42420
netweters
|
18804
gesprekken
|
20302
vragen
|
Hallo,
Een vraagje, ik heb ONE van telenet, nu zou ik graag mijn abbonement van gsm willen opzeggen bij telenet, is dit alleen mogelijk?
Heb 40GB, maar dit verbruik ik totaal niet, ik zou voor mobiel naar DIGI willen overschakelen, ik kom met 15GB zeker toe daarmee, en veel goedkoper ook.
Titel gewijzigd door Frederik (mod) | Vorige titel: Mobiel abonnement
Ja dat kan, zeker.
Je stapt over, niet door zelf op te zeggen maar door een nummeroverdracht procedure van DIGI te volgen (Zie op DIGI FAQ - Mobile "Hoe activeer ik mijn simkaart?") .
Eens alles inorde is kies je bij Telenet best wel een andere internet of internet+tv bundel (afhankelijk van wat je nodig hebt).
@NR als je uw nr laat overzetten naar Digi en je behoud je One abbonement blijf je diezelfde prijs betalen dat je nu al betaald aan One, dus je kiest dan best een andere formule zoals @WG94 zegt anders betaal je hetzelfde zonder je gsm nr bij telenet en dan nog eens 5 euro bij Digi, zo bespaar je niks ook.
Ok, nu weet ik wat te doen, vriendelijk bedankt!
@NR schreef:Heb 40GB, maar dit verbruik ik totaal niet, ik zou voor mobiel naar DIGI willen overschakelen, ik kom met 15GB zeker toe daarmee, en veel goedkoper ook.
Wat bedoel je met "ik heb 40GB" ?? Zo'n abonnement bestaat niet bij Telenet. Bij One/OneUp kan je voor de GSM kiezen tussen
Als je nog een One hebt met een onbeperkte SIM, dan kan je die omzetten naar 10GB en bespaar je 7.50€ per maand
Je hebt ook nog recht op een gratis onbeperkte DATA Sim (300GB + 100GB EU)
@Master-Magic schreef:als je uw nr laat overzetten naar Digi en je behoud je One abbonement blijf je diezelfde prijs betalen dat je nu al betaald aan One,
Als je een "One for 1" abonnement hebt, is het volgens mij zelfs onmogelijk om "One te behouden" (ook niet voor dezelfde prijs).
Dan vervalt het pack in de aparte onderdelen (All Internet, TV, telefoon). One zonder GSM bestaat gewoon niet.
Tenzij je meerdere GSM's hebt (One for 2-5), dan kan je één ervan porteren naar een andere provider, en bespaar je de kosten van de extra SIM
Er is een verschil tussen het abonnement en het werkelijk aantal actieve sim's. Volgens mij loopt uw One for 1 gewoon door zelfs als je het nummer overgedragen hebt naar een andere provider. Met je One heb je recht op een datasim. Het nummer van dei datasim zal je niet overdragen. Je blijft dus mobiel uw X GB behouden. Aan u natuurlijk om te weten of je best af bent met die One of beter overstapt naar een andere formule al dan iet bij Telenet. Voor je overstapt bekijkt wat je nu gebruikt en wat dat kost. Vergelijk dat met wat je nog wil gebruiken en wat dat kost (de som van de verschillende zaken die je al dan niet bij Telenet neemt).
@flip1953 wel Filip, ik kan je zeggen dat ik toen ik One for one had en m'n nr heb overgezet naar een andere provider ik nog steeds hetzelfde bedrag en abbo had bij telenet toen, en er zijn hier nog topics over geweest dat dit bevestigen dat die personen dit hadden.
de data sim werdt toen ook uitgezet omdat je mobiel nr werd overgedragen.
Als je een gsm nummer uit je pack haalt veranderd dit niet automatisch naar aparte producten. Je blijft dan betalen voor een bundel dus je dient altijd naar de klantendienst te bellen voor de aanpassing van je diensten. Als je zelf niet belt zal de klantendienst zelf bellen , zie ook de info die door de moderator zelf is meegegeven.
Kijk ook de andere zaken eens na
Door eens op de website eens te bekijken en zelf eens samen te stellen
https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/abonnementen-test?intcmp=pf-overview
doe verschillende testten