De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geen geluid bij Play More Black

Beantwoorden
Dobbie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Netjes! It's your fourth party! Nog geen reader's digest? :-) Handje vol!

sinds enkele weken geen geluid op deze ene zender (play more black)

Tags (2)
0 Likes
Beantwoorden
30 reacties
master-magic1
Professional Meesterweter
Berichten: 2940
It's your fifth party! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein! Topic held(in)!

@Dobbie al eens gespeeld met de geluid instellingen en/of met de taal instelling (origineel geluid meestal kiezen).

 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
TRL
Experienced Weetjesweter
Berichten: 45
Say what?! Handje vol! On a roll... Nice talking to you!

@master-magic1 Heeft er niks mee te zien 😉 is een doorgifte probleem want overdag is er wel geluid.

de promo overdag (en porno om middernacht 😜) is Dolby Digital 2.0 maar eens de films starten is het Dolby Digital 5.1 en dan is er ineens geen klank meer is al paar weken zo, in het verleden heeft dat probleem zich ook al voorgedaan. @Suzy kan jij dat eens intern doorgeven aub. er is ook al sinds 28 januari 2021 (de dag dat de nieuw logo's in gebruik zijn genomen) een doorgifte probleem bij Play More Kicks, zendt sindsdien 24/24 7op7 in Dolby Digital 2.0 uit en schakelt nooit over naar Dolby Digital 5.1 ik had toen een digicorder en de technische dienst schoof de schuld natuurlijk in mijn schoenen want de digicorder was stuk 😡 al een paar maand nu een TV box V2 en ja hoor nog steeds dit probleem. films en series die ik bekijk uit de tv-theek en Play More Cinema zijn steeds perfect Dolby Digital 5.1

 

als Telenet het doorgeeft in Dolby Digital 5.1 moet het ook correct doorgegeven worden...

Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 3755
Happy New Year! It's your fifth party! De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel!

@TRL bedankt om dit te melden. Ik zal jouw feedback omtrent het Dolby geluid op de Play More Kicks zender zeker eens doorgeven aan de collega's die hier mee bezig zijn. 

 

@Dobbie sowieso kan je altijd proberen het Dolby geluid in je instellingen van je decoder uit te schakelen. Vaak verkrijg je dan wel geluid. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy | Community Manager

Without music, life would be a mistake. - Nietzsche

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Beantwoorden
siddy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Primeur! Hey, jij weer! :-) Mooi, mooi! Pageturner!

Ik heb een Smart TV, geen decoder. Hoe los ik dit probleem dan op?
(Ik heb het hier over het geluidsprobleem bij Play More Black voor alle duidelijkheid.)

Maar sorry hoor, dit moet eigenlijk toch op te lossen zijn door Telenet? Een tijd geleden is dit ook al eens gebeurd, maar was toen na een paar dagen weer okee zonder dat ik zelf aan de instellingen heb moeten prutsen.

0 Likes
Beantwoorden
patrick37
Freshman Superweter
Berichten: 3489
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Alles op zijn plek!

@siddy  

Zoals @Suzy al aangaf ze gaat dit door geven aan de achterliggende dienst. Die zullen dit bekijken wat de oorzaak kan zijn.

 

Zelf gebruik je dus de tv app of Yugo app dus het probleem zal ergens iets op het algemene platform zijn. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
TRL
Experienced Weetjesweter
Berichten: 45
Say what?! Handje vol! On a roll... Nice talking to you!

@siddy ik kan met mijn Sony tv met CI+ module kiezen tussen verschillende geluidssporen, maar ik heb enkel een abonnement op Play More via mijn TV box dus ik kan het niet testen maar aan jou antwoord kan ik al afleiden dat het een algemeen probleem is wat mijn vermoeden dus bevestigd.

Toen ik de CI+ module aankocht indertijd en alle zenders 14 dagen vrij te ontvangen waren kon ik bij de Play More zenders kiezen tussen het Dolby geluidspoor of het Stereo geluidspoor.

 

Klein detail de TV box neemt enkel het Stereo geluidspoor op en heb eens een film opgenomen als test en daar is wel geluid dus het ligt wel degelijk aan het Dolby geluidspoor.

 

Een serieus minpunt aan de TV box want de digicorder nam alle geluidsporen op.

 

@Suzy ben eens benieuwd wanneer het zal opgelost raken want het is niet de eerste keer en het duurt nu wel heel lang en dat voor 25€ per maand, raar dat er daar niemand anders over klaagt zeker het probleem bij Play More Kicks...

0 Likes
Beantwoorden
Dobbie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Netjes! It's your fourth party! Nog geen reader's digest? :-) Handje vol!

Is inderdaad ok na uitzetten Dolby geluid, merci

Beantwoorden
TRL
Experienced Weetjesweter
Berichten: 45
Say what?! Handje vol! On a roll... Nice talking to you!

@Dobbie typische Telenet uitleg schakel Dolby uit, neen Telenet moet maken dat hun doorgifte correct is.

