42420
netweters
|
18804
gesprekken
|
20302
vragen
|
De laatste tijd merk ik dat mensen met een proximus kaart mijn sms'en met een grote vertraging aankomen. Vertraging van meer dan 2 uur.
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Sms berichten komen niet direct aan bij proximus
Het zou technisch gezien kunnen zijn dat onderling contact tussen Proximus en Telenet een probleem is. Dat kan zijn dat het aan Proximus zelf ligt maar kan ook aan de kant van Telenet liggen. Beste wat je kan doen is dit door geven bij de klantendienst dat er een dossier komt voor de achterliggende technische dienst. Dan moet dit beken worden tussen de providers onderling.
Of dit iets is wat algemeen is weet ik niet want heb er nog geen berichten over zien langs komen.
@kevinBresseleer dat is inderdaad al een tijdje zo ik weet niet als het naar Orange ook zo is maar Proximus is idd vertraging.
de klantendienst contacteren heeft weinig zin, ze zullen er alles aan doen om het probleem in u schoenen te schuiven (zeker als je een irritante Hollander aan de lijn krijgt), u sim kaart is verouderd, u telefoon is te oud, u instellingen staan niet goed en bal bla bla ze zullen gans het draaiboek aframmelen want het probleem ligt nooit bij Telenet!
ik spreek van ondervinding.
Gisteren gebeld na 30 minuten in de wacht iemand aan de lijn gehad. Na ik het probleem uit had gelegd werd de verbinding verbroken.
@kevinBresseleer verbaasd me niks, als het een beetje een technisch probleem is kunnen de meeste het niet meer aan en beginnen ze onzin uit te kramen.
als het geen simpel of gekend (ben jij de eerste die dat heeft heb je dikke pech) probleem is bots je op een muur.
best u wenden tot @Suzy
@Ex-Netweter
@Suzy is hier wel onze moderator en geen klantendienst hé vergeet dat niet. Ze kunnen wel eens wat nakijken en dergelijke maar voor technische problemen zal @kevinBresseleer zich echt moeten wenden tot de klantendienst.
@patrick37 dan ga ik u toch ferm moeten tegenspreken herinner je u deze topic nog:
https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Geen-geluid-bij-Play-More-Black/m-p/136600#M17811
dankzij @Suzy was het toch maar mooi opgelost als zij het intern doorgaf, uwe geliefde klantendienst stuurde mij van het kastje naar de muur en het probleem lag bij mij zogezegd aan de kant van Telenet was er helemaal niks mis...
dus @Suzy kan je dat eens intern doorgeven aub
Voor sommige zaken kunnen we inderdaad wel wat nakijken echter is dit meer in het kader van onze Netweters. Dit lijkt me eerder een individueel probleem te zijn waar enkel onze klantendienst verder kan helpen. Verder zagen we geen andere gelijkaardige klachten binnenkomen. Ik zou deze dan ook terug contacteren @kevinBresseleer.
Dag @bert_ ik ben zeker bezig met contact te zoeken voor de klanten dienst. Ik heb nog 1 andere persoon in men omgeving met hetzelfde probleem maar kan altijd toeval zijn. Ik moet alleen tijd vinden om even te bellen me de klanten dienst. Toch bedankt voor de hulp.
Als een gsm mast overbelast is in je buurt zou het kunnen drukke uren kunnen 19.00 uur tot 22.00 uur zijn
doe testen na deze uren ook doe ook testen met een ander toestel
@luc55 ja Luc 🙄 ik ervaar al maanden het zelfde probleem dus u verhaaltje houd geen steek het is op alle mogelijke tijdstippen.
@bert_ dit probleemt stelt zich al maanden en ik kan het weten, mja ik ben nog zo ne zot die smsen stuurt en ontvangt mss vandaar dat er nog geen klachten over zijn binnengekomen
en voor alle duidelijkheid ik heb tv en internet van Telenet maar zit bij Proximus voor gsm omdat ik al jaren ferme korting krijg en Telenet dan veel duurder zou uitkomen maar zowat gans mijn familie zit voor alles bij Telenet en als ik dan eens een sms krijg van iemand van Telenet naar Proximus (ik dus) is het steeds uren vertraging, omgekeerd niet als ik wat stuur komt het onmiddelijk aan.
zoek het maar uit jongens
Je zal toch moeten testen ook met een andere gsm ook in een buurtgemeente
Je zal duidelijk moeten aan tonen aan telenet dat er een probleem is met het netwerk
en andere mensen die dit kunnen bevestigen genoeg voorbeelden
Maak een korte beschrijving van nr's en tijdstip en aankomst sms
Hier in Antwerpen, Deurne geen probleem mee. Juist getest met mijn madam haar phone. Zij stuurt mij een sms (telenet) en ik ontvang hem onmiddellijk met proximus.
@kevinBresseleer @Ex-Netweter Wat ik jullie nog als advies wil meegeven voor het aanmaken van zo'n individuele dossier, is het bijhouden van voorbeelden. De klantendienst gaat er zeker vragen om toe te voegen, meestal een 3 à 5 voorbeelden. Probeer dan ook wat gegevens van die voorbeelden bij te houden:
Goedemorgen allemaal,
Ik wil toch nog iedereen bedanken voor de input. Ik wil dit toch ni in geupdate achterlaten. Ik had het advies gevolgd om dit te noteren waar en wnr. Sinds ik dit ben gaan doen komen men sms en altijd direct aan.