Beantwoorden
PhilippeB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen 4G meer na wijziging van ONE for 2 > ONE for 4

Sinds gistermiddag heb ik plots geen 4G meer.
Is redelijk lastig als je dan whatsapp ofzo wil gebruiken buitenshuis en er geen wifi voor handen is.

Iemand een idee of oplossing? (behalve thuis blijven natuurlijk)

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Problemen 4G

0 Likes
8 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen 4G meer na wijziging van ONE for 2 > ONE for 4

@PhilippeB 

Al eens je toestel herstart ? Ook al eens je APN instellingen nagekeken ? 

Kijk eens op deze pagina naar de APN instellingen of die correct staan ingesteld. Is dit probleem altijd op dezelfde plaats als je verplaatst of is dit enkel gebonden aan één plaats dus altijd dezelfde plaats waar je komt en er geen 4G is.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geen 4G meer na wijziging van ONE for 2 > ONE for 4

@PhilippeB  Heb je je gsm al herstart ? Zijn er updates binnengekomen op je gsm ? 

Probeer eens je gsm volledig op 4g te zetten via de instellingen van je gsm en dan te zien of je nog connectie hebt of niet . Indien niet kan het misschien zijn dat er problemen zijn met de antenne in je omgeving.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
PhilippeB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen 4G meer na wijziging van ONE for 2 > ONE for 4

Hoi, overal waar ik heen ga heb ik gene 4g. het logo komt er wel op maar whatsapp, internet, banking apps ... kan ik allemaal niet gebruiken.
Instellingen heb ik nagekeken alsook al heropgestart en simkaart eruit en terug erin gestoken etc..
geen hulp tot nu toe.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen 4G meer na wijziging van ONE for 2 > ONE for 4

@PhilippeB 

Zou eens je simkaart proberen met een ander toestel misschien is er een probleem met je toestel zelf. En ja je dient het te proberen want ze gaan dat ook vragen als je naar de klantendienst belt of een shop in gaat. Dat zijn de standaard stappen te ondernemen want kan zijn dat je toestel defect is voor 4G. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
PhilippeB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen 4G meer na wijziging van ONE for 2 > ONE for 4

het rare is dat dit op alle toestellen is die wij hebben.
Elk toestel heeft een sim kaart en bij allemaal werkt de 4G plots sinds gistermiddag niet meer.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen 4G meer na wijziging van ONE for 2 > ONE for 4

@PhilippeB 

Dan wordt het natuurlijk al een ander verhaal want je begint je topic met het geen dat je geen 4G hebt op verplaatsing. Vanuit gaande dan dat je de enige bent maar nu veranderd het wel de zaak. 

 

En daarvoor werkte je 4G nog wel op normale manier , ergens een update van gedaan ? Als je kijkt via 'mijn Telenet' staat 4G ( mobiele data ) dan niet geblokkeerd op jullie nummers ? 

 

Je kan dat nakijken door naar 'mijn Telenet' te gaan en dan naar mobiel verbruik onder controle houden en als je dat opent kan je oproepen en sms'en en mobiele data blokkeren zien staan. Daar moet je dat gedeelte eens openen en kijken of het gedeelte voor mobiele data niet geblokkeerd staat.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
PhilippeB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen 4G meer na wijziging van ONE for 2 > ONE for 4

Hoi Patrick sorry voor de slechte start haha. 

Gisteren middag heb ik gebeld om 2 extra nummers in mijn abonnement toe te voegen. Van One for 2 zijn we naar One for 4 gegaan. 

Sinds gistermiddag dat die aanpassing gebeurd is heb ik nergens geen 4G of data buitenshuis. Enkel WiFi werkt nog. 

Dit niet met mijn nummer alsook met de in totaal 3 andere nummers die in mijn abonnement staan. 

 

Ik heb dit inderdaad ook al nagekeken maar staat aangevinkt dus 4G is niet geblokkeerd. 

Herstart, simkaart eruit, simkaart er terug in helpt ook niet. 

Instellingen verbinding etc ook gecontroleerd, maar heb niets gevonden dat werkt. 

 

Is heel lastig. Surtout als je weet dat de extra nummer het kerstkdo is voor de kinderen. Ze krijgen dus iets maar werkt maar halfsegat. Stemt me in ieder geval niet echt blij. Heb vanmorgend al 2x met telenet aan de lijn gehangen maar ze vinden het niet direct en ik moet dan maar wachten. 2 dagen maximum. Een teleurstelling dus. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen 4G meer na wijziging van ONE for 2 > ONE for 4

@PhilippeB 

Dat is idd een telleurstelling op deze manier en niet wat je gehoopt had. Dus bij de activering ervan is er ergens iets verkeerd gegaan wat impact heeft op al je nummers. 

 

Je hebt al gebeld dus ze zijn er mee bezig maar ja nu met de kerst aan de deur zal er pas vanaf maandag weer opgepikt worden. Hopelijk is het dan snel opgelost want zoals je al beschreef in je topic , thuis blijven is ook niet echt een optie om internet op je gsm te hebben.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.