 

Stel je voor dat je morgen naar je favoriete radiostation luistert en dat er van de één op andere dag enkel geluid komt uit je linker speaker en je dat enkel voorhebt bij dit radiostation en al andere stations zijn perfecte stereo, je weet dus zeker dat het een doorgifte probleem is van het radiostation zelf en je het technisch probleem doorgeeft aan het station en hun antwoord is: "ach man stop me zagen en zet u tuner in MONO dan heb je er geen last van"

 

da is dus de oplossing die Telenet geeft en jullie vinden dat allemaal normaal voor 25€ per maand extra. 🤔 ofwel stoppen ze met Dolby zoals ze al bij Discovery en BBC First hebben gedaan ofwel geven ze het correct door.

0 Likes
Beantwoorden
siddy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Primeur! Hey, jij weer! :-) Mooi, mooi! Pageturner!

Nee, ik vind dit niet normaal. Dit probleem is nu al drie weken aan de gang en nog steeds niet opgelost blijkbaar. Enige financiële compensatie hiervoor, Telenet?

0 Likes
Beantwoorden
patrick37
Freshman Superweter
Berichten: 3489
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Alles op zijn plek!

@siddy 

Waarschijnlijk krijg je hier geen compensatie voor maar je kan het vragen bij de klantendienst. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
luc55
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 684
It's your fifth party! De magic number! En wanneer slaap jij? JACKPOT!

voor 25€ per maand extra zou ik toch eens vragen ,

zijn 3 zenders waar films en serie tot zijn recht komen met dit geluid

0 Likes
Beantwoorden
TRL
Experienced Weetjesweter
Berichten: 45
Say what?! Handje vol! On a roll... Nice talking to you!

@luc55 @siddy ik ben van de zelfde mening 😉 compensatie mag je al vergeten want ze gaan met de uitleg afkomen dat er wel geluid is bij Playmore Kicks en Black weliswaar Stereo (mijn home cinema AV receiver geeft het aan als DD 2.0) en geen DD 5.1 dus doe geen moeite.

 

9 kans op de 10 heb je dan nog zo een irritante Hollander aan de lijn die denkt dat je een idioot bent en die meteen begint het probleem in jou schoenen te schuiven, nou meneer we gaan de modem even resetten en jou digicorder even naar fabrieksinstellingen zetten... o en is je HDMI kabel nog wel goed en zijn alle kabels netjes aangesloten. nou meneer het is geen algemeen probleem hoor want ik heb er geen melding van gekregen en ik ga het ook niet vragen aan de achterliggende dienst want het probleem ligt bij jou, we gaan je digicorder omruilen en je koopt best een nieuwe HDMI kabel... nogmaals meneer het probleem ligt bij jou...

 

been there, done that 😁

0 Likes
Beantwoorden
patrick37
Freshman Superweter
Berichten: 3489
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Alles op zijn plek!

@TRL  schreef:

@luc55 @siddy ik ben van de zelfde mening 😉 compensatie mag je al vergeten want ze gaan met de uitleg afkomen dat er wel geluid is bij Playmore Kicks en Black weliswaar Stereo (mijn home cinema AV receiver geeft het aan als DD 2.0) en geen DD 5.1 dus doe geen moeite.

 

9 kans op de 10 heb je dan nog zo een irritante Hollander aan de lijn die denkt dat je een idioot bent en die meteen begint het probleem in jou schoenen te schuiven, nou meneer we gaan de modem even resetten en jou digicorder even naar fabrieksinstellingen zetten... o en is je HDMI kabel nog wel goed en zijn alle kabels netjes aangesloten. nou meneer het is geen algemeen probleem hoor want ik heb er geen melding van gekregen en ik ga het ook niet vragen aan de achterliggende dienst want het probleem ligt bij jou, we gaan je digicorder omruilen en je koopt best een nieuwe HDMI kabel... nogmaals meneer het probleem ligt bij jou...

 

been there, done that 😁


Het eerste deel ben ik het met je eens dat er geen compensatie gegeven wordt. 

 

Het tweede deel vind ik toch wel kort door de bocht hoor. Heb al regelmatig naar de klantendienst gebeld en ben daar toch altijd goed geholpen geweest en nee niet door een Hollander maar gewoon door een land genoot. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
TRL
Experienced Weetjesweter
Berichten: 45
Say what?! Handje vol! On a roll... Nice talking to you!

@patrick37 voor dit soort problemen moet je niet naar de technische dienst bellen of mailen want ze maken er een sport van om het in jouw schoenen te schuiven, het probleem ligt bij jou is altijd hun uitleg, de techische dienst behandeld je ook keer op keer als een volslagen idioot met 0.0 kennis van zaken dus daarom dat ik hier zo reageer...

 

en ik spreek van ondervinding heb dit probleem 3 keer aangekaart en ja 2 keer met een irritante Hollander aan de lijn, de technische dienst voor tv is een ramp als het over deze dingen gaat. 😡

0 Likes
Beantwoorden