Beantwoorden
dapi
Freshman Weetjesweter
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Geen mobiel bereik Luxemburg

Sinds vandaag  in luxemburg geen netwerkverbinding meer te realizeren met mijn gsm. Heb net met telenet gebeld en ze vinden geen oplossing. Moet maar bellen als ik daar ben. Heb gezegd dat kan niet wanneer ik geen netwerk heb. Ze hebben me een paar nutteloze stappen uitgelegd, Waaronder handmatig provider selecteren. Dit heb ik meerder malen gedaan maar het lukte steeds niet.

Weet er hier iemand een concrete oplossing want als ik in het buitenland ben heb ik maps google wel nodig alsook verbinding met de klanten

Alvast bedankt

Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Netwerk buitenland werkt ineens nietmeer

24 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

Heb je uw smartphone al eens volledig uitgeschakelt en terug ingeschakelt (PIN code ingeven bij inschakelen). Dit brengt dikwijls een oplossing.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jari_Opsomer
Professional Meerweter
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! BINGO!

Telenet staat nu eenmaal bekend voor zijn slechte roaming, en de omgang met de - weinige - roamingpartners in het buitenland. Dit zal voor Luxemburg niet anders zijn.

@dapi  schreef:

Weet er hier iemand een concrete oplossing want als ik in het buitenland ben heb ik maps google wel nodig alsook verbinding met de klanten

Het enige goedkope en snelle alternatief dat ik je kan aanbieden is Airalo. Als je 3 dollar extra korting wilt, moet je mijn referral code gebruiken: JARI8516. Je kan dus 1 GB voor 1,50 dollar krijgen en direct activeren op je gsm. Ikzelf gebruik Airalo al jaren, en ben er erg tevreden van.

Op lange termijn is de enige oplossing veranderen van provider. Uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat Orange de beste roaming aanbiedt. 

Jari_Opsomer
Professional Meerweter

In deze thread vind je meer info omtrent roaming.

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@Jari_Opsomer  schreef:

Telenet staat nu eenmaal bekend voor zijn slechte roaming, en de omgang met de - weinige - roamingpartners in het buitenland. Dit zal voor Luxemburg niet anders zijn.

Over de kwaliteit van de roaming ga ik me niet uitspreken (zelf geen Telenet Mobile klant), dat van die "weinige roamingpartners" wil ik wel even kaderen.

De lijst met EU roamingpartners bevat voor de meeste landen alle grote providers; ook in Luxemburg; Alles wat je wil weten over roaming (onder "Kwaliteit van het buitenlandse netwerk")

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
Jari_Opsomer
Professional Meerweter

Die lijst ken ik ook, maar die klopt in de praktijk helemaal niet. Daarom dat ik het belachelijk vind wat Telenet zijn roaming betreft.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter

Ik heb geen problemen gehad in volgende landen : Nederland, Finland, Zweden, Noorwegen, Spanje, Tenerife, Italie, Griekenland.

Hou het eenvoudig.
Moaner
Professional Veelweter
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Ik heb problemen gehad in.Zweden-Noorwegen-Denemarken-Estland-Schotland

Engeland-Ireland.

Telenet roaming is slecht.

Vergeten Nederland next door.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter

Als ge overal problemen hebt, ligt het dan aan Telenet ?

Hou het eenvoudig.
Moaner
Professional Veelweter
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Blijkbaar wel als ik posts lees en zeker mensen die zelfde problemen  met telenet hebben in de landen die ik meld.

dapi
Freshman Weetjesweter

Heb ik al meerdere keren gedaan

dapi
Freshman Weetjesweter

Het heeft steeds gewerkt in Luxemburg daarom dat ik het niet goed begrijp.

dapi
Freshman Weetjesweter

Het heeft steeds gewerkt in Luxemburg daarom dat ik het niet goed begrijp

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Controleer eens in mijn Telenet, Mijn producten, Je mobiele nummers, Oproepblokkering. Zorg ervoor dat je wel het juiste gsm-nummer bekijkt. 

kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@dapi In Luxemburg is er inderdaad redelijk weinig bereik tenzij dat je naar de grootsteden gaat. 

Kijk zeker eens of je roaming aanstaat op je toestel en op je simkaart (via Mijn Telenet).

Kan je ons zeggen welk toestel je gebruikt ? Als je een buitenlands toestel gebruik kan het zijn dat er bepaalde frequentiebanden niet beschikbaar zijn. 

Ik heb dit voorgehad met een OPPO , op diezelfde plaats werkte mijn andere gsm (Samsung) wel met die simkaart. 

KristofDW | Krak
  carpé diem.