24762
netweters
|
152517
antwoorden
|
20715
vragen
|
IK KRIJG ZONET BERICHT DAT IK 75 euro extra hebt verbruikt met mijn GSM - ik ben in MIJN TELENET gaan kijken ; het extra data verbruik begon vandaag 14 juni 2019 12u 24. Ik heb niets gewijzigd in mijn gsm - ik was zelfs gewoon aan het werk - ik kan de klantendienst helaas niet meer bereiken (na 20 u ). Wat kan de oorzaak zijn dat ik sedert vandaag 12u 24 , 1,6 gb data heb gebruikt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Waarschijnlijk heeft uw toestel, waarop niet de nodige beperkingen ingesteld zijn, eens flink wat updates binnengehaald.
Als je beperkingen ingeeft kan de schade in elk geval niet zo groot worden. Zie link
https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/wigo-business-datalimiet-instellen-of-blokkeren/
Groeten
Om uw verbruik onder controle te houden en uzelf te beschermen tegen verkeerd gebruik (ten onrechte denken dat je met wifi verbonden bent) kan je twee zaken doen:
bedankt voor de tip : we hadden de 90% verbruikswaarschuwing en het meerverbruik 5euro +10 euro en ook 25 euro geactiveerd. We kregen 4 waarschuwingen via sms maar wel binnen 1 minuut. Daarna zijn we naar het verbruik gaan kijken op MIJN TELENET , en tot onze grote verbijstering hadden we voor 75 euro meer data verbruikt dan ons abonnement inhoudt. Wij zijn sedert 1998 klant bij telenet en ook al verschillende jaren klant met onze gsm- zo goed als nooit zijn wij over de datalimiet gegaan (of met maximum 2 euros).
Het feit dat we die 4 waarschuwings sms kregen binnen 1 zelfde minuut is niet correct.
Ik hoop dat de telenet facturatiedienst ons hierin wil helpen en deze opleg van 75 euro niet zal aanrekenen
het gaat over een I phone - bedankt voor de tip
zoals gezegd kregen we binnen eenzelfde minuut 4 sms van telenet : eentje dat we aan 90% data verbruik zaten en dat de 5 + 10 + 25 euro meerverbruik - uiteindelijk is het 75 euro ! opleg terwijl het toestel totaal niet gebruikt werd .
Kan je misschien eens nagaan wat er zoveel data gebruikt heeft op je gsm? Dit moet je bij instellingen --> mobiel netwerk wel ergens vinden denk ik. Want ik snap dat dit veel geld is en dat je er misschien niet veel aan kunt doen, maar telenet kan er volgens mij ook niet echt iets aan doen dat je gsm ineens zoveel data gebruikt. De sms die je zo snel achter elkaar hebt gekregen is waarschijnlijk gewoon omdat de mobiele data ook zo snel in 1 keer is opgebruikt geweest.
Dat is misschien zo op jouw Android toestel, maar niet elk Android OS is hetzelfde. Op mijn Pixel 3 is het bijvoorbeeld:
Instellingen > Netwerk en internet > Dataverbruik > Datawaarschuwing en -limiet
Maar blijkbaar gaat het hier om iOS...
ondertussen naar een telenetshop gegaan waar we zeer vriendelijk onthaald werden - de winkelbediende heeft de telenetsupport opgebeld ; iedereen geloofde ons verhaal dat wij absoluut geen 75 euro extra (buiten abonnement) met opzet heb verbruikt. We dienen de facturatiedienst telenet te contacteren.
ondertussen overgestapt naar WIGO S 3 GB - alle mogelijke veiligheidslimieten via mijn telenet gereactiveerd
@Sieben563 schreef:
...De sms die je zo snel achter elkaar hebt gekregen is waarschijnlijk gewoon omdat de mobiele data ook zo snel in 1 keer is opgebruikt geweest.
@Sieben563 @RudyV normaal krijg je de herinneringen direct binnen zodra de data sessie beëindigd wordt en je dan bijvoorbeeld over het herinneringsbedrag zit. Dus vermoedelijk heeft je mobiel toestel veel data verbruikt en heb je nadat die sessie was afgerond alle meldingen tegelijk binnen gekregen. Zelf zou ik net zoals de andere Netweters adviseerde toch eens in je toestel op zoek gaan naar de oorzaak van dit verbruik. Maar wel goed dat ze je in de Telenet shop vriendelijk hebben verder geholpen!