling enorm veel mobiele data verbruikt


@Sieben563  schreef:

...De sms die je zo snel achter elkaar hebt gekregen is waarschijnlijk gewoon omdat de mobiele data ook zo snel in 1 keer is opgebruikt geweest.


@Sieben563 @RudyV normaal krijg je de herinneringen direct binnen zodra de data sessie beëindigd wordt en je dan bijvoorbeeld over het herinneringsbedrag zit. Dus vermoedelijk heeft je mobiel toestel veel data verbruikt en heb je nadat die sessie was afgerond alle meldingen tegelijk binnen gekregen. Zelf zou ik net zoals de andere Netweters adviseerde toch eens in je toestel op zoek gaan naar de oorzaak van dit verbruik. Maar wel goed dat ze je in de Telenet shop vriendelijk hebben verder geholpen! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes