Beantwoorden
cherrymoon
Freshman Beetjesweter
Jij bent af! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Verbruik mobiele data nationaal in de EU?

Is het normaal dat ik toch nog een verbruik heb van Mobiele Data Nationaal in een Europees land? Bedankt.

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Mobiel verbruik buitenland EU

15 reacties
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@cherrymoon 

Ben je onlangs in een Europees land geweest ergens ? 

Zo ja dan zie je dat verbruik in je teller dan heb je dus verbruik. 

Als dat niet het geen is wat je bedoeld kan je dan je vraag een beetje toelichten ? 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Santa
Experienced Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

@cherrymoon 

Welk abonnement heb je?

cherrymoon
Freshman Beetjesweter

Ik ben momenteel in het buitenland EU, ik zie de teller van mobiele data EU omhoog gaan maar ook eveneens gaat de teller van mobiele data nationaal omhoog. Is dit correct? Had daar vroeger nog geen aandacht aan gegeven.

cherrymoon
Freshman Beetjesweter

Ik heb een abonnement ONE Up for 2.

flip1953
Professional Allesweter
De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster! Applaus voor jezelf!

@cherrymoon 

De vraag is of je voor de mobiele abonnementen gekozen hebt tussen een 10GB of onbeperkt?

• bij een One/OnePlus 10GB SIM krijg je 10GB data, die geldig zijn in België en de EU. Het EU verbuik gaat dus af van je binnelands vebruik (het is één pot).
  • bij een One/OnePlus onbeperkte SIM krijg je 300GB in België èn 100GB data in de EU. Data buitenland komen dus apart.
cherrymoon
Freshman Beetjesweter

Ik heb een OnePlus onbeperkte e-SIM met 300GB in België en 100GB data in de EU, en idem voor mijn echtgenote dus in totaal 600/200 GB.

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@cherrymoon hoe lang heb je uw abbonement en is ondertussen sinds vorig jaar iets gewijzigd aan je abbonement want anders val je onder de data per sim in plaats van 1 datapot op alle simkaarten samen.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
cherrymoon
Freshman Beetjesweter

Ik heb One Up for 2 reeds van in den beginne; ttz ergens mei 2021; ik ben dan overgestapt van WIGO naar OUfor2.

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Dat is de oude One dat zal bij oude blijven en geen 100 GB hebben voor buitenland

Je zal moeten zien wat je wel hebt in de app wand er zijn verschillen met verschillende formules

flip1953
Professional Allesweter
De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster! Applaus voor jezelf!

@Master-Magic  schreef:

hoe lang heb je uw abbonement en is ondertussen sinds vorig jaar iets gewijzigd aan je abbonement want anders val je onder de data per sim in plaats van 1 datapot op alle simkaarten samen.

Of je nu de "oude" One hebt (1 gezamelijke datapot van 600GB + 200GB) of de nieuwe "One" (elk afzonderlijk 300 GB + 100 GB) maakt toch geen verschil?

De TS klaagt dat hij een verbruik ziet van zijn "Mobiele Data Nationaal", hoewel hij in in EU land zit ...

@luc55  schreef:

Dat is de oude One dat zal bij oude blijven en geen 100 GB hebben voor buitenland

Je zal moeten zien wat je wel hebt in de app wand er zijn verschillen met verschillende formules

Kan je AUB eens stoppen met dergelijke desinformatie 😫

Dat heeft toch niets te maken met het EU volume?

• bij de "oude" One krijg je een gezamelijke datapot met daarin 100 GB EU per GSM nummer
  • bij de "nieuwe" One krijgt iedere SIM kaart afzonderlijk 100 GB EU

bron: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/algemeen/voorwaarden/bijzondere-voorwaarden-on... (versie 16-december-2024)

PS:

• "oude One" = bestaande ONE klanten met unlimited SIM tot 5 juni 2023
  • "nieuwe" One = nieuwe ONE klanten vanaf 5 juni 2023 en bestaande ONE klanten die na 5 juni 2023 een wijziging doen aan hun ONE
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Je moet nog altijd in je app zien wat je krijgt

Dit is verschillend en stond op

(België 300 GB per mobiel nummer krijgt en in de EU 40 GB per mobiel nummer)

Op voorwaarde wat je hebt

Ook al ben je omgezet van yugo of wigo  moet altijd zien wat je hebt

https://www.netweters.be/t5/Surfen-bellen-sms-en/Mobiele-data-bij-ONE-verhoogd-per-simkaart/td-p/150...

Santa
Experienced Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

@luc55 

Zoals @flip1953 zegt stop met verkeerde informatie te geven.

De link in je laatste bericht is van 2022!

Het is altijd 300GB Belgie/100GB EU al naar gelang oud of nieuw, gedeeld of niet.

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. Krak

@cherrymoon  schreef:

Ik heb een OnePlus onbeperkte e-SIM met 300GB in België en 100GB data in de EU, en idem voor mijn echtgenote dus in totaal 600/200 GB.

Zit je echtgenote toevallig wel nog in België? Indien je effectief in de oude versie van ONEup for 2 zit, met de gedeelde datapot, dan zou dat misschien kunnen verklaren waarom er nogsteeds data af gaat?

(Heb zelf nooit ONE gehad dus weet niet helemaal juist hoe die gedeelde datapot weergegeven wordt)

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
FilipD
Expert Moderator
Waar zijn die handjes? WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Dag @luc55 ,

Zoals meerdere gebruikers al lieten weten is die informatie verouderd. Je link is ook eentje van 2022, zoals hier ook al opgemerkt is geweest. Best dat je naar deze informatie verwijst: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/algemeen/voorwaarden/bijzondere-voorwaarden-on...

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Expert Moderator