Beantwoorden
tisniwoar
Professional Weetjesweter
Dag van de Chocolade Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

Roaming internet in Oostenrijk is een ramp

Ben verleden week via Oostenrijk naar Italië en terug gereden, maar gedurende de hele route door Oostenrijk werkte mobiele data voor geen kanten. De lokale operator die automatisch gekozen werd was steeds 3 AT.

Ik heb geprobeerd manueel één van de andere beschikbare operatoren (Magenta-T en A1) te selecteren, maar daar kreeg ik geen verbinding mee.

Navigeren via Android Auto was dus onmogelijk!

Blijkbaar sleept dit probleem al meerder jaren aan zo te zien in dit forum. Ik begrijp dus niet waarom Telenet dit blijft negeren.

18 reacties
Pip
Freshman Beetjesweter
It's your eighth party! It's your fifth party! Pageturner! It's your fourth party!

Ben inmiddels weer een maand in oostenrijk. Overgestapt op Orange en werkt perfect.

Dit is mijn laatste bericht. Nu nog uitzoeken hoe ik mijn gegevens kan laten verdwijnen op de site van telenet. Dacht dat het automatisch zou verdwijnen na de overstap. 

Nee dus.  Gegroet aan alle blijvers. 

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@Pip  schreef:

Nu nog uitzoeken hoe ik mijn gegevens kan laten verdwijnen op de site van telenet. 

Profiel beheren | MyTelenet rechts onderaan staat "Profiel verwijderen"

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
steinh
Freshman Weetjesweter
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Twee handen vol! Netjes!

wel raar want data roaming in Oostenrijk zou moeten werken en Telenet legt geen limieten op.

en zoal elke goede huisvader zal het bedrijf wel letten op de centjes maar binnen de EU gereguleerde markt is er een vaste prijs die Telenet betaald aan de operator.

Tags (2)
Arnie
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

Ik ben juist terug uit Oostenrijk (KitzSki skigebied). We hadden een GSM met een Proximus en een GSM met Telenet simkaart mee. De Telenet SIM kaart is onderdeel van een One Up for 2 abonnement, en steekt in een iPhone SE2020.

Regelmatig onderling gebeld, en whatsapp berichtjes uitgewisseld in het gebeid, zonder problemen.

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.